***SYYS04 mammojen viikonloppu!***

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Pöljä minä, laiton alotuksen viimesen pinon lopppuun:)

Nyt vaikenen...

T: Ynis

Sivut

Kommentit (55)

Vierailija

väsymys pirteyteen.

Ohhoh. Tuppaa minullakin käymään nykyisin kuin Jatulla. Illalla en muista iltapäivän väsyä tai aamun hiekkasilmiä.

Kiljuntaan. (Meillä muuten myös ongelmia herkkujen syonnistä kylässä.) Ankkiksen kultainen vinkki eikun käytäntö. ENNEN kuin ollaan kyläpaikassa, puhutaan miten toivoisi lapsen käyttäytyvän ja miksi. Hmm, itse taisin kyllä ladella ei-muodossa, mutta ehkä positiivisuus olisi vielä parempi: haluamme olla ylpeitä hienoista lapsistamme. Aikuiset arvostavat sitä, että herkut aloitetaan yhtä aikaa, niin toivon sinunkin tekevän. Ai niin, mutta niinhänJatu taisittekin jo toimia?

Kikka kakkonen ollut käytössä kun Poikanen karkailee kun pitäisi lähteä. Etukäteen tiukka puhuttelu, että kyläilyä ei voi jatkossa harrastaa jos joutuu juoksemaan lähtiessä perässä. Keinon nimi on uhkailu,siis.

Minäkin kaipaisin kokemuksia. Mitä olette ajatelleet kouluista? Lähikoulu vai erikoiskoulu?

Kerään tietoa, että voisin päättää Poikasen kouluasioita. Itse kävin lukion erikoiskoulussa. Matkat oli rankkoja ja tulikin lintsattua aika lailla, mutta opetus hyvää ja inspiroivaa. Järjestyshäiriöitä ei juuri ollut, kun koulussa oli kilttejä hikipinkoja...

Kukkuu,

mars leipomaan, Yni käski

Vierailija

Olin aamulla jumpassa ja kyllä oli rankka!!Huh,huh..Meitä oli paljon ja meno melkonen,tuntu et ei jaksa.Kotiin laahustin!!

Vanhempiani olen pohtinut ja paljon tulee mieleen niitä " mitä en ainakaan tee niin" ..ehkä jatkan vielä pohdintaa ja palaan jos jotain mieleen tulee.

Uskosta on puhuttu..Minä tulin uskoon reilu 10v sitten.Sitä ennen ajattelin että ikinä musta ei uskovaista tule,mielummin satanisti -kauhukuvana kiltti pyhäkoulutyttö-mutta kun kohtaa Jumalan armon ja rakkauden,se muuttaa elämän ja ajatukset kokonaan.No ei musta " pyhäkoulutyttöä" tullu" ..T@hden runoa lainatakseni" Usko antaa turvan ,ei tee ihmisestä enkeliä" pätee hyvin.

Seurakunnassa ei tule juurikaan käytyä,on lasten kanssa niin hankalaa..Niin,T@hti kävi kolmen lapsen kanssa kirkossa :-)

Mutta toivon ja rukoilen että lapsenikin haluavat elämässään seurata Jeesusta.Poika(5v) yks päivä jutteli että " Taivas on niin ihana paikka että sieltä ei koskaan lopu hedelmät" .Minä sitten kysyin että" entäs suklaa?" Poika sanoi:" Ei taivaassa kenenkään tee mieli suklaata" ..Ehkä se lause kuvaa taivaan ihanuutta,että siellä minunkaa ei tee mieli suklaata :-)

Nyt kuitenkin tekee mieli kahvia,joten poistun..

Aian tytölle ONNEA!! TAitaa nyt olla kaikki paaperoita :-)

jatu

Vierailija

Meidän hyvin omassa sängyssä nukkuva poikamme on jotenkin ajautunut/joutunut/eksynyt nukkumaan yhä useammin miehen ja minun väliin. En tunne siitä huonoa omaatuntoa, mutta se vain hieman ottaa päähän, kun miehen ja minun " ennen nukkumaan menoa läheisyys ja vonkaaminen" on jäänyt aivan minimiin. Miten ihmeessä hoitaa seksitouhut, kun parisänky on muuttumassa perhepediksi?!

Onhan niitä muitankin paikkoja, mutta tuo peti on meille aina ollut sellainen oma ihana pesä, ja kovasti vakuutettiin ja vannottiin joskus ennen muinoin, että meidän välissä eivät lapse nuku! Niinpä...

Vierailija

Kotiuduttiin, kun täytyi käydä Pohjanmaalla Nöösän serkun syntskillä. Selasin pinon pikana ja jutut on ollut näköjään mielenkiintoiset uskosta ja stringeistä. Täytyy perehtyä jahka jossain vaiheessa ehdin. Nyt tosin alkaa meidän perheessä kiiruut, kun meidän talonrakennus-puuhat etenee nyt tuhatta ja sataa! Kaupat tehdään ensi viikolla ja rakentaminen lähtee heti käyntiin tai siis jatkuu. Joo, mutta lisää jossain vaiheessa. =)

Onnea tuhottomasti yksivuotiaille eli eiliselle syntymäpäiväsankarille HELLULLE ja tämän päivän sankarille AIAN TYTTÖSELLE!!!!!! *laulua ja fanfaareja*

Vielä vuoden takaiset odotusjutut eli lauantain vuodentakaiset: http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=2337481&t=2337476&appid=&p...

ja sunnuntain vuodentakaiset: http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=2343665&t=2343648&appid=&p...

Yritän ehtiä huomenna paremmin koneelle. Smuik kaikille!

-Mimmuli ja Nöösä

Vierailija

Luin tänään amerikkalaista Parents-lehteä ja siinä oli lasten tavoille opettamisesta. Siellähän jäähy on time out, mutta tässä kehotettiinkin time in-tyyliin. Eli sisältää paljon kehuja, kun lapsi tekee oikein. Pitäis olla tehokkaampi keino kuin toruminen ja rangaistukset (joita ei kuitenkaan pidä unohtaa). Eli lapsi oppii mikä on oikein, kun kehutaan hyvästä käytöksestä paljon ja tekee silloin mielummin sitä mistä kehuja saa.

Piste.

Vierailija

Tuttis, laita toki tyynyt ja peitot rumpuun! Siellä ne kuivaa kivan pöyhkeiksi eikä mene välttämättä niin paakkuisiksi. Pesuohje kannattaa tietty kattoa, mutta yleensä rumpukuivaus on ihan suositeltavaakin. Tyynyn kanssa voi käyttää sellaista tilanjakajaa, jos teidän rummussa tuli se mukana. Kannattaa muuten käyttöohjeestakin katsoa mitä siellä sanotaan tyynyistä yms.

Minä aina mietin, että miten järkky siivo meillä ois ilman rumpua, jos pyykit ois aina kuivumassa keittiön nurkassa ja ne nukat leviäis sieltä pitkin kämppää. Uskon, että sitä nukkaa joka tapauksessa tulee, rumpu vaan kuivatessaan kerää sen mukavasti " talteen" . Se siis siivoaa! :)

Vierailija

olet kyllä nimimerkkisi arvoinen. Kyyneleet virtaa täällä langan toisessa päässä. Todella koskettava tarina, tai eihän se tarina oo vaan totisinta totta. Kiitos kun jaoit meidän kanssamme kokemuksesi. Kuvitella vain voin tilanteesi ja ahdistuksesi ja lopulta löydetyn rauhallisuuden ja onnen, sillä itse en ole sitä vielä kokenut... Hienoa että Hän tuli luoksesi ja pelasti sinut moneen kertaan. Uskomatonta.

Mä en IKINÄ enää täällä kehu kuin hyvin yöt menee. Se nimittäin kostautui viime yönä ja todella karmeesti. Menimme unille hieman ennen 01 ja Nyttynen ja esikoinen olivat nukkuneet jo 3t. Klo 01 alkoi kamala huuto kun Nyttynen näki painajaista. Sitä kesti sitten 04 asti!!!!!!!!!!!! Ihan järkyttävää, maitoakin annoin sylissä ei auttanut nukahtaan vaan ois vaan tajhtonut leikkiin. Isänsä kanteli yövalon turvin pitkin taloa ja poika hokee vaan " auto, auto" . Syliin ei nukahtanut, sänkyyn kun laitettiin kauhee huuto, ei loppunut millään, silitys vaan ärsytti lisää jne. Lopulta nukahti meidän keskelle ja odotin että nukahtaa kunnolla ja kannoin 3.30 omaan sänkyynsä. hetken kuluttua taas sama huuto! Oli pakko ottaa viekkuun ja siihen sitten lopulta nukahti, käsi oli jo ihan krampissa silittämisestä :/ Noh saatiin nukahtaa reilu 2t kun esikoinen alkoi kätistä ja kiehnätä sängyssään, reilun tunnin hä' nkin keimuroi ja piehtaroi, aina oli Nalle hukassa tai peittoa piti laittaa. Ja välillä tuumasi että äiti jutellaampa, ei todellakaan ollut juttutuulella! Kahdeksan aikaan hiljeni hän ja Nyttynen heräsi yhdeksän jälkeen kitiseen. Isäntä onneksi nousi formuloita katsoon pojan kaa ja isompikin kömpi perässä ja mä yritin nukkua, mitä siltä meteliltä pystyin. Saattaa illalla olla melko sippi. Nyttynen nukkui vaan reilun tunnin päikkiksiä ja esikko ei ollenkaan. Räkää näyttää valuvan tolla pienellä, taitaa tulla kipeeksi. Itsellähän ollut viikon öisin kurkku kipee ja ärsytysyskää.

Että tälleen täällä, meinasin jo eilen että en kyl kehu ja hetihän tuo kostautui :/ Pelottavaa ;)

Puuh, puhti pois eikä ajatus kuje, sori sisterssit nyt ei juttu luista

Tuttis kera huutavien kakaroiden

ps. jännää ettei isompi juuri häiriintynyt vaikka toinen huusi kolme tuntia, melkoiset unenlahjat!

Vierailija

Piti tulla pelastamaan pinoa. Taitaa kaikki olla viettämässä laatuaikaa (ihoan koko sanaa) perheen kanssa. Mekin käytiin tunnin ulkoilulenkillä. Pian Onni menee unille ja minä alan pestä ikkunoista. Jos selkä kestää. On taas ollut pari päivää siinä kunnossa, että auts. Mies osti luontaistuotekaupasta työkaverinsa innoittama jotain laastareita, jossa on kristallinpalasia. Pitäs viedä kivun pois... No eipä vie.

Onni nukkui 11,5h:n yön. Eli herättiin 7.30! No mä lorvin ysiin asti sängyssä. Mutta pitkä oli siis yö. Itsekin mentiin 22 nukkumaan.

Nyt ikkunoiden kimppuun.

Aian tytsälle ONNEA!!!

T-P

Vierailija

Olenko kummajainen? Minulla ei ole koskaan edes ollut stringejä. Pitäisikö hankkia? Löytyisikö Libido? Vai tehoaisiko jos hankkisin uuteen kotiin Lundiat? Meillä Libido kyllä kävi kylässä tuossa jokunen viikko sitten ja oli kovinkin aktiivista sillä saralla, mutta sitten Libido muutti taas pois. Ai mistäkö löytyi? Tuo Libido on siitä erikoinen heppu että hän saattaa piileksiä milloin missäkin, stringeissä, Lundioissa jne, mutta meille hän tuli käväisemään taloesitteissä, eri kuntien tonttitarjonnassa, rakennussuunnitelmissa. Pohjapiirustusten katselu ja vertailu oli parasta esivalmistelua... Olenkohan jotenkin pervo?

Tänään on siivottu hiki hatussa aamusta iltaan ja lattiasta kattoon. Huomenna on ensiesittely, ventovieraat ihmiset tulevat katselemaan ja arvostelemaan kotiamme. Jotenkin epämiellyttävä tunne. Ja siivota on pitänyt ja pikku korjaustöitä tehdä, että näyttäisi hyvältä. Sellaisia juttuja mitä ei itseä varten koskaan tarvinnut tehdä mutta nyt sitten. Luulisi, että kotia tehdään itseä varten, mutta näköjään ei.

[color=purple][size=4]♥Onnea Hellu!♥[/size][/color]

Uskosta, määrittelen itseni " kaappikristityksi" . Käyn kirkossa joskus ja jouluna, iltarukoukset on jääneet lasten kanssa lukematta (paitsi esikoisen kanssa oli pari vuotta sitten sellainen " vaihe" ) ja muutenkaan ei usko arjessa juurikaan näy. Se ei silti tarkoita, ettei luottamus ja usko olisi läsnä, mutta en tuo sitä esille. Joka päivä kiitän rukouksissa Jumalaa lapsistani, mutta sitä ei kukaan muu tiedä kuin minä itse. Ja nyt te.

Mies on laittanut iltapalaa, täytyy mennä.

Ankkis ja [color=red]♥Lilli♥

Vierailija

ja muillekin voimia läheisten vakavan sairauden kanssa. Helppo tosiaan kritisoida vanhempia, kun molemmat ovat terveitä. Ja niin tärkeitä.

K

Vierailija

Yhteydet tökkii taas, joten saa nähdä, miten tämän viestin kanssa käy.

Niinpä niin. Hyvin perustavanlaatuisissakin asioissa meistä löytyy eri tavoin ajattelevia ja täällä ollaan silti yhtenä joukkona :). Jännä, miten tämä taaperopuolelle siirtyminen on tuonu asioita suoremmin esille. Ite en jotenkin osaa julistaa sen enempää. Toki asiat on tulleet ilmi, kun olen kertonut meidän perheen tekemisistä. Huomennakin pitäisi muistaa mennä kirkkoon, kun on kylän kirkkopyhä. Nyt ei kyllä oikein huvittais, kun mies on hirvimetällä ja messussa lapset tahtoo niin väsyä.

Jatu. Meillä esikoinen ei kilju, mutta huutaa/karjuu tyyliin :" Mutta kun minä haluan!" Jos häntä kieltää tai rajoittaa, iso kiukku pulpahtaa nopeasti. Kerhossa oon myös hiemen huomannu, että käyttää hyväkseen sitä, että ollaan sielä porukalla. Eli mun on täysin mahdotonta takertua joka asiaan ja viedä loppuun asti, koska on vahdittava ja oltava pienempienkin kanssa.Olen kuitenkin koittanut tarttua noihin tilanteisiin ja käyttäny myös tuollaista jäähypenkin tapaista systeemiä. Kovasti se kyllä ottaa pojan luonnon päälle. Oon kovasti selittänyt hänelle, että tuollaista käytöstä en enää noin isolta pojalta hyväksy. Samaa tahtoo olla herkkujen kanssa. Eli sitä vain, että et oo ainut. Kyllä monestikin oon miettiny, että miksi ihmeessä mä joka paikkan lähden lasten kanssa, kun aina tahtoo tulla jotain hässäkkää ja itelle paha mieli (kun miettii, että mitä muut ajattelee). Mutta yritän aina lähteä " puhtaalta pöydältä" ja toivon, että kun kuitenkin yritän puuttua asioihin ja selittää niitä lapselle, niin ehkä oppi menee perille pikku hiljaa.

Yniäinen. Kyllä mullakin tahtoo asiat unohtua ja miehellä varsinkin. On unohtanut tärkeitäkin palavereja. Pyritään nyt kirjaamaan kaikki tuollaiset seinäkalenteriin. Ite käytän jonkin verran myös kännykän muistutusta. Yleensä muistan paremmin, kun sanon asian ääneen tai laitan muistuktuksen.

Jotenkin mulla tuntuu sanat karkaavan, kun olisi muistamisien aika. Mutta nuo " jaksamisia" ja " voimia" tarkoittaa kyllä kaikkea hyvää kaikille tarvitseville ihan oikeasti ja täydestä sydämestä.

Itellä on kuitenkin tosi moni asiaa niin hyvin, että jotenkin haluaisi sitä hyvää jakaa muillekin.

Nyt sitten alkoi hirvijahti eli turha edes miettiä, milloin miestä näkee taas. Mutta viikon päästä onneks on syysloma, joten silloin viikolla päästään tekemään jotain yhdessä ja mä yritän pitää puoliani, että saan myös hoitaa itseäni.

Kunhan saataisiin porukka terveeksi. P: llä räkä valuu ja haittaa tietysti jonkin verran myös nukkumista. Vähän on yskääkin. Esikoinen yskii iltaisin ja öisin tosi pahasti, mutta päivisin ei tunnu vaivaavan. Eli täytynee vielä katella jonkin aikaa. Sipulit on tyynyjen vieressä ja isommalle oon myös laittanu Vickiä ja antanu yskänlääkettä.

Pitänee lähteä pyykkejä viikkaamaan, kun niitä on taas kertynyt melkoisesti. Kovin on sumuista, mutta eiköhän lastenohjelmien jälkeen kuitenkin ulos lähdetä ja laiteta kanat uuniin.

Eilen oli muuten hauska tai erikoinen tilanne (kun siis maalla asutaan). Kuultiin, että naapuriin on tullut tyttövauva. Tunnetaan siinä vielä keväällä asunut vanhempi pariskunta ja nyt asuva poikansa, joten ajateltiin muistaa nuorta perhettä kukkasilla. Mä sitte menin niitä viemään. No, tuore äiti tietenkin tuli ovea avaamaan. - Iltaa. Nämä on varmaan sinulle. -Niin. En minä tiedä...? - Kuultiin, että on tullut vauva taloon, niin tuotiin nämä. Ei vain olla nähty, mutta sinulle nämä varmaan... -Kiitos. -Asutaan tuossa naapurissa.Ole hyvä.

No, en tiedä saitteko mitään tolkkua, mutta jotenkin oli aika jännä kohtaaminen.

Lämpimin ajatuksin

T@hti (ilmeisesti se virsikirjatyyppi, mutta toivottavasti ei tylsä kuitenkaan)

Vierailija

Piti tulla varta vasten onnittelemaan, kun tupaa unohtumaan.

Ei oo stringejä mullakaan, eikä taida tullakaan. Miehen mielsetä alusvaatteet on parhaimmillan silloin, kun niitä ei ole :)

Ja pomps kolmanteen aiheeseen. Lempparin viestiin viitaten

mä voin sitte pitää vaikka lauluiltoja ja soitella vaikka vähän poikkihuilulla väliin, niin saadaan hiljentyä :) On tuo soittaminen jäänytkin taas muun jalkoihin.

Hyvä yötä!

T@hti ja P 1v 1kk

Vierailija

näin paljon kirjottaa joka päivä?Mulla tää kirjotusaika on lähinnä illalla, päivisin neiti alkaa kiukkuamaan heti, jos tulen koneelle tai sitten tahtoo painella näppäimiä. Päikkärit on taas niin lyhyet, ettei niiden aikanakaan yleensä ehdi muuta, kun laittaa ruokaa valmiix ja vähä raivata huushollia. Nyt isäntä lähti vielä jotain autonromua kattomaan, kun tahtoo ostaa taloon toisen auton, siis muutenhan sitä vois käyttää hyväks Itkuhälyttimessä kutsutaan, joten iltaan siis...

Tartutitte muhun ton leipomisvimman, mä kans. Inhottaa vaan, ku syön ite ne kaikki.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat