Pitudet ja painot!

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Kerron heti omalta kohdaltani, että pituutta on vain 164cm ja painoa 75kg. Eli huimat 10kg AINAKIN liikaa. Silti jumppaan 9h viikossa. Ongelmani on suklaa ja ainakin jonkin asteinen sokeri riippuvuus. Onko muilla samoja ongelmia? Jos ei namia ala tippumaan, alkaa kädet vapista ja raivokohtauksia tulee. Kamalaa.

Onko vinkkejä, miten pääsisi suklaasta eroon?



Miten olette saaneet painoa alas? Painonvartioiden avulla?



Kävin itse painonvartijoilla ja sain jo 10kg pois. Kesän aikana tuli 5kg takaisin ja nyt rypistellään 10 ylimääräisen kilon kanssa.



haaveenani ei ole missinmitoissa oleminen, mutta jos vähän solakampana sentään.

Kommentit (3)

Vierailija

...vinkki on, että syö joka päivä (vasta iltapäivä/ilta) vähän makeaa (vaikka irkkareita), niin ei tuu hirveä makean himo. Jos kiellät itseltäsi kaiken makean, niin takuu varmasti lankeat vielä pahemmin ja isompiin määriin. Laske kuitenkin ko kalorit/pisteet mukaan päivän syömiseen. Tällä menetelmällä pääsin itse ainakin tuloksiin ja pahin karkkihimo meni aina ohitse. Parempi kuitenkin syödä tuo makea vasta kunnon ruoan jälkeen.



Vierailija

...itse laihdutin a la kutri menetelmällä eli kaloreita laskemalla yksikseni. (ko sivut löytyvät netistä) Mukaan kuuluivat pitkät sauvakävely reissut (n 2h sykemittari mukana) ja tanssi. Tarkasti pidin kirjaa syömisitä exel-taulukon avulla. Siis pituus 174 ja pudotin painoa 69->60.



Nyt kun vauva syntyy niin aion noudattaa samaa menetelmää. Taulukko on tuolla jo valmiinakin. Syön vain enemmän koska imetän. Ja lisäksi painokin vaikuttaa siihen paljon kaloreita saa/pitää syödä.



Vierailija

Tosin tuloksia ei vielä ole tullut kun vasta vajaan viikon olen sitä hyödyntänyt. Minun kompastuskiveni on myös suklaa ja nyttemmin pulla! Suklaahimon olen tyynnyttänyt Nutrilett-patukoilla (Karamell on suosikkini!) mutta pullahimo on edelleen paha. Saatan mussutella puolikkaan omenapiirakan ihan tuosta vaan tai paketillisen keksejä.



Minun arkipäiviini kuuluu terveellinen aamupala, sitten lounaaksi Nutrilett-patukka, jolla siis tyydytän ainaista suklaahimoani. Sen jälkeen jumppaan tai käyn uimassa (jos saan lapsenvahdin lasten päikkärien ajaksi) ja syön välipalaksi kevytjugurttia ja päivän pääaterian viideltä lasten kanssa - kunnon kotiruokaa. Iltapalaksi sitten leipää, kalkkunaleikettä ja paprikaa. Siis ihannepäivänä... sitten kun tulee himo, leivon jotain hyvää ja mussutamme miehen kanssa kaiken ahneesti napoihimme :)



Niin ja sitä ylipainoa on aika lailla, lähemmäs 20 kiloa edelleen. Pituuteni on 172 ja painoa 87,4 uusimman mittauksen mukaan. Olen aika lihaksikas tyyppi, joten minulle ihannepaino on siinä 68 tietämillä (nuorempana oli 62). Laihdutuksessakin pyrin huolehtimaan proteiineista ja liikunnasta, etten menetä kallisarvoisia lihaksia, mikä painonvartijoissa on riskinä. Sen vuoksi pelkkä painon tuijotus ei ole minun juttuni - minulle tärkeämpää on se, että tiedän tehneeni jotain, liikkuneeni ja voineeni hyvin.



TT

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat