Raskauden ajan hiiva???

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Pahoittelen ainaisia kysymyksiäni ja voivotuksiani.:/.

Kuitenkin, alapäässä on viimeaikoina tuntunut kutinaa, liekö hiivaa vai emätintulehdus(tovottavasti ei). Maanantaina on onneksi neuvola lääkäri, joten asia selvinnee silloin. Olisinkin kysynyt, että millä " kotikonsteilla" oletta kyseistä vaivaa hoitaneet(jos on ollut tarvis, toivottavasti ei). Asid0filus piimää juomalla, sitrushedelmien syöntiä lisäämällä??En mielelläni käyttäisi apteekin tuotteita.

Tiedosta kiitollinen.

Nurse 26+2

Kommentit (7)

Vierailija

Mulla kans sitkeä ja useaan kertan uusinut hiiva raskauden aikana. Lääkärin kehoituksesta ensin Canestenilla (puikot ja voide) ja nyt viikko takaperin Gyno Daktarrin kuuri. Tosi sitkeä tapaus. Aloitin terveydenhoitajan kehoituksesta syömään maitohappobakteereja, joilla mahdollisesti vaikutusta ettei tulisi noita hiivatulehduksia.Jotkut myös kokeilleet Ceridal Intime-öljyn sivelyä alapäähän ja saaneet hiivan kuriin sillä. Pullat ja muut makeat näyttää kans lisäävän mulla tuota hiivaa, joten ne pois ruokavaliosta. Kiusallinen juttu, mutta kannattaa hoitaa pois alta ennen synnytystä.

Vierailija

sitä sivelet pikkuhousunsuojaan ja suoja pöksyihin!

Itse en pysty käyttämään apteekin tuotteita (saan vain kahta kamalamman kutinan niistä) ja olen löytänyt avun luonnonjugurtista.

Waimo72 & masuli 38+4

Vierailija

Eli se hiivatulehdus uusi koko ajan uudestaan, vaikkakin parani aina Canesten ja Pevaryl - lääkkeillä. Mutta siis se tulehdus tosiaan parani, ja sitten tuli taas. Käytin varmaan lähemmäs kymmenen kuuria ed.raskauden aikana, lääkäreiden (kävin kolmella eri lääkärilläkin tästä vaivasta) suosituksesta.

Hiivatulehdus kannattaa aina hoitaa pois, hoitamattomana voi aiheuttaa ongelmia ja tulehdus voi käsittääkseni levitä...? Tarkkaan en osaa sanoa, mitä se sitten aiheuttaa, mutta tuskin on hyväksi, että se muhii alapäässä pitkään.

Minä yritin käyttää Gefilus-tuotteita ja luonnonjogurttia, mutta minuun eivät purreet muut kuin nuo apteekin tuotteet.

Nyt tässä toisessa raskaudessa hiivatulehdus on ollut vain kerran, ja taas sain sen heti kuriin Canesten 3pv:n puikoilla. On varmaan aika yksilöllistä, mikä keneenkin tehoaa?

Vierailija

Eka kerran todettiin hiiva n. 20 viikolla, kun jouduin syömään antibioottikuurin korvatulehdukdeen. Silloin oli selvät oireet ja hoidin vaivan Canesten puikoilla ja luulin voittaneeni hiivan.

Sit viikolla 27 rupesi tulemaan supistuksia ja alamaha oli kuin piesty ja nivuset tuntuivat kipeiltä. Lääkärin tarkastuksessa paikat olivat onneksi kiinni, mutta kohdunkaula aristi voimakkaasti ja yllätyksenä labroista löytyi taas hiiva++. Nyt mietityttää, kun lääkäri määräsi vaivan hoitoon Flagyl-puikkoja. Onko muut käyttäneet hiivan hoitoon raskausaikana Flagylia? Ja onks se turvallinen? Ja sit mietityttää nuo kommentit, et hiiva nousee ylös. Onks mahdollista et se nousis esim. kohtuun? Ja onko hiiva vaarallinen vauvalle? Auttakaa huolestunutta äitiä. Kiitos.

Vierailija

Mun oireisiin auttoivat kotikonstit eli pois pullat ja sokeri jne mutta yllätys, yllätys neuvolalääkäri ilmoitti heti että mulla olis hiiva. Olin aivan varma että sain sen pois, mutta... Lääkärin mukaan hiivan oireet voivat lähteä, mutta itse tulehdus tuskin lähtee ilman lääkettä.

Hiivan ei pitäisi aiheuttaa mitään ohjelmia raskaudessa, mutta partneri voi saada tartunnan...

Vierailija

vaan olen hoitanut heti apteekin puikoilla (Gyno-Dactarin, Canesten). Näin tulehdus tulee hoidettua tehokkaasti eikä riskiä sen pahenemiseen eikä nousemiseen " ylöpäin" tule.

Vierailija

Mullakin oli raskauden aikana hiiva useaan otteeseen ja jotain epämääräistä tulehdustakin. Gynodaktarenia käytin ja se auttoi joten kuten. Tyttö syntyi 8 kk sitten ja oon pärjänny aika hyvin sen jälkeen. Jokin aika sit tuli taas tuntemuksia ja kokeilin emättimeen laitettavia maitohappobakteeri-kapseleita nimeltä Ecovag. Voin suositella! Jo parin päivän käytön jälkeen kaikki oireet hävis. Käytin 6 päivää joka ilta ja sen jälkeen nyt parin viikon ajan kapseli kerran viikossa. Ei se tietty ole mikään varsinainen lääke esim hiivaan, mutta voi auttaa ennaltaehkäisevästi.

Mulla on aina yhdynnästäkin tullut tosi helposti tulehdus-oireita - nyt niistäkin on päästy.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat