TAMMIQ:SET VIIKONLOPPULÄJÄÄN!!!

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Tännepäin masukkaat :)

Sivut

Kommentit (24)

Vierailija

Uskomatonta, miten ollutkin kaunis syksy!!Kesä jos ei nin antanutkaan kaikkeaan, syksy vähään korjaa tilannetta. Kattelin tossa Thaikkujen säätä ja perhana vie sadetta on siellä pitänyt ja ´viileetä´25-30 astetta! No jo mulle tuo lämpötila passaa, mut kuhan ei koko lomaa sada päivittäin!!Ajattelin ihan jos rusketustakin olisi pintaansa saanut!Noooooh...pääasia että päästään sinne!!! :) Huomenna siis...tättärääää!!

Aamutoimet käyntiin ja neuvolassa käymään!Hyvää viikonloppun alkua kaikille!

Vierailija

Mulla samanlainen neuvolalääkäri! Valitin selkäkipuja kun olen päiväkodissa pienten osastolla töissä ja päivä on yhtä kyykkimistä ja nostamista... Lääkärin löi mulle lapun käteen, jossa oli nettiosoite: www.selkaliitto.fi ja kehoitti katsomaan sieltä jumppaohjeita! Siinä kaikki. Tulisipa itse tosiaan päiväksi kokeilemaan työntekoa mun työpaikalle!!!

Huomasin tuolla keskospuolella, että joku tammikuinenkin on jo syntynyt! En muista onko tämä äiti tässä pinossa kirjoittanut, mutta pojan oli saanut 24+4 vkolla. Kyllähän sitä vähän pidemmälle toivoisi pääsevänsä... Enkelin suojelusta vaan tälle pienelle ihmiselle.

Vierailija

...vaan täältäkin!

ANNOJ, sulle täytyy sanoo ihan ensimmäiseksi tämä; kun vähän aikaa sitten huomattiin että meidän miehet oli täsmälleen samana päivänä tuntenut vauvan liikkeet mahan päältä, ja meillä on just samat viikot - nyt pinoa lueskellessani huomasin et teillä on kylppäri remontissa ja suihkussa pitää käydä jossain muualla - sama homma täällä...Hih...oikeesti aika hassuja yhteensattumia! =)

Omassa navassa kaikki hyvin. Ens viikolla ois lääkärineuvola ja tarkistetaan taas kohdunsuun tilanne, et onko supistukset vaikuttanut mitään. Sit seuraava neuvola oiskin Marraskuun puolella, jolloin viikkoja ois kasassa jo lähes kolmekymmentä!! Ajatelkaa kuin nopeeta tämä aika on mennyt! Ihan vasta näytti raskaustesti plussaa ja nyt kohta ensimmäiset meistä saavuttaa jo 30 viikon maagisen rajan!!! Ihanaa!!! =)

Mut miepäs lähden tästä herätteleen tuota miestä (ollut yön töissä) et päästäis liikenteeseen!!

Hyvät viikonloput kaikille Tammimassuille!!

Marissa & Vaavi 24+3

Vierailija

Täällä ei ihmeempiä. Inhottavana vaivana vaan semmoinen olo, ettei saa hengitettyä. En tiä oisko vauva niin korkealla, että nostaa jo palleaa ylös päin!?!? Tosi raskas olo vaan itsellä. Onko muilla tämmöistä??

Vauva pitänyt eilisestä asti vähän huilia, mutta onneksi jotain liikkeeitä kuitenkin tulee.

Talvikki 25+4

Vierailija

Se olis taas perjantai ja mulla vaihtuu uus raskausviikko..Täällä sitä edelleen kotona ollaan ,saikkua on kuulemma äitiyslomaan saakka joka alkaa 30.11. Parinviikon päästä olis taas kontrolli katsaus kohtuun,mullakin noita harj.supistuksia riittää juuri nuo kyykistelyt ja nousut on pahimpia.Viime yönä sit tytön hyllystä tippu kirja ja mä säikähdin ihan kamalasti kun lähti niin iso ääni,hyppäsin ainakin metrin ilmaan ja meni kattoon et mikä se oli..vatsa oli hieman erimieltä mun hypyn kans ja päätti vähän protestoida supistemalla oikein kunnolla.Vieläkin vähän pinkeen oloinen.Sen ainakin huomasin et kun masu on ollut vähän kovalla niin nyt kun on supistellut enemmän niin ainakin masu pelaa.Pysyis vaan paikat nyt kiinni.MeeriMaaria oletko ennen käynyt thaimaassa..Thaimaa on meidän ykköspaikka.Sitä vaan meinasin et ei ne sateet mitään merkkaa.Siellä vaan käy sadekuuro joka joka raikastaa vähän ilmaa.Ei ne sateet oo niinkuin täällä(kestää n.viikon =) vaan ovat sellasia trooppisia, vettä tulee vähän aikaa ihan täysiä ja sit loppuu ja haihtuu " savuna" ilmaan.Kyl käyp kateex kun lähdette..Hyvää Matkaa!Masussa varmaan kaikki ihan hyvin.Välillä tulee vähän rauhallisempia päivä potkujen kaa mut sit taas välillä on mahdoton ralli.Mullakin vaivaa ajoittainen pahaolo ja väsymys." Kiva" kuulla et muillakin,kait se vaan johtuu nyt siitä et vauveli ottaa välillä kunnon kasvupyrähdyksiä. Eipä täs sit muuta kummempaa..

Hyvää ja virkistävää viikonloppua kaikille!¨

Lettis73 TASAN 27!

Vierailija

Mulla myös ajoittain tunne, ettei saa kunnolla happea. Ikävä tunne. Mulla tää tunne on lähinnä iltaisin ja istuessa.

Joku kertoi ajoittaisesta huonosta olosta. Sitä itsellänikin esiintyy. Kuvottaa ja ruoka ei oikein maistu(mikä on outoa minulle). Ei onneksi sellaista kuvotusta kuin alkuraskaudessa.

Vatsa kasvaa kovin ja vesseli liikkuu vilkkaasti, välillä ihan naurattaa tuo möngertäminen.

Lääkärineuvola maanantaina, tarkistetaan varmaankin kohdun tilanne. Kutinaa kun on ilmaantunut ja suppareitakin päivittäin (ollut jo pidempään).Onneksi nuo supistukset ovat olleet kiuttomia, joten sen suhteen ei varmaankiaan mitään hätää ole.

Mies lähtee huomena kaverinsa luokse Espanjaan viikoksi, joten syysleskeksi jäädään. Toisaalta kiva, saa vallata koko vuoteen itselleen.

Hyvää viikonloppua kaikille!!! :)

Rv.26.2

Vierailija

Heippa taas kaikille pitkästä aikaa!

Taas on ollut kk:den tauko tässä kirjoittelussa. Toisessa pinossa äsken kysyttiin matkustelusta ja kirjoittelin sinne pitkät litaniat ja ajattelin laittaa vielä saman viestin tänne tammikuisiin, kun tätä nyt yleensä seurailen. Lukekoon ken tahtoo :-)

Lisäyksenä allaolevaan, että reissuun lähdin köhässä ja nuhassa, mistä melkein jo pääsin eroon, mutta sinnikäs versio, kun tuli taas takaisin. Eli sairaslomalla ollaan, jotta pääsisin kuntoon. Taitaa olla sinnikäs tämä syysflunssa tänä vuonna. Mutta täällä sitten masuasukin kanssa toivutaan kotosalla viime aikaisista seikkailuista ja lueskellaan vauvatarvike osto-opasta. Ekat hankinnat tuli tehtyä matkalla. On se niin väärin, kuinka halpaa muissa maissa on!!! Varsinkin äippävaatteet Jenkeissä oli yli puolet halvempia ja tietty valikoima paljon mieluisampi. Mutta joo, kirjottelen taas joku pv lisää, etten ihan koko sivua vie.

Minulla rv 25+5 menossa tänään. Viime la palasimme parin vkon reissulta Jenkeistä, missä olimme tuttuja tapaamassa. Matka oli varattu jo hyvissä ajoin keväällä, enkä sillon edes vielä tiennyt olevani raskaana. Ehkä olisin matkaa aikaistanut kuukaudella, jos olisin tiennyt olevani näin pitkällä raskaana. Suunniteltu perheenlisäys tämä kuitenkin on :-)

Sinänsä matka meni ok kaikin puolin, lennot toki oli hieman raskaat. Lisähekumaa matkaan lisäsi Rita; matkakohteemme oli siis Houston, missä olimme juuri tuon hurrikaaninevakuoinnin aikaan. Itse majailimme Houstonin pohjoisosissa, mutta kun ennusteen mukaan olisimme jääneet cat 5 hurrikaanin reitille, oli pakko tehdä päätös lähteä kaupungista. Suurin pelkoni oli sähköjen menetys alueella, minkä vuoksi kuumuus olisi ollut aivan liikaa, koska ilmastointi ei olisi toiminut. Päätimme siis mieheni kanssa hommata hotellin ja poistua alueelta.

Hotellin saaminen mistään Texasista ei ollut kuitenkaan mahdollista. Koko osavaltion hotellit oli täyteen buukattuja. Yritin myös saada lennot ihan mihin tahansa pois kaupungista, mutta myös se oli poissuljettu, koska lennotkin oli myyty loppuun. Työpäivän mittaisen hotellien soittelurupeaman jälkeen sain tutun tutulta vinkin, että Hot Springsistä Arkansasista saattaisi saada hotellin. Se tärppäsi ja päätimme lähteä matkaan aikaisin seuraavana aamuna. Eipä vaan koskaan olisi arvattu, että arvioilta 8 tunnin ajomatka venyisi lähes kolminkertaiseksi. Istuimme autossa yhteen putkeen 22 tuntia, ennenkuin pääsimme perille. Ensimmäiset 160 km taittuivat neljässätoista tunnissa! Ulkona lämpötila varjossa oli yli 100 F eli n. 40 C ja risat ja aurinko paahtoi pilvettömältä taivaalta. Onneksi olimme saaneet varattua paljon juotavaa mukaan. Mutta ruokapuoli oli huonompi homma. Olin kuitenkin ajatellut, että voisimme jossain vaiheessa pysähtyä syömään, mutta en ollut tajunnut, että siinä oli sama homma kuin bensan kanssa. Lähes joka bensa-asemalta tai ravintolalta oli ruuat loppu tai paikka oli kiinni.

Toisaalta tuon reissun jälkeen ei atlantin yli lentokaan tuntunut enää ylivoimaiselta. Rasitus tosin tuntui mahassa ja yritin olla stressaamatta niin paljon kuin mahdollista. Väsymys tietysti oli yksi huono. Miehen kanssa vuoroteltiin auton ratissa, mutta kumpikaan ei saanut nukutuksi kokonaiseen vuorokauteen matkalla Arkansasiin. Loppumatkasta ei olisi ollut hyväkään, kun molemmilla tie vaan hyppi silmissä väsymyksestä, mutta ei sitä tien varteenkaan uskaltanut jäädä nukkumaan. Yksi lisäjännityksen paikka oli, kun kartatkin oli loppuunmyyty ja ajoimme vaan Internetistä printattujen parin valtatien ohjeen avulla. Onneksi tiet ovat hyvin merkittyjä. Useamman päivän levon kuitenkin tarvin tuon ajon jälkeen ja olimmekin sitten Hot Springsissä viisi pv. Maha tosiaan alkoi kovistelemaan aika pahasti. Ei kivuliaasti, mutta selvästi huomasi rasituksen. Aina selälleen käydessä veti mahan ihan kireäksi, että saattoi tuntea, missä asennossa vauva on. Mutta onneksi meidän esikoinen on liikkunut aika kiitettävästi jo pidemmän aikaa ja sain aina mielenrauhan, kun masussa tuntui potku. Tai eka päivä pitkän ajon jälkeen oli aivan mahdotonta mahassa, taisi vauva purkaa levottomuuttaan. Seuraava pv olikin sitten ihan hiljainen ja aloin jo huolestua. Mutta taas seuraavana oli kova meno. Sen jälkeen tuntemukset taas rauhottuivat. Yksi stressin aihe tietenkin oli, että Jenkeissä ei mikään matkavakuutus korvaa, jos jotain kävisi raskauden aikana. Sinänsä olisi todella paljon helpompaa matkustaa esim. EU maissa.

Hoh, ihme jos joku vielä tänne asti on jaksanut lukea. Jos vielä muutama kommentti ihan yleisesti matkustamisesta. Itselläni oli kyllä lentosukat mennen tullen, vaikkei ne nyt maailman mukavimmat olleetkaan. Yleensä en kärsi suonenvedoista, mutta lentojen jälkeen pohkeet olivat kyllä aika tiukilla ja sain muutaman kivuliaan suonenvedon. Liekö sitten pahasta nuo sukat?! Minulla oli myös käytäväpaikka ja kävin aika usein vessassa ja jaloittelemassa. Suositus on, että tunnin välein pitäisi liikkua ja venytellä. Yritin tuota suositusta noudattaa, sillä kyllä pitkä istuminen alkoi tuntua ikävältä. Ja hyvä vinkki, mitä kannattaa aina lennolla noudattaa on, että ota _aina_ juotavaa, kun sellaista tarjotaan. Paluulennolla sain kokonaisen vesipullon lentoemolta, kun pyysin toistamiseen vettä. Siitä oli sitten helppo annostella omaan tahtiin. Exit-paikasta saattaa olla eri käytäntöjä, mutta kun itse sellaiseen pyysin, jotta olisi jalkatilaa, sanottiin, ettei ole mahdollista, kun on raskaana.

Eli kyllä mielestäni voi matkustaa oman voinnin mukaan ja on vaan järkevä ruuan ja hygienian kanssa. Kyllä sitä näemmä rankemmastakin reissusta selviää ;-) Onpahan ainakin, mitä kertoa lapselle myöhemmällä iällä.

Sanzu78

Vierailija

Aattelin tulla kertomaan tänne tilanteeni.Rv 24+4 meille syntyi pieni poika 530g ja 28.5cm.Mulla siis paha raskausmyrkytys ja napanuora virtauksissa katkoksia.Poika voi tilanteeseen nähden hyvin ja minäkin olen päässyt kotiin.Täytyy vain toivoa ja rukoilla että poika selviää.Aikamoiseksi taisteliaksi on jo osouttautunut.

Onnea teille muille odotukseen ja toivottavasti pääsette loppuun saakka!

Vierailija

Minäkin pinoudun,en yleensä muista/kerkee kirjotella!Täälläkkin on vähän joka näköstä pikku vaivaa selkä kipee,viiltelyä oikealla alavatsalla,harjotussuppareita ym.Tänään vein pissanäytteen varmuuden vuoks,ettei ois ns.oireetonta tulehdusta kun on ollu niin " hassu" olo.Mut kaipa se liittyy tähän vaiheeseen kun vatsa alkaa nopeasti kasvaan...esikoisen kohdalla seoli jotenkin niin erilaista.Meilläkin on esikko flunssassa ja nyt ootellaan et koska se korvatulehdus taas iskee...3viikkoo aikaa loppu viiminen kuuri ja se oli toinen kuukauden sisään!Huh,huh!Tätä tää elämä on:)Hauskaa ja kauniin syksyistä viikonloppua kaikille tammikuisille!!!

Piizu ja masuasukki 24+3

Vierailija

Sande 72

Enkeleitä ja voimia tulevaan.Niin lapselle kuin teidän koko perheelle.Onnea pienen syntymän johdosta.

Kovin aikaisin joutui teidän pieni maailmaan ennenaikojaan,vaikka sun tapauksessa varmaan nyt ulkopuolella on parempi jatkaa pienen elämää.

Toivotaan ja rukoillaan että saitte pienen terveen taistelijan:) Raskaat viikot ja kuukaudet on teillä edessä,mutta toivo ja usko on sellanen asia mitä ei kannata unhoittaa vaikeimmankaan edessä!

Vielä kerran voimia ja onnea teille.Toivotaan et teidän pieni jaksaa taistella itsensä elämään.

Ihan kylmätväreet kulkee selkää pitkin ku ajattelenkin et nyt on ekat tammikuisetkin jo syntyneet.

Toivottavasti ovat taistelijoita ja selviytyjiä kaikki.Sekä terveitä ennenkaikkea,että on paremmat eväät jatkaa elämää!

Omaan vointiin ei kummempia,kaikki hyvin.Vauva potkii niin et masu pomppii.

Esikko tuottaa uhmallaan päänvaivaa etenkin mulle..ku kokoajan sen kanssa kotona olen..:( Aivan tajuton pakkaus välillä ja taas menee päiviä et kaikki menee loistavasti.

Tänään on ollu sellanen hirveä päivä,et hermot on riekaleina.

Itelläki niin pahamieli ku kokoajan joutuu laskemaan kymmeneen ettei räjähdä.Meillä osataan tää äitin ärsyttäminen..:(

No jospa huominen olis helpompi.

Eipä tänne sitten muuta kuulu.Tylsä sunnuntai jo yli puolenpäivän.

Vell@ ja rv 23+5

Vierailija

Kirjoitinkin tän jutun jo eilen mutta laitan sen vielä tähän.

Nyt ei oman olon kehnous tunnu missään, kun huoli esikoisesta on kova.

Torstaina pyöräiltiin tuohon 200 m päähän mummolaan, tyttö istui tarakalla niin kuin monesti aiemmin. Meinasin että mennään kävellen, mutta matkalle yleensä tulee kovasti mutkia ja kestääkin. Monesti olen ajatellut että mitä jos jalka jää pinnojen väliin ja niinhän se nyt tekikin. Kesken alamäen kauhea ääni pyörästä ja tyttö alkaa huutamaan, enkä saanut edes heti pysäytettyä. Jalka oli juuttunut pyörän ja tarakanpidikkeen väliin ja kenkä oli tippunut. Sain jalan pois ja näin että kantapään sivussa ulkopuolella oli n. 3x3 cm alue, josta nahka on pois. Ensivilkaisulla näytti siltä että luu on näkyvissä mutta onneksi se oli nahan kalvo, eli poissa oli " vain" päällimmäinen kerros ihoa. Mies on onneksi lomalla tän viikon, joten lähdettiin yhdessä lääkäriin, mistä pisti eteenpäin isompaan terveyskeskukseen röntgeniin. Joudutiin odottelemaan aika kauan ja ajattelin että ei jalassa sen kummempia kun 2,5-vuotias nukkui niin rauhallisesti mun sylissä. Mutta tää meidän neiti onkin aina ollut sellainen, että mitä kipeämpi on niin sitä enemmän nukkuu. Sääriluun alapäässä todettiin kierremurtuma, mutta on onneksi kasvulevyn yläpuolella, joten jalan kasvun ei pitäisi olla vaarassa.

Nyt työllä on kipsi nivusista varpaisiin saakka, nilkan haavan kohdalla on huoltoaukko ja tänään pitäisi side vaihtaa. Hirvittää koko homma kun varmasti sattuu ja pelkään etten voi pidätellä itkua. Neiti on kyllä koko ajan ollut todella urhea ja uskomattoman sopeutuvainen tilanteeseen. Eilen illalla rohkaistui liikkumaan ja näpsäkästi eteneekin.

Haavaan jouduin vaihtamaan siteen, mikä oli ihan kamalaa kun toinen huutaa kuin syötävä koko ajan :(

Masussa jo tuntuu tytön nostelu, sille kun tuli kipsin myötä ihan huomattavastikin painoa lisää. Muuten oma olo on ollut aika taustalla eikä sillä tunnu paljon merkitystä olevankaan. Masuasukilla on kova meno edelleen ja potkii siskoa kun masu on litissä vähän väliä.

Joku kirjoitti että terkka ihmettelee hyvää hemppaa. Mulla on sama homma, mutta syy on selvä. Meidän kaivovedessä on liikaa rautaa, raja on jotain 400 yksikköä ja meillä on 850. Yksi lääkäri kielsi käyttämästä sitä mutta toinen antoi vapautuksen, kun ei mitään sairauksia ole.

Toinen juttu mikä jäi mieleen, oli vanhan patjan käyttäminen lapsella. Itse en laittaisi, kun on varmasti moneen kertaan pissattu ja ties miten oksennettu, eikä niitä koskaan ihan puhtaaksi saa. Edes sisaruksilla ei suositella samoja patjoja käytettäväksi, ne kun aina kuitenkin painuvat ja ovat bakteeripesiä.

Nyt on juttua jo liiaksikin.

Nauttikaa viiikonlopusta!

Maaria 26+2

Vierailija

Juku kun mä olen niin kateellinen tolle Meerimaarialle.. Ois tosi kiva päästä jonnekin reissuun.. Hyvää matkaa teille!

( . ) = masu on ihan hurjan kokoinen, paljon se ei yksinkertaisesti voi enään kasvaa.. Nahka on ihan pinkeänä ja pahoin pelkään etten ilman raskausarpia selviä.. Nii ja ihan sellainen kunnon selkeä " poikamaha" kaikkien mielestä on..

Pikkuinen möyrii ja pyörii ihan kiitettävästi, potkut yltävät tosin jo tuonne kylkiluihin ja kun on ihan kiva sisupussi toi meidän pikkuinen niin vähän ilkeetä noi potkut kieltämättä tekee...

Pientä pahoinvointia on ollut ja suppaillut sekä koko " alapää" hellänä mutta muuten ihan hyvillä mielin oltu..

Nyt täytyy lähteä esikoisen kanssa ulkoilemaan ja pikkuiselle toppapipoa kaupoista etsimään.. Ainoa mikä vielä puuttuu.. Äp:n pipo kun on ihan liian iso!

Mukavat päivänjatkot koko poppoolle!

-Onemam ja venlavaltteri rv jotain?? (LA 7.1 2006)

Vierailija

Kohta lähdemme hki-vantaan lentokentälle ja sieltä 10h ja Bankog!!Nyt jo ehkä alkaa tuntua vähän jänskältä :))

Kiitos kaikille matkantoivotuksista, ihanaa lomaa pidetään ja toivomme että kaikki menee mallileen ja ehjänä takaisin Suomeen päästään!Eiköhön kuitenkin!!

Kävin eilen neuvolassa ja 10 kiloa paukahti rikki!!!Jouduin dietille!!Sokerit ja rasvat pannaan!!Turvotuksiakin jonkin verran ilmennyt muutamien menneiden päivien aikana, voi vain kuvitella miten turvotus lisii 90% ilman kosteudesta tuolla kaukana Idässä!!!! :) Kumipallona luoksesi pompin vain...lalalaalaaaaaa!! :D

Juomista, voimistelua ja lentotukisukat--siinä kaikki mitä nyt tarvitsen seuraavan vuorokauden kuluessa!!Ja tietty hyvää lentoa ;)

Palataan siskot!!!

Meeris rkv25

Vierailija

Meniköhän nicki oikein???

.... melkoisen samaa rataa näyttää meillä kaikki menevän. =) On tosi kiva seurailla muutenkin mitä kuuluu just niille joilla on la ihan parin päivän sisällä. Tuntemukset kun näyttävät olevan kaikilla aika lailla samanlaisisa.

-J ja Röllimaha-

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat