Kuka teillä hoitaa lapsia, jos olette itse sairaina?

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Meillä on lapset 8kk ja 2v3kk. Sairastelua on jonkin verran, tällä hetkellä esikoisella ja itselläni flunssa ja kuumetta. Särkylääkkeellä saan itseni toimintakuntoiseksi. Toki mieskin osallistuu lastenhoitoon minkä töiltään kerkiää, mutta silti itsekin on jaksettava lähes terveen malliin. Miten teillä muilla?

Sivut

Kommentit (18)

Vierailija

niillä särkylääkkeillä ja jättämällä kaikki tarpeeton ylimääräinen pois päivä ohjelmasta. päiväunet tekee terää myös äidille kun on kipeänä..

Vierailija

Itselläni ollut nyt kaksi kertaa tosi paha ruokamyrkytys perä jälkeen ja ekalla kerralla olin niin kipeä että en voinut muuta kuin maata jolloin mies aapusta lähtien katsoi lapsia kun oli vapaalla. Yön kuitenkin jouduin hoitamaan vauvan 8kk eli itse istuin pytyllä pää ämpärissä ja poika leikki kylppärin lattialla. Toki vauva välillä nukkuikin mutta heräsi herkästi kun ryntäsin vessaan niin oli pakko ottaa mukaan.

Toisella kerralla kun mies oli töissä soitin äitini apuun ja hän haki kaksi vanhinta mummolaan niin minun ei tarvinnut pärjätä kuin pienimmän kanssa.

Usein ei tule edes sairastettua ja jos nyt on vaan kuumetta ja flunssaa niin särkylääkkeillä vaan porskutetaan eteenpäin. Mies sensijaan on kyllä sairastaessaan aivan toimintakyvytön. Inhottavainta on jos koko porukalla on vatsatauti yhtä aikaan. Silloin meinaa kyllä olla aikas tuskallista.

Vierailija

Itse oikein naurahdin kun luin kysymyksesi (hymyilee). Kyllä se valitettavasti niin on, ettei sillä äidillä taida juurikaan niitä sairaslomia olla! Kukas ne sitten hoitais jos ei äiti?? Miehet kun on sairaina niin ne todellakin on SAIRAINA ;)

Itse olen hoitanut ja talvella olikin aika " hauska" tilanne: mies ulkomailla työmatkoilla, kaikilla 3 lapsella vesirokko(nuorin tuolloin 3,5kk) vielä tosi pahana ja itselle iski rintatulehdusja oli todella kipeä ja kovassa kuumeessa. TÄytyy sanoa, että oli kyllä vitsit aika vähissä tuolla viikolla!!!!

Vierailija

hoitajaa ainakaan kovin usein. Kun pojat olivat pieniä, mies jäi minun sairastuessani palkattomalle vapaalle tai käytti muutaman lomapäivän lasten hoitamiseen. Jos pojat olivat terveitä, he menivät sairaspäivinäni päiväkotiin kuten tavallisesti. Mies vei ja nouti.

Vierailija

isovanhempia tai muuta apua ei ole ja kun mies on töissä, minä hoidan. kyllä flunssat ym vielä menee mutta oksennustauti on hirveä, yritä siinä sitten tehdä jotain ruokaa lapsille... kerran jouduin sairaalaan neljäksi päiväksi, sillon mies tietysti joutui ottamaan lomaa.

Vierailija

Olen raskaana, joten särkylääkkeiden voimalla ei pärjää. Vähän turhan usein on nyt ollut migreeniä, ja silloin en oo kyllä pystyny tyttöä hoitamaan mitenkään päin. Nyt kaikilla on flunssaa. Miehellä astma, joten keuhkoihin sattuu kovasti. Mies siis ilmeisesti hakee itselleen sairaslomaa, ja sinä aikana toivottavasti tyttö ja minä tervehdymme ;)

Vierailija

Isovanhemmat auttavat mielellään, jos vain pääsevät ja joskus mies on pystynyt lyhentämään työpäiväänsä. Harvoin kuitenkaan pystyy olemaan koko päivää pois.

Mutta niinhän se on, että kotiäitiys ei sairaslomaa tune. Pahin oli se, kun sairastin vesirokkoa ja esikoinen oli n. 1v ikäinen. Silloin isovanhemmat olivat kaikki vielä työelämässä. Sillon sain muutamaksi tunniksi yhtenä päivänä kotiavustajan ulkoiluttamaan lasta. Nykyäänhän sellaista ylelliyyttä ei varmaan ole.

Vierailija

Riippuu tietty miten kipeä olen mutta.. Mies on yrittäjä eikö siis saa korvauksia jos joutuu olemaan poissa töistä. Pari kertaa on ollut yhden päivän kotona kun olin itse punkka kunnossa mutta silloinkin sillä oli naama niin mutrulla ja mun piti mennä lääkäriin (etten voi sitten valittaa että olen kipeä) tavallisen flunssan takia joten totesin että menköön töihin, kyllä mä lapset hoidan vaikka kipeänä mielummin että lähen jokaista kipua lääkärille valittamaan ja selittämään etten minä mitään sairaslomaa hae vaan toteamusta että olen kyllä kipeä, jotta mies pysyy tyytyväisenä. Meillä lapset 4kk ja 3v1kk.

Vierailija

Jos olen pelkässä flunssassa, hoidan lapset itse. Joskus kun olen ollut todella kipeänä, mies on jäänyt töistä kotiin. Esim. viime talvena olin rintatulehduksessa ja kuumetta oli n. 41 astetta kolmen päivän ajan, en olisi pystynyt hoitamaan lapsia kun hädin tuskin olin tajuissani. Mies jää ilman muuta kotiin ilman mitään valituksia minun suuntaani ja saa työnantajaltaan myös palkan näiltä päiviltä. Saamme silloin neuvolasta lapun. Käytämme tätä mahdollisuutta vain silloin kun olen todella sairas, ei tavalliseen flunssaan. Nytkin olen 2 vkoa hoitanut lapsia pikkukuumeessa ja poskiontelotulehduksessa, käynyt välillä uusimassa illalla lääkärillä antibiootit ja teettämässä punkteerauksen, ja eikun homma jatkuu vaan. ;-)

Meidän äiti tulee joskus toipilaspäivinä viemään lapsia ulos kun en vielä ihan jaksa lähteä ulos mutta muuten jaksan olla pystyssä. Samoin miehen veli tuli eilen viemään lapsia hiekkalaatikolle ja pihalle leikkimään. Mutta heitäkin pyydän apuun vasta sitten kun lapset on olleet 4-5 päivää sisällä kanssani ilman ulkoilua.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat