Mielipiteitä nimestä Alli?

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Mummoni nimi ja olen ajatellut, että jos meille vielä vauva suodaan, niin toiseksi tai kolmanneksi nimeksi tuo voisi olla kiva mutta mitä mielipiteitä teissä tuo nimi herättää? Ja mikä siihen sopisi eteen, sisaruksilla perinteiset suomalaiset nimet, tyttö Laura ja myös poikien nimet alkavat L-kirjaimella (ei ole pakko jatkaa tätä linjaa). Pojan nimiä mulla olis vaikka millä mitalla mielessä, mutta tytölle ei... ja koska vauva on tilauksessa, niin kiva on myös etukäteen pohtia mahdollisen tytön nimiäkin.

Joten kommentteja ja ehdotuksia mielellään kuulisin.

Kommentit (14)

Vierailija

ja alli-nimen laittaisin toiseksi nimeksi.

tässä muutamia mun ehdotuksia...

larissa alli eveliina

leeni alli marleena

liana alli karoliina

lia alli kristiina

lila alli justiina

linda alli anniina

lotta alli mariaana

lumia alli alviina

oliko mitään sinnepäinkään???

Vierailija

Alli on yksi mun suosikki nimistä, mutta kun ystävän kanssa asiasta juteltiin, hän totesi ensimmäiseksi, että allipalli ja tosiaan sitten on se lintu ja nuo käsivarren allit, mutta kaikesta huolimatta jos meille tyttö joskus tulee niin Alli on yksi suosikeista.

Pakkohan ei ole tuota L-sarjaa jatkaa, mutta kun niitä on jo noin monta, niin mahtuisihan siihen yksi lisääkin. Minä esim. tykkään kovasti nimistä Liina ja Lea/Leea.

Ja mitä tulee tuohon nimeen Noel, niin se kyllä eroaa aika paljon muun sisarussarjan nimistä, itse en laittaisi.

Vierailija

ja sen eteen minäkin laittaisin L-nimen ::

Lilja

Lyyli

Leena

Liila

Liinu

Lilli

Louna

Lyyra

Lyyti Alli Amanda (olis aika ihana;)

pidätkö ?

Vierailija

virhettä ja niinpä se hävisi taivaan tuuliin. Kokeilen nyt eka tällä viestillä ennenkuin uudestaan yritän kommentoida ehdotuksiin.

Vierailija

Kiitos taas ehdotuksista. Tässäpä omia mietteitä niistä:

Loimu -Erikoinen, ehkä liiankin, mutta kieltämättä aika nätti nimi

Lora -EI

Leida - Ei, liian erikoinen.

Leija - Nätti muuten, mutta en oikein näistä muista kuin luontoaiheista jotain tarkoittavista nimistä pidä (sama koskee myös Liinaa)

Lenja -Ei oikein

Loru - ei tämäkään

Lippe - ei

Liisi - Tää on hyvä, perinteinen ja siksi myös sarjaan sopiva, vaikka muuten ei ehkä minun nimimakuuni paras olisikaan

Liira - Varmasti saisi ikänsä kuulla italian rahayksiköstä, ei.

Laisa - hmmm... ei mahdoton

Lunna - Aika kiva, toinen vaihtoehto voisi olla Luna

Kivoja ehdotuksia Perenna, en montaakaan noista ennen ollut kuullut. Myös uusille nimille mieli avoinna tosiaan on, eli ei tarvitse välttämättä kalenterista löytyäkkään. Kolmosesta olis tullut LEONA, jos olisi tyttö ollut, nyt ei enää vaihtoehtona, koska tuli poika ja nimeksi tuli siis Leo ja Leona olis aivan liian lähelle sitä.

Kommentit jatkuu...

Vierailija

Hain lisää " lainattavaa" , niin helpompi kommentoida =)

Alli nimenä tosiaan vain toiseksi tai kolmanneksi nimeksi. Kaunis olisi vaikka etunimeksi, mutta en halua suoraan samaa kutsumanimeä kuin mummollani. Mutta muidenkaan lasten nimissä ei ole mitään nimiä suvusta, joten tämän käyttö ei ole pakollista, ajattelin vaan, että kauniina nimenä ja ihanan ihmisen kunniaksi voisin sen omalle lapselleni yhdeksi nimeksi laittaa. Jos en saa sujuvasti sopimaan, niin pakolla en sitä nimeen laita.

Selma Alli Josefiina

Hilma Alli Karoliina

Helka Alli Kerttuli

Laimi Alli Maria

Elina Alli Inkeri

Velma Alli Marjukka

Näistä nimistä tykkään eniten nimestä Elina ja toisena nimenä tuo Maria tai Josefina.

Alliisa ehkä liiaan väännelty, perinteinen Aliisa vois olla kyllä kiva. Ja Salli myös, sitä olen välillä miettinytkin. Ehkä vielä parempi olis Salla.

Lisää ehdotuksia?

Vierailija

Heitänpä ilmoille muutaman mukavan L-nimen vielä ::

Loimu

Lora

Leida

Leija (tästä pidän itse valtavasti ;)

Lenja

Loru

Lippe

Liisi

Liira

Laisa

Lunna (minusta kaunis)

oliko kaikki jo ennestään tuttuja ?

Vierailija

Kiitos kommenteista ja hyvistä ehdotuksista, tässäpä mielipiteitäni väliin. Ja jotta tiedätte minkälaiseen sisarussarjaan nimeä haen, niin paljastanpa noiden poikienkin nimet, silläkin uhalla, että joku vauvahaaveestamme tietämätön, siitä tunnistaa. Eli koko sisarussarja tähän asti on Laura, Lassi ja Leo. Nelonen siis " työn alla" =).

Mahdolliselle pojalle mulla olis montakin ihanaa L-nimeä mielessä, mutta myös nimi Noel vahvasti vaihtoehtona. Eikös kävisi hyvin sarjaan, kun isompi kaksikko on Laura ja Lassi, niin eikös LEON pikkuveljenä hyvin menisi myös NOEL? =)

Nuo tyttöjen L-nimet olen niin monesti vuoisien saatossa käynyt läpi, enkä mitään hirmuista ahaa-elämystä niistä ole saanut, joten siksikin haluaisin myös ehdotuksia muista kuin L-nimistä. Voisko etukirjainta tässä vaiheessa " kivuttomasti" vaihtaa? Jos se L olis vaikka toisena kirjaimena tai keskellä tai jotain...

Toki noita L-nimiä ensisijaisesti yritetään pähkäillä, mutta mieli olisi avoin myös muille ehdotuksille, mikä vaan mitenkään sarjaan sopisi.

Tässä kommentteja tähän astisista ehdotuksista:

sariti:

[quote]

larissa alli eveliina - Larissa muuten, mutta liian lähellä Lauraa ja Lassia, eli Leo nimenä sitten niin " orpona" . Eveliina tosi hyvä vaihtoehto kolmanneksi nimeksi (on toisen edesmenneen mummoni toinen nimi)

leeni alli marleena -Leeni oikeastaan aika hyvä vaihtoehto, täytyy tosiaan pitää mielessä. Marleena ei minun makuun.

liana alli karoliina - Liana ei, Karoliina ok.

lia alli kristiina - Ei myöskään Lia, Kristiina ok.

lila alli justiina - Oli jo kolmosen nimeä suunnitellessa vahvasti tytölle harkinnassa, mutta en oikein tiedä. Vaihtoehtona mukana. Justiina vähän liiankin topakka nimi.

linda alli anniina -Linda ei. Mies ei tykkää yhtään, eikä minunkaan suosikkeja. Anniina ok.

lotta alli mariaana - Lotta minun henk.koht. suosikki, pahus vaan kun miehen lähisukulainen juuri pari vuotta sitten antoi omalle tytöllee tuon nimen, ei tahtois peesata, vaikka paljon aiemmin meillä tuo mietinnässä jo ollut Lauran siskon nimeksi. Mariaana ei suosikkeja.

lumia alli alviina - Lumia ihan kiva, mies ei oikein tykkää. Alviina ei minun makuun.

Kommentit jatkuu seuraavassa viestissä...

Vierailija

En äsken huomannut. Alli olisi kyllä hyvä ensimmäiseksikin nimeksi, mutta tässä ehdotuksia sen ympärille:

Selma Alli Josefiina

Hilma Alli Karoliina

Helka Alli Kerttuli

Laimi Alli Maria

Elina Alli Inkeri

Velma Alli Marjukka

Tai jos tuota Allia saa hieman väännellä, niin mitä pitäisit nimestä Alliisa? Teidän katraaseenne sopisi mukavasti myös Salli, jossa on samat kirjaimet kuin Lassissa mutta eri järjestyksessä. Sekin vähän " lieventäisi" alkukirjaimesta poikkeamista. Sallin kanssa samaan yhdistelmään ei tosin sitten enää kävisi Alli...

Vierailija

Alli sopisi minusta hienosti sisarusten jatkoksi eikä tunnu oudolta l-alkuisten kanssa, sillä onhan Allissakin kuitenkin paljon ällää ;) Ja muutenkin sopii todella kivasti Lauran, Lassin ja Leon kanssa. Kävisi siis tosiaan kivuttomasti ja ristiriidoitta tuo alkukirjaimen vaihto. Noel Leon veljenä on minusta mainio idea, ja sopisi sekin luontevasti sisarussarjaan vaikka l-kirjain vaihtaisikin paikkaa. Tytölle muuten Ellikin sopisi kivasti.

Vierailija

Lilja - Nätti nimi, ehkä liian lähellä kummityttömme nimeä (Silja)

Lyyli - Jostain syystä nämä y-kirjaimen sisältävät nimet ei minuun uppoa (ei siis myöskään Lyydia)

Leena -Liian keski-ikäisten suosikki, samaa sarjaa kuin Ritvat ym.

Liila - Ehkä mielummin kuitenkin se Lila...

Liinu - Ihan hyvä vaihtoehto tämäkin

Lilli - Ei

Louna - Tavallaan nätti, mutta... ei.

Lyyra - Sama kuin Lyylissä, eli ei

Lyyti Alli Amanda -Eikä myöskään Lyyti, mutta tuo loppu Alli Amanda kuulostaa kivalta, jokin muu vaan eteen.

Ja käsivarren alleista en ennen ole kuullutkaan, mutta hyvä tietää... itsellä allista tulee mummoni lisäksi mieleen lintu ja siihen liittyvä laulu (Aa-aa allin lasta.......)

Kiitos kaikille ehdotuksista, lisää otetaan todella mielellään vastaan ja palautetta ehdotuksista saa.

-Iitu-

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat