G: Millä rv:llä ivf-vauvasi syntyi?

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Hesarissakin oli jokin aikaa sitten tutkimuksesta, jonka mukaan ivf-alkuiset vauvat syntyvät keskimäärin viikkoa etuajassa laskettuun aikaan nähden. Kiinnostaisi, että onko väitteessä perää eli millä viikoilla omasi sait?

Sivut

Kommentit (29)

Vierailija

syntyi 1 lapsi. Syntyi rv 41+4. Olen jotenkin käsittänyt että kaksosraskaudet tekevät tilaistoihin tämän vääristymän, että keinoalkuiset lapset syntyisivät jotenkin etuajassa. Korjatkaa jos olen väärässä !

Vierailija

mutta ittelläkin vielä tällä hetkellä maha pystyssä. Odotan siis kaksosia. Lääkärit suosittelee käynnistystä yleensä ennen viikkoa 39 ettei kohtu liikavenyty, jolloin supistukset saattavat jäädä puuttumaan. Joo, mutta meidän asukeilla ei näytä olevan vielä mitään kiirusta maailmaan. perjantaina olis taas äippäpolikäynti. lääkäri kyllä sanoi jo viiko sitten, että nyt saa niitä supistuksia houkutellakin...Joo, lenkkejä on pidennetty ja portaissa juostu ja niks-naks tehty....Eipä supista ei, ei ainakaan kipeesti. Saas nähdä miten käy perjantaina...

vauvukat hyvän kokosia vaikka kaksosia ovatkin...

siperoinen+männiäiset rv.37+5

Vierailija

Ja minun pieni poikani syntyi rv 35+6.

Poika joutui vauvaosastolle alhaisen verensokeri-arvon vuoksi, eli laitettiin sokeritippa sekä nenämahaletku. Sokeritippa meni 2 vuorokautta ja nenämahaletku oli 5 vuorokautta. Sairaalassa poika oli 9 vuorokautta yhteensä.

Nyt poika on 1v6kk ja kasvanut aivan normaalisti. Kaikki mennyt hyvin, eikä ole paljoa sairastellut :)

Syystuuli ja poika 1v6kk sekä mussukka rv 6+2

Vierailija

Kahden alkion siirto joista toinen menehtyi alkumatkasta. Tämäkin meinasi kyllä tulla jo paljon aiemmin, onneksi päästiin näinkin hyville viikoille.

Vierailija

Painoa oli 4090 g ja pituutta 52 cm eli pienikokoiseksi ei ainakaan voinut moittia. Muutenkin oli " täyden kympin tyttö" .

Pas oli ekan Icsin ensimmäinen pakkassiirto.

-katti ja tytön tyllerö 1v 4kk-

Vierailija

Minun poika syntyi tasan viikon etuajassa: 3620 /52 cm -eli " mallivauva" .

Naapurillani IVF-pojat: ensimmäinen käynistettiin vk. 42+ ja toinen 42+0. Eli taitaa olla muuasta kiinni

Vierailija

syntyi terhakka poika rv:lla 41+4. Strategiset mitat synyessä olivat huikeat 55.5 cm ja 4040g. Kaksi viikkoa sitten pojan ollessa tasan kolme kuukautta, oli paino kivunnut jo 8350 grammaan...

Vierailija

1.ivf-tuoresiirto: poika syntyi 40+4viikolla, 4050g ja 53cm

2. ivf-tuoresiirto: tyttö 40+3, 3850g 51 cm

molemmat 10pisteen lapsia. Onnekas olen ollut=)

Vierailija

että melkein aina hoidoilla alkunsa saaneet on alle 4kiloisia ja syntyvät ennen rv40. Mä olin just tarkastuksessa ja lääkäri oli sanonut tuon asian opiskelijoille joita oli huone täynnä. Sit lääkäri kysyi et millon poika syntyi ja mitat. No poika syntyi käynnistettynä rv40+4 ja oli 4070g ja 53cm. Lääkäri totesi, että eipä menekään aina niin kun tilastot näyttää..

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat