onko ne hahtuvahousut niin hyviä kuin väitetään?

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

kannattaako puolivuotiaalle ryhtyä sellaisia askartelemaan jos tähän asti ei ole käytetty?

jos kannattaa niin mistä langasta? ja mistä ohjeita saa (ruskovillalta ainakin, jos tilaa sieltä lankaa, mutta entäs muualta)?

ja mitä sinne laitetaan sisään? meillä ei ole sellaisia harsoja jotka sais näpsyllä kiinni. onko se hyvä homma jos laittaa jonkun pötkyn ja puuvillapikkuhousut pidikkeeksi?

meillä on käytetty yksinomaan pul-bumpyjä ja nyt hankin villa-sellaiset myös ja humps vaan innostuin ajattelemaan myös ihan hahtuva-villahousuja. vaikka ajattelin etten kyllä sellaisten kanssa rupea puljaamaan (sitä tulee aina ajateltua kaikenlaista) :)

Kommentit (5)

Vierailija

On ne hyviä, etenkin muutaman pesun + lanoliinikäsittelyn jälkeen kun ovat tiiviiksi huopuneet.

Ohjeita saat kestovaippainfon sivuilta www.kestovaippainfo.fi -> Tee-se-itse -vaipat -> ohjeita.

Meillä käytetään muotoonommeltuja sisävaippoja (tarra- tai nepparikiinnityksellä) villisten sisällä.

Vierailija

Meillä elellään kaikenmaailman perityillä ja kirppareilta löytyneillä vaippavirityksillä ja kehissä kaksi ainakin osittain vaippaikäistä (2v7kk ja 10 kk). Jos nyt aloittaisi ihan alusta ja vaippakaappi olisi ihan tyhjä, kallistuisin kyllä pääosin hahtuviin sekä niiden kanssa tarrallisiin muotoon ommeltuihin sisätäyttövaippoihin. Niitä sitten täyttäisin sillä, mitä nyt sattuu olemaan.

Noita sisätäyttövaippoja kannattaisin pikkuhousujen sijaan siksi, että on mielestäni helpompi pukea ja ennen kaikkea riisua. Varsinkin kakkalastissa meillä pikkarit valuttaa helposti sisällöt riisumisvaiheessa pitkin jalkoja, mutta kyllä niitä silti käytetään.

Mutta joo, hahtuvat meillä pitää.

Vierailija

hei vaan! hahtuvavillasta, siis kehräämättömästä langasta kun ohjeen mukaan puikottelet, niin passelit saat. Ohjeita löyttyy esim. netin kautta Ottobre -nimisestä kaupasta/lehdestä, jos et ruskovillaan yhteyttä halua ottaa. Imukykyisen villahousun saat kun muistat käsitellä villahousun lampaanvillarasvalla muutamien pesukertojen välein. Tätä lanoliinia saat valmiina purkissa hyvin varustetusta kaupasta.Villavaippahousujahan sinun ei tarvitse pestä joka pissan jälkeen. hyvä tuuletus ulkona riittää, nimittäin pissa ja lampaanrasva muuttuu saippuaksi. jep! imuiksi riittää harso ja voit pitää " käärelmän" koossa pikkuhousuilla. harson taitto-ohjeita ssat muuten ruskovillan kirjasesta " onnellinen villavauva" -lehdestä.

tässä näin alkuun. kysy lisää, jos on tarpeen

Vierailija

kyllä varmaan täytyy ruveta puikkoja heilutteleen..

teen nyt varmaan sitten sillä lailla että tilaan ruskovillalta sitä lankaa sekä sellaisen 6 kpl harsopakkauksen (että saan näpsyllä kiinni mukavaksi paketiksi. parit näpsyt meiltä löytyy, mutta ei sellaisa harsoja joissa ne pysyy kiinni). tietysti meillä olisi noita sisävaippoja minun laskujen mukaan ehkä 5 päivän tarpeiksi, mutta haitanneeko tuo sitten. ..keräileehän ihmiset vaikka tyhjiä kaljatölkkejäkin..

Vierailija

Minä olen tykästynyt hahtuvahousuihin. :) Tykkään kyllä pul-kuoristakin, mutta yökuorina meillä on hahtuvat ja nyt olen neulomassa päiväkäyttöönkin pitkälahkeisia, näin talven varalta. Itse olen tehnyt hahtuvahousut Piikun ja Pirtin kehräämön hahtuvista, Ruskovillan ohjeilla. Nuo ohjeet löytyvät esim. Yahoon tsi-kestot keskusteluryhmästä. Vaatii kyllä kirjautumisen Yahooseen, mutta sieltä löytyy kyllä sitten kaikenlaista muutakin ohjetta niin villahousuihin kuin muihinkin vaippoihin liittyen. Osoite on muistaakseni http://groups.yahoo.com/group/tsi-kestot .

Meillä hahtuvat ovat toimineet heti alusta asti loistavasti, olen neulomisen jälkeen pessyt ne, huovuttanut samalla kevyesti haaroista hankaamalla ja sen jälkeen uittanut lanoliinissa n. 15 min. Vuotoja ei ole ollut kuin kerran koko 9 kk aikana, mitä nyt ollaan hahtuvia käytetty ja pari kertaa on vähän tihkunut kosteus läpi, kun vaippa on ollut litimärkä aamulla (siis sillä tavalla tihkunut, että yöpuku on tuntunut ehkä vähän kostealle, sänky ollut kuitenkin aina ihan kuiva). :) Laitan hahtuvat aina aamulla tuulettumaan ja illalla sitten taas päälle, n. 2 kk välein tarvitsee pestä ne. Ovat siis todella helppohoitoiset. :)

Hahtuvia voi käyttää mainiosti myös harsojen kanssa. Harson voi laittaa esim. origamiksi ja kiinnittää näpsyllä ja sitten hahtuvat päälle. Ja sekin kyllä onnistuu, että laittaa pikkuhousut siihen harson päälle. Aika moni tekeekin niin, se on kyllä totta että avattava sisävaippa tai se kolmioksi taiteltu harso on kakan tullessa helpompi kuin pikkuhousut, mutta eivät nuo pikkuhousutkaan mikään mahdoton juttu ole. ;)

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat