Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

PUOLUKKA PIIRAS-Kiire!!

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

tarvishuomiseksi väsätä joku ihana maukas puolukka piiras.Laittakaa hyviä ohjeita,erityisesti kaipaisein sellaista jossa ois kaurahiutale muru-sekoitus päälle,onko kellään??

Kommentit (4)

Vierailija

300g rasvaa

4 lasillista vehnäjauhoja

2 lasillista sokeria

1 tl soodaa

Nämä nypitään käsin muruseokseksi

Otetaan noin kolmasosa osa sivuun päälle ripoteltavaksi muruseokseksi ja lopputaikinaan lisätään

1 kananmuna

1 lasi piimää

Levitetään pellille, päälle puolukat ja muruseos

200 astetta puolisen tuntia.

Juuri tällä viikolla sain sellaista puolukkapiirakkaa, jossa oli tuo kauramuruseos päällä. Varmastikin tälläkin ohjeella saa sen aikaan, joko tekee kaurahiutaleista, voista ja sokerista eri seoksen päälle tai sitten tekee pohjankin kaurasta. Kaurahiutaleista tehty pohja ei kyllä pysy kasassa, joten siihen pitänee laittaa joukkoon vehnäjauhoja tai vaikkapa ohrakasta.

Vierailija

Pohja:

150g margariinia

1dl sokeria

1 muna

3dl vehnäjauhoja

1tl leivinjauhetta

täyte:

1 purkki kermaviiliä

0,5 dl sokeria

1 muna

2tl vaniljasokeria

pinnalle puolukoita tai mustikoita

vatkaa rasva ja sokeri, lisää muna ja lopuksi kuivat aineet.

painele taikina lasisen piirakkavuoan pohjalle, kaada päälle keskenään sekoitetut täyteainekset ja ripottele pinnalle marjat.

paista 200 asteessa puolisen tuntia.

Vierailija

Lintu 75 kirjoittama ohje on todella hyvä! Itse olen soseuttanut marjat ja sekoittanut kermaviiliseokseen ennen piirakan päälle laittamista.

Vierailija

Pohjana käytin kylläkin pakastealtaan muropohjaa, on mielestäni niin hyvä, etten jaksa nähdä itse vaivaa sen tekemiseen.

Samalla täyteohjeella olen aikasemminkin tehnyt kylläkin muita marjapiirakoita, mutta jostain syystä puolukat eivät ole tulleet mieleen, olen varmaan ajatellut niitä liian happamiksi.

Mutta erittäin hyvää ja maukasta puolukkapiirasta tuli, kiitos vinkistä!

Uusimmat

Suosituimmat