Kaksosten äitejä Vaasassa?

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Olen itse aika tuore kaksosten äiti Vaasasta (vauvat pian 3kk) ja huhuilenkin nyt muita kaksosten äitejä Vaasasta. Eli jos luette tätä palstaa kertokaapa kuulumisia ja vinkkejä, onko Vaasassa esim. jotain ryhmää tuplaäideille tai -perheille?

Olisi mukava treffatakin, erityisesti vauvaikäisten äitejä, vaikkapa jossain Vaasan avoimista päiväkodeista!

Kommentit (10)

Vierailija

Täällä huhuilee kohta 10kk tyttöjen ja 5.5-veen pojan äiti vaasasta. Mistäpäin vaasaa olette? Olis kiva jos joskus ulkoillessa " törmättäis" . Me ollaan purolan suunnalta.

Vierailija

Omat muksut ovat kylläkin jo 3,5 vuotiaita mutta hyvin se vauva-aika on mielessä :)

Kuten edellinen kirjoittaja jo totesikin niin eipä ole Vaasassa hääviä kaksostoimintaa, mutta maakunnasta sitä löytyy.

Pakko sanoa, että harmittaa kun ei vauva-aikana ollut samassa tilanteessa eläviä tuttuja :( Kun itse odotin tyttöjä niin sain neuvolasta vinkin Vaasalaisesta monikkoporukasta Merenkurkun monikkoperheet -yhdistyksestä mutta kun yritin ottaa yhteyttä heihin niin olivat kuulemma lopettaneet toimintansa. Kuulemma samat ihmiset pyörittivät sitä ilman kannatusta ja siksi pistivät lapun luukulle. Nyt sitten kuulumme Pohjanmaan monikkoyhdistykseen ja vaikkemme ole tapahtumissa mukana pyörineet (matkat pitkiä) niin lehdestä saa vinkkejä ja pääsee lukemaan muiden kuulumisia.

Mutta mikäs meitä estää pistämästä Vaasan monikko-porukkaa uudestaan kasaan uusilla jäsenillä ja uusilla vauvoilla! Jos innostunutta porukkaa löytyy, niin olen mukana ;)

Vierailija

Jospas vain rohkeasti moikattaisiin ja alettaisiin juttusille? Itse olen monesti aikonut, mutta olen vähän ujon puoleinen ja huono tekemään aloitetta.

sl

Vierailija

Mitäpä jos tervehdittäsiin reippaasti toisiamme kun näemme että kaksosia on kyydissä?? Voihan sitä kohteliaasti kysyä että hei saako häiritä...

Itse ilahtuisin kovasti jos joku tulisi esittäytymään kaksosten äidiksi! Näitä kontakteja ei liian paljon ole.

Terv. Äiti 34v

Vierailija

tuplavaavit05:

Lainaus:

Mitäpä jos tervehdittäsiin reippaasti toisiamme kun näemme että kaksosia on kyydissä?? Voihan sitä kohteliaasti kysyä että hei saako häiritä...

Itse tapaan yrittää hakea katsekontaktia jos näen kaksosperheitä liikenteessä että onkohan soveliasta mennä moikkaamaan ja kysymään, miten on on sujunut. Tosin teen tätä melkeimpä vaan silloin jos tytöt ovat mukana ja vastapuolikin huomaa heti tilanteen. Yksin liikenteessä ollessani tulee harvemmin lähdettyä tekemään tuttavuutta.

Vierailija

Vaasastakin näyttää löytyvän kaksosten äitejä jonkin verraan.Kaupassa usein näkeekin muita kaksosten äitejä.Itselläni pojat ovat jo 2- vuotiaita...

Vierailija

Omat kaksoseni ovat tosin jo hieman yli 2 vuotiaita. Mielestäni Vaasassa ei ole mitään organisoitua toimintaa tuplaperheille, sen sijaan esim. Seinäjoella näyttää olevan aktiivisempaakin toimintaa. Hyvänä vinkkinä kerrottakoon, että kannattaa kysyä omasta neuvolastasi, josko siellä tiedetään muitakin kaksosperheitä ja hankkiutua kontaktiin sitä kautta. Minuun otti neuvolatäti yhteyttä viime keväänä ja kertoi eräästä vaasalaisperheestä, joka halusi tutustua muihin kaksosten vanhempiin. Otin sitten heihin yhteyttä ja nyt olemme treffailleet muutaman kerran. Todella mukavia ja antoisia tapaamisia, vaikka lapsillamme onkin ikäeroa vuoden verran.

Yleisesti ottaen olen ainakin kaupoissa tms. nähnyt useampiakin kaksosperheitä, joten kyllä kaupungista meitä varmasti löytyy :-)

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat