Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

nyt on täys masennus päällä. 8 viikkoa pisteiden laskua takana ja +7 kiloa tullut painoa lisää.

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Olen laihduttanut 1,5 v aikana 22kg ja ylimääräistä on 17 kiloa vielä. Olen laskenut pisteitä ja saanut painon tippumaan ihan hyvin. Mutta nyt kesäloman jälkeen aloitin tosi tarkkaan laskemaan pisteitä. Tuloksena oli:

Mua paleli sairaasti, jopa 26 asteen lämmössä oli pakko pitää villatakkia ja öisin nukuin kahdella peitollaa ja tärisin peiton alla.

Ruokahalu katosi, söin hädin tuskin 15 pistettä päivässä. Maha ei toiminut moneen viikkoon levolacista huolimatta.

Paino alkoi nousta noin 3 kiloa viikossa! Jalat olivat ihan turvoksissa ja kuukautiset jäivät pois, vaikka syön pillereitä. (tietenkin tein testin joka oli nega.)

Nyt mulla on kohta noussu paino niin, että olen yhtä painava kuin puoli vuotta sitten.

Verikokeissa löyty kilpirauhasen vajaatoiminta, mutta tarkemmissa vasta-aine testeissä ei löytynyt mitään.

Jäänkö ikuiseksi läskiksi, kun laihduttaminen ei onnistu? 8 viikon teholaihdutuksen tulos oli +7 kiloa! (enkä huijannut vaan söin ihan ohjeiden mukaan, paitsi lopussa kun en saattanu enää syödä paljoa.)

Kommentit (7)

Vierailija

Mina74:

Lainaus:

Olen jo 3 viikkoa syönyt noin 25-30 pistettä päivässä, kun ajattelin yrittää nostaa elimistön aineenvaihduntaa. Tuloksena on ollut yhteensä noin 500g laskua.

Vie toki aikansa, ennen kuin elimistösi palautuu tasapainoon, jos se välillä joutui energiansäästötilaan. On kuitenkin rohkaisevaa, että painosi on jo laskusuunnassa, vaikka lasku onkin hidasta. Todennäköisesti tilanne kuitenkin muutaman viikon kuluessa paranee, kunhan vain muistat syödä tarpeeksi paljon.

Se on kyllä totta, että kilpirauhasen vajaatoiminta hankaloittaa asiaa. Tiedän tapauksia, joissa saman syyn takia on annettu jotain lääkettä, joka on kompensoinut tuota vajaatoimintaa ja helpottanut laihtumista. Mutta varmaan lääkäri olisi sinulle sanonut, jos se sinun kohdallasi olisi tarpeellista.

Vierailija

Juuri tuo paleleminen kertoo siitä. Lisäksi lihominen johtuu mitä todennäköisimmin siitä, että elimistösi on päätellyt nälänhädän iskeneen ja yrittää säästää kulutuksesta jokaisen mahdollisen kalorin.

Saattaa olla, että elimistösi on jo joutunut niin pahasti epätasapainoon, että tilanteen korjaantuminen vie aikaa viikkoja. Oma ehdotukseni: syö seuraavat viikot 25 pistettä joka päivä. Ole erityisen tarkka siitä, että et alita tätä rajaa minään päivänä. Laske kuitenkin leipä, peruna, riisi ja pasta todellisen kulutuksen mukaan, ei mitään syö aterialla mielivaltainen määrä pistemäärällä X juttuja. Pidä huoli siitä, että syöt myös tarpeeksi proteiinia ja hyvänlaatuisia rasvoja.

Tämän lisäksi harrasta liikuntaa 3-4 kertaa viikossa puolesta tunnista tuntiin kerrallaan. Ei kuitenkaan sen enempää ainakaan ennen kuin painosi on taas kääntynyt selvään laskuun.

Voi mennä muutama viikko, ennen kuin elimistösi pääsee tasapainoon ja laihdut (sitä ennen kilot voivat jopa lisääntyä), mutta takaan sinun loppujen lopuksi laihtuvan tällä tavalla, ellei sinulla sitten ole jotain selvää sairautta tai vastaavaa.

Vierailija

Ajattelin siis sellaista henkilöä, jolle Painonvartijat suosittelee 17-18 pistettä päivässä. Jos sinun suosituksesi on korkeampi, nosta päivittäistä pistemäärää vastaavasti. (Esim. Painonvartijat suosittelee 22-23 pistettä -> syö 30 pistettä päivässä.)

Minulle Painonvartijoiden suositus oli 18 pistettä päivässä. Laihduin kuitenkin ihan mukavasti, kun söin 32-34 pistettä päivässä ja harrastin 3-4 tuntia viikossa liikuntaa (pyöräilyä tai sauvakävelyä). En kuitenkaan enää vähentänyt liikuntapisteitä syömistäni pisteistä.

Vierailija

Olen jo 3 viikkoa syönyt noin 25-30 pistettä päivässä, kun ajattelin yrittää nostaa elimistön aineenvaihduntaa. Tuloksena on ollut yhteensä noin 500g laskua. No onhan se parempi kuin plussa. Kilpirauhasen vajaatoiminta aiheuttaa aineenvaihdunnan hidastumisen ja mulla itse asiassa asiaa alettiin epäillä sydänkäyrän perusteella.

Liikuntaa alan harrastaa 2 viikon päästä, kun saan käytyä tentissä. (Nykyisin menee päivät töissä ja illat 1,5v ja 3v lasten kanssa ja kun pennut nukkuu niin luen tutkintoa varten. Mutta sitten tentin jälkeen voin iltasin polkea kuntopyörää. Lenkkeilyyn ei juuri ole mahdollisuutta kun kukaan ei ole pentuja vahtimassa. Mies on aina töissä, myös viikonloput.

Vierailija

Minusta kaikki oireesi, kuten palelu yms. viittaavat siihen, että kilpirauhanen aiheuttaa nuoi vaivat eikö kyseessä ole mikään liian vähäinen tai liiallinen syöminen.

Nyt pikimmiten lääkärin vastaanotolle ja thyroxin lääkitys päälle, niin alkaa aineenvaihdunta taas toimia. se kun menee sekaisin vajaatoiminnasta. Elimistön aineenvaihdunta hidastii oleellisesti eikä auta vaikka kuinka laihduttaisi.

terv. kokemusta samasta asiasta

Vierailija

Oliskohan nestettä kertyny elimistöön, jos on noita sydänjuttuja. Kilpirauhasenvajaatoimintahan kyllä nostaa painoa, kun elimistön toiminta hidastuu. Kannatta mennä kunnon asiantuntijalääkärin luo, joka selvittää asiat perusteellisesti.

Vierailija

Nyt olen noin 800g painavampi kuin kesällä. Huomenna olis lääkäri, jossa katotaan lääkitys ja saan lähetteen taas sairaalaan, jos ne nyt uskaltais leikata ton sydämen. 7 vuotta sitten mulla pysäytettiin sydän kaksi kertaa, mutta se ei auttanut ja tähystysleikkausta ei määrätty sillon riskien takia. Leikkaus parantaisi mun rytmihäiriön kokonaan. (mulla on jatkuva rytmihäiriö ja eteisvärinä sydämmessä, leposyke on 150 ja silti verenpaine ei jaksa nousta juuri 100/50 korkeammalle ja rasituksessa laskee jopa 80/50. Tämä on ollut mulla syntymästä saakka ja elimistö on tottunut siihen eli ei näy juuri suorituksessa.)

Uusimmat

Suosituimmat