G:Minkä ikäiseksi Two-way Elite menee käytännössä? Miten teillä?

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Meillä on kyseinen istuin harkinnassa 2v 4kk ikäiselle esikoisellemme. Hänen tällä hetkellä käytössä oleva Freeway kun pitäsi siirtää pikku siskolle (kaukalo jää pieneksi).

Mietitään eri turvaistuin vaihtoehtoja. Kannattaako enää ostaa two way eliteä? Mainoksissahan luvataa, että se menisi n 6 asti, mutta muten on käytännössä?

Turvavyöistuimet kun on tarkoitettu vasta 3v. alkaen. En haluaisi laittaa esikoista vielä sellaiseen, koska hän painaa nyt 13 kg (ja on lyhyt) ja noissa on rajana 15kg. Lihotuskuurille vai :)

Kommentit (6)

Vierailija

eli meillä poika 3 v (102 cm) ja olkahihnat on korkeimmilla säädöillään. Tämän talven saattaisi vielä mennä. Pää ei ainakaan vielä tule istuimen yli. Eli ehkä sellainen 110 cm rupeaa olemaan jo aika maksimipituus istuimessa olemiselle.

Vierailija

ja käytettiin sitä aina 3,5 vuotiaaksi, jonka jälkeen laitettiin istuinkorokkeeseen istumaan. mun mielestä toi two way jää aika nopasti huonoksi, kun on aika korkea istuin ja jalat ei jotenkaan mahdu penkin taakse. ja selkä menosuuntaan vaiheessakin meillä tytön jalat oli ihan koukussa,oli tosi aikasin pakko kääntää nenä menosuuntaan. min mielestä se ai ainakaan 6 vuotiaaksi mene. siinä mielessä itse ostaisin turvavyöistuimen kyllä.

Vierailija

3-vuotiaasta. Hyvin jalat mahtuu penkin taakse. Vuoden päästä kakkonen liian iso kaukaloon, joten sitten isosiskolle korokeistuin/tyyny. Silloin siis noin 5v.

Vierailija

Meillä on lapsilla ikäeroa 1v9kk (ovat nyt 3kk ja 2v). Keväällä täytyy vauva siirtää turvaistuimeen, mutta ostamme toisen selkä menosuuntaan -istuimen. Haluan että esikoinen mahtuu istumaan selkä menosuuntaan vähintäänkin kolmevuotiaaksi (mieluummin nelivuotiaaksi), ja Freewaylla tuskin tulee tämän kanssa ongelmaa. Sitten hankimme kunnon turvavyöistuimen, joka on mukava isollekin lapselle, ja jossa on kunnon sivutormäyssuojat. Tyttö on pitkä, nyt 90,5 cm, mutta mahtuu hyvin Freewayhyn. Two way eliteen tuskin mahtuisi niin pitkään selkä menosuuntaan, ainakin sen perusteella mitä olen täältä lukenut.

Vierailija

Meillä tyttö on nyt 5v 2kk. Pituutta reilu 110 cm ja painoa 20 kg. Britax Two-Way Elite on edelleen käytössä ja tyttö mahtuu siihen oikein hyvin. Ei itse halua edes siirtyä siitä vielä korokeistuimeen, vaikka sellainen on jo valmiiksi hankittuna. Annan siis mieluummin istua vielä tuossa Britaxissa, kun siihen vielä mahtuu.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat