***SYYSMASUT: " ylijäämien" VIIMEINEN viikko***

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Sivut

Kommentit (54)

Vierailija

...nyt onkin uutta kerrottavaa. Viime yönä pongailin ekan kerran oikeita suppareita viidentoista minsan välein puolentoistatunnin ajan, mutta sitten kai hävisivät, kun nukuin loppuyön. En viitsinyt miestä herättää kun arvelin että eivät ole sellaisia että sairaalaan tulisi lähtö. Nytkin kyllä aamulla on muutaman kerran supistellut. Oiskohan eilinen tutkimus auttanut asiaa. Katsotaan josko ' iilimato' pääsiskin yllättämään eikä tarviis odottaa ihan tuonne viikonloppuun asti.

Mulla on ainoot kivut tuolla sisäreisissä, jotka pahenee aina yöllä tai kun ei liiku. On melkein tuskaa päästä yöllä ylös sängystä ja kävelykin on aika hiihtämistä. Nyt on jo helpompaa kun on ollut vähän aikaa ylhäällä.

jaahas ja mitäköhän tänään tekis. Mieskin tulee vasta 21 aikaan kotiin, joten pitkä on päivä yksin kotona.

Toiveikasta tiistaita ainakin mama86:lle!

j+beibi 41+4 (kirjoitin jo 45+ :D ilmeisesti siltä alkaa tuntua tää odotuksen pituus jo siltä)

Vierailija

...koko yön suppareita tullut 15 minsan välein, mutta ei siis tihenneet. Lähes nukkumaton yö takana X-( kun ei voinut/saanut unta kun aina piti katsoa kelloa. Eilen aamullakin heräsin jo puoli kuudelta ja pienet päikkärit otin päivällä eli alkaa vähän jo väsyttää.

Mies lähti tossa töihin kun ei oikein voi jäädä oottamaan että tulisiko lähtö vai ei. Sen takia olen siis jo nyt pystyssä. Mies tulee sitten kun soitan niin suoraan sairaalaan kun ei kotiinkaan pysty enää tulemaanhankalan työmatkan takia.

Tänään ois yliaikaistarkistus aamupäivällä, mutta soittelen sinne kyllä ennen kuin lähden että tuunko vai jäänkö kotiin oottamaan suppareiden tihentymistä. Mulla on ongelma jos joudun lähtemään tonne yliaikaskontrolliin että millä meen. Autolla ei voi lähteä jos joutuukin jäämään sisälle niin mihins panet neukkarilla auton (kaikki paikat maksullisia). Mieskään kun ei omista korttia *auts suppari* niin ei voi ajaa sitä kotiinkaan. Kaippa se on bussilla lähdettävä kun taksi maksaa meiltä maltaita kaupunkiin ja käytän sitä vain jos supparit yltyy sellaisiksi että on lähdettävä. Isäkin on just tänään reissussa muuten olisin voinut pyytää häntä heittämään. :(

Maha on nyt löysänä joten kaippa sekin on merkki että synnytys lähestyy eikä tarvii odottaa perjantaihin. :(

Laitan vielä viestin ennen kuin lähden. Nyt voisi mennä taas yrittämään saisko nukuttua edes vähäisen.

j+beibi 41+5 Onkohan tänään SE päivä?

Vierailija

...huomenna siellä mitään tapahtuu. :( Sen käsityksen sain terkkarilta. kotiin sieltä on kuiteskin tultava. Otan kuitenkin synnärikassin mukaan autoon varmuudeksi. Palailen varmaan iltapäivällä ilmoittelemaan mikä oli tulos. Toivottavasti antavat jonkun käynnistysajan vaikka sitten viikon päähän ettei siellä tarvii koko ajan hypätä ja tietää sitten takarajan tällekin odotukselle.

Mäkin siivosin tossa vähän veskiä ja pesuhuonetta. Sitten aloitin imuroimaan, mutta sitten mies vei imurin (ja oli vihainen että hänhän lupasi siivota, mutta kun nukkui vain niin aattelin että ei siitä mitään tuu) ja tossa se nyt pyyhkii lattioita. ihan kiva, mutta ei siis sitä ässä pääse käyttämään. ;) Ite pyyhin vähän pölyjä ja kävin aamulla vähän haravoimassa pihalla. Kerään vain lehtiä kasaan, koska en viiti kyykkäillä niitä keräämässä. Eiköhän ne keväällä sitten viimeistään siirry kompostoriin.

Jos ottais vaikka noi viini- ja shampanjalasit tuolta kirjahyllynkaapista ja pesis niistä pölyt aikansa kuluksi. Muut paikat kun on jo puunattu. Onpas siisti koti vähän aikaa. :D

Toivottavasti mama86 ollaan yhtäaikaa synnärillä ettei kumpikaan jää viimeiseksi.

j+beibi 41+2

Vierailija

...syksyn_tyttö tsempistä. Se on sitten maanantai ja uusi viikko.

Kyllä se on tänään vaan suunnattava sinne yliaikaiskontrolliin. Käytiin eilen siis saunassa eikä niin mitään sen jälkeen. Taisipa saunatonttu viedä mun kaikki supparit tällä kertaa niin ettei jäänyt edes nukkumatille yhtään... :D

Menin jo illalla 10 jälkeeen nukkumaan ja torkuin siinä kunnes mies tuli 11 aikaan nukkumaan. Vähän aikaa meni ennen kuin sain unesta kiinni uudelleen eikä veskissäkään tarvinnut juosta koko yönä. Tänä aamuna pitikin sitten herätä 5:30 kun heitin miehen töihin. Ihme kyllä heräsin parin minsaa ennen kellonsoittoa. Kumma juttu vaikka en oo reiluun kuukauteen herätyskelloa käyttänyt, mutta aamut ei oo koskaan ollu vaikeita mulle. Ihme kyllä mieskin heräsi ilman purnauksia, kun tavallisesti on niin pahalla tuulella aamuisin. Taisin marmattaa sille illalla että en jaksa kuunnella sitä huonoa tuulta aamulla, joten oli kai ottanut onkeensa.

10.30 on siis aika mutta pitää lähteä ajoissa että löytää autolle paikan jostain. Palailen asiaan kun palaan reisultani. Mukavaa maanantaita!

Ainiin! Tänään syntyvät sais sekä kivat numerot 10.10.2005 sekä ainaisen liputuspäivän syntymäpäivänän. Mulla on omatkin synttärit liputuspäivänä.

j + beibi 41+3

Vierailija

...ja sanoivat että saa tulla jos siltä tuntuu joten taidan lähteä kohtapuoliin. Mies oli jo ihan hädissää ja sanoi että soitat heti taksin. Onneksi ei ole ollut kotona näiden supparien aikaan olisi jo ihan hermoheikko.

palailen asiaan!

j+beibi41+5

Vierailija

Mullahan alkoi tulla rv 41+3 päivällä 15 min välein suppareita, ja 41+4 yöllä sitten kun jatkuivat niin lähtö tuli ja nyytti saatiin vihdoin maailmaan!.

jaksamista viime metreille!

Vierailija

...soitan nyt iltapäivällä ja tarkistusaika ois tarkoitus saada maanantaiksi (toivottavasti saa). Siellä katsotaan tilanne ja joko annetaan käynnistysaika tai lähetetään kotiin odottamaan seuraavaa käyntiä. Ainakin siis näin luulen, mutta kaippa loput selviää siellä. Samana päivänä ei kuitenkaan mitään käynnistystä tehdä, näin sanoi NKL:lla ollaut terkkarini.

Joudun vain menemään tarkistukseenkin autolla (bussia en viitsi edes miettiä), eli alkaa vähän pelottaa, että jos jotain alkaakin tapahtumaan, niin mihin laitan auton, kun kaikki paikat Hesassa on maksullisia ja lisäksi vain pari tuntia käytössä. Kotiinkin on 30 kilsaa yhteensuuntaan eikä miehellä korttia (vielä).

j+beibi 41+0

Vierailija

Me kotiuduttiin eilen vasta sairaalasta ja olo on väsynyt, mutta onnellinen.

Tiistaina 4.10 laitoin siis viestiä kun osa vesistä lorahti.

Lähdettiin sitten aika pian Jorviin ja Jorvissa oltiin n.7.15 puolisen tuntia otettiin käyrää ja katsottiin, että oli 4 cm auki jonka jälkeen pääsin synnytyssaliin. Sanoin kätilölle, että voisin mennä suihkuun jonka jälkeen voisin ottaa spinaalin.

Tulin suihkusta ja kätilö sanoi, että puhkaistaan loput kalvot ja valmistellaan spinaalia varten. Kätilö alkoi katsomaan tilannetta ja kysyi, että eikö yhtään ponnistuta, tässä ei taida spinaalit auttaa tämä on 9 cm auki.

Mä oli ihan kauhuissani, että ei en kestä. Ja sanoin, että no tuokaa edes se ilokaasu.

Olin aikaisemmin siitä kieltäytynyt, koska olo oli niin huono. No ei siinä sitten muuta kun ilokaasua hengittelemään ja se helpottikin tai ainakin keskityin kivun sijasta hengittämiseen. Siinä sain pikkuhiljaa alkaa ponnistamaan ja ponnistusvaihe alkoi 9.20 ja tyttö syntyi 9.26.

Ei jouduttu leikkaamaan ja repeämiä ei tullut eikä siis yhtään tikkiä.

Synnytys oli paljon helpompi verrattuna esikoisen synnytykseen ja hyvä mieli jäi vaikka kyllähän ne supistukset tuntuivatkin aikamoisen kovilta. Sitä vaan ei enään muista sitä kipua.

Tyttö syntyi siis raskausviikolla 41+1, painoi 4020g ja oli pitkä 52cm pipo oli 36.

Jouduttiin olemaan sen takia niin pitkään sairaalassa kun neidillä meni lapsivettä keuhkoihin ja joutui 4 tunnin ikäisenä tehohoitoon lastenosastolle. 2vrk oli lastenosastolla ja sitten torstaina pääsi minun viereen osastolle. Nyt tyttö on terve ja voi hyvin.

Imetys on lähtenyt hyvin käyntiin ja koko perhe on onnellinen uudesta tulokkaasta.

Kovasti tsemppiä beibi 0905 ja muut

terv. Nelli-j ja vauveli 6 pv.

Vierailija

...näyttää että sinne naikkarille on huomenna mentävä.

Ei auttanut kävelylenkki eikä tunnu auttavan saunakaan. Onneksi jäi tonne saunaan mun päänsärky. Otin tosin taas särkylääkkeen kun särki jo toista tuntia eikä tuntunut menevän ohi. Siis nyt jo toisena iltana peräkkäin. Toivotaan että olisi merkki synnytyksestä.

Palaan taaas aamulla asiaan ennekuin lähden.

j+beibi 41+2

Vierailija

Tuohan alkaa jo muistuttaa meidän vauvan syntymää :) Mäkin valvoin tuon samaisen yön, tosin ihan lievissä suppareissa. Mutta ehkä sun ei nyt tartte odottaa sinne 41+6 asti ;)

TSEMPPIÄ, pian on palkinto rinnalla. Ja se on elämän hienoin hetki se!

Ninnu ja tammipoika-05

Vierailija

...vielä täällä. ARGH!

En sitten mennyt saunaan kun mies ei ollut kiinnotunut, enkä viittinyt vain itselleni lämmittää muutaman minuutin istumisen takia. :(

Päänsärkykin iski sitten illalla 9 maissa ja pakko oli ottaa särkylääke (tiedän kokemuksesta että ei mee ohi ilman särkylääkettä). Kymmenen jälken menin jo sänkyyn, mutta särky jatkui että taisi olla vasta 1 kun nukahdin. Mies tuli nukkumaan jossain vaiheessa ja hieroi vähän hartioita. Silläkin oli illalla päänsärkyä.

Mulla jotenkin noi illalla olevat nippailut vain katoaa yön aikana jonnekin....Taitaa nukkumatti varastaa ne...Aamulla ei nytkään mitään. HÖH! :(

Kai se on sitten huomenna lähdetävä sinne yliaikaistarkastukseen. Sillä niin iso ihme olisi jos tänään tai ensi yönä päättäisi syntyä. Ei näemmä auta vaikka olen takapuolelle ' taputellu' että tuu jo.

Erikoisen ja erityisen SUPPARIRIKASTA sunnuntaita meille molemmille mama86!

j+beibi 41+2

Vierailija

Neuvolassa käyty... Kaikki oli ok... Painoa ei ollut tullu yhtään=). Nyt on tullut yhteensä 13kg ensimmäisestä neuvolakäynnistä:(. Yliaikaiskontrolli on nyt varattu tiistai aamuksi... Käskivät varautua jäämään osastolle.

Eilen illalla supisteli melko kipeesti 10min välein... Mutta parin tunnin päästä ne loppu kuin seinään:(. Ehdin jo toivoa että lähtö tulis, mutta ei niin ei...

Mutta toivotaan että vauva tulis viikonlopun aikana maailmaan... Viimeistään ens viikolla mullakin on vauva sylissä..:)

Mukavaa perjantai-päivää!!

-mama86 41+3

Vierailija

...VIIMEINKIN edessä. Suppareita tullut koko illan ja 5 minsan välein jo toista tuntia mutta ei niin kivuliaita että olisi vielä lähdettävä.

ehkä sittenkin tänään vai meneekö huomiseen!

j+beibi 41+5

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat