Hei! Uusi palstailija esittäytyy!

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Tervehdys kaikille adoptiopalstalaisille! En ole tänne aikaisemmin kirjoitellutkaan, mutta lapsettomuuspuolella palstailin aikoinani. Meillä on siis takana pitkä lapsettomuus ja kaikki julkisen puolen hoidot on käyty läpi, tuloksena viisi keskenmenoa ja tyhjä syli. Viime syksynä meille tehtiin viimeinen pakastealkion siirto, jonka jälkeen lääkärit eivät suuria toiveita antaneet biologisen lapsen saantiin. Niinpä harkitsimme viime talven ja kevään ajan adoptioon ryhtymistä. Olin jo kylläkin adoptioinfopaketit tilannut paljon aikaisemmin.

Keväällä sitten teimme päätöksen kansainväliseen adoptioon ryhtymisestä ja pääsimmekin heti kesäkuussa ekaan neuvontaan. Meidän onneksi kotikaupunkimme sossu antaa neuvonnan, joten aikaa ei tarvinnut kauaa odotella. Nyt on jo toinenkin neuvontakerta takana ja ensi viikolla olisi kolmas kerta, johon minä menen yksin. Mies menee yksin neuvontaan seuraavalla viikolla. Kotikäyntikin on jo sovittu marraskuulle. Sujuvasti on siis meidän adoptioneuvonta lähtenyt käyntiin.

Ensi kesänä olisi tarkoitus laittaa adoptiolupahakemus postiin, kun silloin olemme olleet vuoden ajan naimisissa, mikä on ilmeisesti suositeltavaa. Tosin neuvonnnan antajamme lupasi ottaa selvää, onko tuo vuosi ehdoton raja luvan hakemiselle.

Kohdemaata tai palvelunantajaakaan emme ole vielä päättäneet, mutta se päätös pitäisi tehdä mielellään ennen kotiselvityksen tekoa eli meidän tapauksessa ensi keväänä. Maita olemme kyllä jo miettineet, mutta ei ehkä kannatakaan vielä tässä vaiheessa mitään päätöksiä tehdä, koska tilanteet kohdemaissa saattavat vaihdella nopeastikin.

Olisi kiva jutella muiden samassa tilanteessa olevien kanssa!!!

Toivottavasti saamme tämän adoptiopalstan vähän aktiivisemmaksi!!!

Kommentit (14)

Vierailija

Marymcwave olen lueskellut viestejäsi siellä Verkkiksellä ja täälläkin ja muistelinkin, että teillä on tytär Etelä-Afrikasta. Vai on teillä jo toinen kotiselvitys tekeillä?! Pysyykö maa samana? Etelä-Afrikka on ollut meillä alusta asti vahvana vaihtoehtona ja itseasiassa miehen ykkösvaihtoehto. Se taitaakin olla melkein ainoa maa, josta on mahdollista saada vauvaikäinen lapsi. Ilmeisesti IP:n kontakti toimii hyvin? Miten pitkä odotusaika teillä oli ekalla kerralla?

Riitujosefiina, muistan myös sinut lapsettomuuspalstalta! Missä vaiheessa teidän adoptioprosessinne on? Minäkään en vielä uskalla satavarmaksi hehkutella lapsen saamista adoption kautta, mutta meille tämä on kuitenkin varmempi tapa saada lapsiunelma täytettyä!!! Pikkuhiljaa tunne ja usko voimistuu, että ehkä jonain päivänä meistäkin tulee vanhempia!!!

Nonnakonna, emme vielä kokonaan ole Etiopiaa sulkeneet pois vaihtoehdoista... täytyy seurata tilannetta. Jotenkin vain tuntuu, että olisi hyvä jo tässä vaiheessa alkaa karsimaan maavaihtoehtoja... päätöksen tekeminen tuntuu niin vaikealta! Voisin vaikka haluta kaikista maista yhden lapsen! :)

Vierailija

saa varmasti kokemuspohjaisempaa tietoa ainakin tuolla yksityisillä postituslistoilla kuten; http://groups.yahoo.com/group/kotimaan_adoptio/

Noille suljetuille listoille pääsee useimmiten siinä vaiheessa mukaan, kun kontaktivalinta on virallisesti selvillä. Kannattaa aina kysyä kunkin listan modelta, että pääseekö mukaan jo aiemmassa vaiheessa?

Tämä siis vain yhtenä kanavana, josta voi saada tietoa kotimaisesta adoptiosta, sos.viraston ja Pelan lisäksi.

Vierailija

toivo-67:

[quote]

Marymcwave olen lueskellut viestejäsi siellä Verkkiksellä ja täälläkin ja muistelinkin, että teillä on tytär Etelä-Afrikasta. Vai on teillä jo toinen kotiselvitys tekeillä?!

**** Kyllä, itse asiassa toivottavasti jo loppupuolellaan :o) Meillä on se onnekas tilanne, että kotikuntamme tekee neuvonnan ja sinne ei ole juui jonoja, joten pääsimme aloittamaan 2. neuvonnan hetimiten, kun tytär oli ollut kotona tuon vaaditun 1 vuoden.

Pysyykö maa samana?

**** Kyllä vaan, Etelä-Afrikkaan suunnataan!

Etelä-Afrikka on ollut meillä alusta asti vahvana vaihtoehtona ja itseasiassa miehen ykkösvaihtoehto. Se taitaakin olla melkein ainoa maa, josta on mahdollista saada vauvaikäinen lapsi.

**** Kontaktista on tullut eri ikäisiä lapsia, mutta myös aivan pieniä, meidän tyttö oli 8kk kun saimme nimeämisen.

Ilmeisesti IP:n kontakti toimii hyvin? Miten pitkä odotusaika teillä oli ekalla kerralla?

**** Kontakti toimii tällä hetkellä ainakin hyvin ja mielellään ottavat vastaan uusia hakemuksia. IP:n Etelä-Afrikka kontaktin kohdalla odotusajat voivat vaihdella paljonkin, koska nimeäminen ei tapahsu missään järjestyksessä. Me odotimme esikoistamme siitä, kun paperit lähtivät maahan, 2,5kk. Muta odotusajat ovat vaihdelleet muutamasta viikosta ( 1 pariskunta ) reiluun vuoteen.

Etelä-Afrikka on kyllä ihana maa ja voin sitä lämpimästi " suositella" kohdemaaksi, jos sitä harkitsette. Etelä-Afrikka linkkejä voi katsella vaikkapa lisää sivuillani:

www.netikka.fi/name/adoptio

Vierailija

Nonnakonna:

Lainaus:

Palstarakenne on parempi täällä, mutta viestit häviää nopeasti.

*** Hyvä pointti... Nimittäin itse olen ainakin Verkkiksellä onnistunut säästämään (siis tulostanutkin :o)) itselleni adoptiopäiväkirjan liitteeksi omat viestini, jotka siis ovat tuosta ekasta prosessistakin siellä vielä tallessa kaikki :o)

Niitä on sitten jälkikäteen mukava tutkailla, että mitä on missäkin vaiheessa mietiskellyt.

Vierailija

Laventeli, muistan sinutkin lapsettomuuspalstalta! Kiva kuulla sinusta ja onnea nimeämisen johdosta!!!! Yritin muistella, milloin aloin palstailla tuolla lapsettomuuspuolella ja se ehkä oli talvella 2003, joten olemme varmaankin samoihin aikoihin olleet hoidoissa. Rankkoja aikoja ne todellakin olivat, huh! Mielestäni olen toipunut keskenmenoistakin hyvin, vaikka tietenkin niitä välillä surullisena ajatteleekin, mutta eihän niitä tietenkään koskaan unohdakaan!

Kyllä sitä tosiaankin välillä miettii, miksi ei ryhtynyt tähän adoptioprosessiin aikaisemmin, mutta minä en varmaankaan ollut vielä valmis tähän. Toisaalta halusin käydä kaikki hoidot läpi, ettei jää kaduttamaan, että ei yrittänyt kaikkia konsteja.

Venäjää olemme myöskin paljon miettineet kohdemaana, koska se olisi tässä lähellä (asumme Kaakkois-Suomessa) ja muutenkin olisi ihan varteenotettava vaihtoehto. Onnea teille ensimmäiselle matkalle ja toivottavasti " näemme" vielä!!!

Marymcwave, kiitos tiedoista! Olenkin jo käynyt tuolla sivuilla lueskelemassa juttuja, mutta varmasti vielä käyn useasti uudestaankin. Teillähän oli todella lyhyt odotusaika, toivottavasti toisellakaan kerralla ei tarvitse kauaa odotella!!!

Vierailija

Meidän neuvonnan antaja haluaa tavata meidät erikseen... en kylläkään kysellyt, että miksi näin. Vähän kyllä jännittää, että mistä siellä sillon jutellaan, mutta sittenhän se selviää!

Me emme edes harkinneet kotimaan adoptiota, koska ikä tulee vastaan ja odotusajat ovat niin pitkiä, joten alusta asti oli selvää, että ryhdymme kansainväliseen adoptioon. En siis ole ollenkaan perehtynyt kotimaan tilanteeseen. Toivottavasti saat jostain tietoa ja homma etenee hyvin!!!

Vierailija

Minäkin muistan sinut tuolta lapsettomuuspalstalta ja olenkin taustalla seurannut teidän adoptioprosessia! Olen siis käynyt tuolla Verkkiksen adoptiopalstalla lueskelemassa, mutta en ole sinne rekisteröitynyt. Tykkään enemmän tästä vauva-lehden palstarakenteesta ja siksi en ole sinne Verkkiselle kirjoitellut, mutta saattaahan se olla että sinnekin tulen kirjottelemaan joskus.

Muistanko nyt oikein, että teillä oli pitkään kohdemaavaihtoehtona Etiopia? Tiedätkö Etiopian tämän hetkisestä tilanteesta? Käsittääkseni siellä tilanne on hieman epävarmaa ja siksi olemmekin jättämässä Etiopiaa pois kohdemaamme vaihtoehdoista.

Hyvää syksyn jatkoa sinulle ja kärsivällisyyttä odotteluun!!!

Vierailija

Tosiaan tuolla Verkkiksellä on keskustelu vilkkaampaa, mutta toivotaan, että tännekkin saadaan vilkkautta :o) Mukavaahan se on kun on monta palstaa aiheesta.

Meillä 1 lapsi E-Afrikasta ja 2. kotiselvitys meneillään.

Onnea adoptiotaipaleellenne Te ja kaikki muutkin :o)

Vierailija

Moi, Satuin sattumalta tänne vauvalehden adoptiopalstalle, koska etsin eri adoptiopalstoja. En ole täällä itse asiassa käynyt varmaan 2:n vuoteen. Käytin vuosia sitten aika ahkerasti lapsettomuuspalstaa ja sieltä muistan sinut. Minun nimimerkki oli laventeli.

Taisimme olla samaan aikaan hoidoissa vuosina 2002-2003. Minulle tehtiin ainakin 3 iui:ta ja 4 ivf, joista ei jäänyt mitään pakastimeen. Viimeinen hoito oli kevätkesästä 2003. Voi niitä raskaita aikoja, en ole niitä paljon muistellut viime aikoina.

Nykyisin käyn Verkkoklinikan adoptiopalstalla sekä olen Venäjäkerhon palstalla, johon pitää rekisteröityä omalla nimellä. Vähän laiskanlaisesti olen kirjoitellut, enemmän luen muiden kirjoituksia.

Ikäviä nuo sinun keskenmenosi. Toivottavasti olet selvinnyt niistä. Lapsettomuuspalstalta sain ainakin itse paljon tukea, jota ilman en olisi jakanut.

Me olemme jo vähän pidemmällä adoptioasioissa. Neuvonnan lopetimme jo vuosi sitten ja tällä hetkellä meitä odottaa pieni söpö poika Pietarissa, jota menemme ensi kuussa tapaamaan ensi kerran.

Eniten harmittaa, että olisi pitänyt lähteä aikaisemmin tätä adoptiota yrittämään. Meni monta vuotta hukkaan, mutta kun ei voinut tietää. .

Olihan se kova koulu nuo lapsettomuushoidot.

Hyvä, että olette päätyneet adoptioon. Se on ainakin varma tapa saada pikkuinen. Onnea teille!

Yritän käydä täällä nykyisin vähän useammin.

Syysterveisin,

laventeli

Vierailija

Olemme samassa tilanteessa kuin te. Meillä on takana kaksi neuvontaa ja kolmas on tulossa. Onko teillä neuvonnan antaja päättänyt pitää seuraavan neuvonnan teille erikseen vai eikö téille sovi sama aika?

Meillä ei oo puhuttu erillisistä neuvontakerroista, vaan ymmärtääkseni joka kerta olemme kummatkin paikalla ja yhdellä kerralla työntekijä tulee meille kylään.

Muuten kun tässä muistelin niin minäkin taisin tulla lapsettomuuspalstalle 2003 alkuvuonna. En kuitenkaan enää pitkään aikaan ole kokenut sitä palstaa ajankohtaiseksi, tuntui että kaikki muut onnistuu mutta meillä ei olut edes toivon pilkahdusta.

Olotila on tällä hetkellä ihan eri, vaikka taas olemme valinneet sen vaikeamman tien eli kotimaisen adoption. Siksi kirjoitin että ei ole ihan varmaa saammeko lasta. Mutta pienenä ajatuksena mielessä on toki ulkomaan adoptiokin paljon lyhyemmän odotusajan vuoksi.

Joku täällä kirjoitti, että työntekijä oli sanonut heille että kaikki odottajat saavat kotimaisen adoptiolapsen, minä taas olen ymmärtänyt jotain ihan muuta. Tietysti voi olla että tilanne on erilainen eri puolilla maata. Muta yllensä adoptioperheitä on paljon ja adoptiolapsia todella vähän ja siksi ymmärtääkseni kaikki eivät voi saada lasta.

Olisi kiva jos jostain nettiosoitteesta löytyisi ajankohtaista tietoa kotimaan adoptiosta tilastoina yms, mutta en ole sellaista löytänyt.

Vierailija

silloin se oli niin epätoivoisen oloista, että ei vaan jaksettu sitäkin epävarmuutta. Joten päädyttiin Kiinaan, joka taas oli alussakin mietinnässä, mutta se oli silloin pitkän & epämääräisen odotusajan maa.

Nyt Etiopiaan on valittu uusi maajohtaja, ja käytännön asioiden pitäisi ainakin toimia paremmin. Että pitäkää vaan vielä harkinnassa, tilanne varmaan vielä paranee nyt teidän neuvonnan aikana.

Palstarakenne on parempi täällä, mutta viestit häviää nopeasti.

Vierailija

Minäkin muistan sinut toivo!

Minullakin meni usko biologiseen lapseen ja toivon että sen saisin adoptioan kautta. Ei tämäkään 100% ole, mutta tuntuu että unelma voisi toteutua näin.

Minustakin tämä palsta on mukava, täällä puhutaan kunnolla aiheesta.

Toisella palstalla voi olla välillä hiljaistakin ja ainoat kirjoitukset voi koskea adoptioryhmien tapaamisia.

Mutta kyllä täälläkin on välillä hyvinkin hiljaista, mutta yritetään olla kaikki ahkeria niin eiköhän tämä vilkastu.

Jään innolla odottamaan tietoa, että kukahan meistä saa ensimmäisenä lapsen kotiinsa. Ja toivottavasti se ilouutinen tulisi pian.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat