Mistä saan voimia lopulliseen eropäätökseen?

Vierailija

Mieheni on arponut minun ja toisen naisen välillä jo puoli vuotta, ja nyt on mukamas piakkoin tekemässä lopullista päätöstä elämänsä jatkosta jomman kumman kanssa. Minulla on jo usko mennyt asiaan melkein kokonaan ja tällä hetkellä minulla on tunne, että minulle ja lapsillemme olisi parasta, että jatkaisin ilman miestäni. Mutta kun hän taas huomenna tulee tänne ja komeana minua katselee ja puhuu minut pussiin, niin miten saan pidettyä päätökseni, kun voimani ovat asiassa heikot hänen edessään ja kun puolin ja toisin vielä toisiamme rakastammekin. Vai pitäisikö odottaa, että mies tekee päätöksen ja valitsee ehkä minut, vaikka en haluakaan sitä välttämättä, tai vaikka haluankin, niin en usko sen suhteemme toimivan riittävän hyvin. Mistä voimia, mistä, mistä ja miten????? Vai pitäisikö antaa miehelle vielä kokeilumahdollisuus meidän perheessämme ja tehdä päätös vasta sen jälkeen. En odotakaan että saisin teiltä sellaisia vastauksia, joiden mukaan toimisin, mutta jotain tukea ja ajatuksia kaipaisin.

Kommentit (13)

Vierailija

Kaikkea kun ei voi saada mieskään tässä maailmassa.

Rakkaus on kärsivällinen

ei käyttäydy sopimattomasti,

kaiken se kärsii.

Totutusta poiketen - rakkaus häviää kyllä...

Vierailija

Tunnut tekevän päätöksesi loppuvarmisteluja. Jos noin tiedostat että olette liian erilaisia, ettei miehesi ja sinun maailmat kohtaa niin uskon että elämäsi olisi ehyempi vaikka eläisit yksin lasten kanssa. Voimia sinulle. Päätöksen tekeminen vaatii rohkeutta ja kykyä ottaa ja kantaa vastuu.

Vierailija

Lähde vaikka jonnekin hetkeksi pois, niin et edes nää miestäsi. Älä vastaa soittoihin tai meileihin. Älä ole heti valmis sen lirkutteluihi yms.

Miehillä on tapana tulla bumerangina takaisin, kun ne huomaa, että ovatkin heikoimmillaja joutuvat saalistamaan.

Eikä se mies ole sun arvoinen, joka joutuu miettimään kumman valitsee. Koville se ottaa, mutta kyllä sä siihen pystyt. Ennemmin tai myöhemmin.

Vierailija

Nyt on seuraavana tehtävänä se, että myös pysyn päätöksessäni. Mikäli mieheni pysyy tuon toisen naisen luona, niin asia onkin helppo, mutta mikäli hän ei jatka tuon toisen naisen kanssa, niin päätöksessä pysyminen ei välttämättä ole ihan yksinkertaista. Yrittää aion, mutta jos oikeasti asiaa olisi syytä ajan kanssa harkita uudelleen, niin ehkä sen sitten joskus teen. Nyt ryhdyn kyllä joka tapauksessa elämään omaa elämääni eteenpäin vihdoinkin.

T. AP

Vierailija

Uskonkin, että olen valmis tekemään päätöksen ennemmin tai myöhemmin, mutta kun haluaisin tehdä sen ennemmin, eli en enää jaksa tätä soutamista ja huopaamista. Ukko on vatkannut meidän väliä lähes vuoropäivin jo kauan, ja hänellekin ottaa asia voimille, mutta hän ei vaan pysty luopumaan minusta, eikä siitä naisestaankaan. Minun siis täytyy pystyä tekemään päätös. Tänään yritin, mutta en vielä pystynyt. Ehkä sitten huomenna. Ja jos ei huomenna niin tämän vuoden puolella kuitenkin. Mieluummin kuitenkin parin päivän sisällä, että kaikki pystymme jatkamaan elämäämme. Nyt rämmimme syvässä suossa, mutta onneksi minulla on ollut voimia pitää lapset kuivilla. He näyttävät selviävän loistavasti kumma kyllä, mutta olenkin heihin kaiken energiani panostanut.

T. ap

Vierailija

Kun olet ratkaisun tehnyt, on se jo askel parempaan. Lapsetkin on yllättävän välkkyjä, kyllä ne jotakin vaistoaa, vaikka vaikuttaisivatkin ihan normaaleilta.

Jos et nyt tähän hätään muuta keksi, pistä vaikka paperille plussat ja miinukset, mikä teidän suhteessa mättää tai on hyvää. Tuplatriplan pitkän miinuksen voit antaa toisesta naisesta.

Sä itse tiedät ihan varmasti, mikä on paras ratkaisu. Voimia sulle ratkaisuihisi!!!!

Vierailija

Voi olla että tuo toinen nainen sopii hänelle paremmin, ja uskon itsekin löytäväni minulle paremmin sopivan miehen, mutta tämän nykyisen perhekokonaisuuden silloin menetän. Meillä oli hyvä, tasainen ja onnellinen suhde, mutta ukolle tuli joku kasvukriisi tai muu, eikä hän ole itseään löytänyt. Ei ole itseensä tyytyväinen eikä itseään rakasta, niin miten voi kyetä muitakaan kunnolla rakastamaan. Minulla on hyvä itsetunto, rakastan itseäni ja lapsiani, ja tiedän, että ansaitsen hyvän loppuelämän. En vain tiedä, onko kokonaisuutena ajatellen parempi jatkaa yksin vai vielä yrittää mieheni kanssa. Itseäni yritän ajatella, mutta lopulliseen, varmaan ratkaisuun en ole vielä osannut päästä. Mikä olisi minulle parasta? Perhe on minulle niin tärkeä arvo, että siitä on vaikea luopua, vaikka perhehän minulla on lastenkin kanssa.

Tarkennuksena asiaan, että olen siis jo ukon heittänyt keväällä pihalle, mutta hän haikailisi nyt takaisin, mutta ei tiedä vielä tuleeko vai ei, enkä minäkään enää tiedä haluanko vai en.

Kiitos vastauksista, niitä on kiva lukea.

Vierailija

Hyvä kun sait päätöksen tehtyä. Ei se miehesi ja tämän toisen naisen elämä helpotu sillä aina kun heille tulee vaikeaa miehesi saattaa miettiä että miksi ei jäänyt luoksesi ja toinen nainen taas epäilee että miehesi kuitenkin vertailee ja ikävöi sinua.

Sinä sen sijaan pääset eteenpäin.

Saattaa hyvinkin olla että päätöksesi jälkeen toinen nainenkin alkaa miettiä olisiko kannattanut jättää mies ja jos hän niin tekee niin pidä sinä pää kylmänä ja anna miehen asua yksin jonkin aikaa vaikka hän yrittäisi tulla luoksesi.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat