hyvä pyykinpesukone ja kuivuri?

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Pesutornin osto olisi käsillä, joten auttakaapa. kehukaa mitkä pyykinpesukoneet ja kuivurit ovat hyviä ja miksi.

Kommentit (15)

Vierailija

3 vuotta vanha AEG:n AAA-luokan pesukone (linkous maks. 1800 rpm) ja pari kuukautta sitten hankittu AEG:n kuivausrumpu sen päälle.

Olen ollut molempiin tyytyväinen, varsinkin pesukoneeseen. Kuivuri hankittiin nyt, koska lapsimäärä on kasvanut kolmen vuoden takaisesta yhdestä kolmeen ja alan hukkua pyykkiin. Kesällä on helppo kuivattaa ulkona, mutta ei nyt syksyllä ja talvella.

Ainoa huono puoli, jonka laitteista keksin, on että alunperin niiden ovet aukesivat eri suuntiin. Pesukoneen ovi aukesi oikealle ja kuivurin vasemmalle. Koska torni on nurkassa (seinä vasemmalla puolella), piti kuivuria ostettaessa heti tilata kätisyyden vaihto eli että kuivurinkin ovi aukeaa oikealle. Musta hassua, että on tehty niin ,että samn valmistajan pesutornin osat aukeavat eri suuntiin. Outoa.

Vierailija

Olen todella tyytyväinen.

Pesukoneessa 1800 kierr./min linkous, todella hiljainen kone (alussa piti monta kertaa käydä tarkistamassa, että pistinkö todella koneen pyörimään =)). Jäljellä olevan pesuajan näyttö, luukun ja ohjelman lapsilukot (meidän AEG:ssä saa kyllä virrat pois kääntämällä ohjelmakatkaisimen Seis-asentoon, vaikka ohjelman lapsilukko olisikin päällä. Kääntäminen ei kuitenkaan sekoita ohjelmaa eli kun kääntää uudelleen päälle, ohjelma jatkuu siitä kohdasta jossa oli menossa). Luokitus AAA. Ajatusmahdollisuus, jota ei minun tule kyllä käytettyä. Normaaliohjelmat kyllä kestävät pitkään, mutta niin taitaa olla nykyään kaikissa koneissa.

Kuivurissa mielestäni hyvät kuivausohjelmat. Jäljellä olevan kuivausajan näyttö. Ajastusmahdollisuus. Loppupiippauksen saa pois päältä. Energialuokka C (3 v. sitten ei löytynyt tuon paremmalla energialuokalla olevaa kuivuria, en tiedä onko nyt). Nukkasihti ja lauhdutin helposti puhdistettavissa. Jossain kuivureissa (muistaakseni ainakin Siemensillä) on olemassa kuivuriin teline, jossa voi kuivata kenkiä = olis kätevä.

Tornia ostaessa kannattaa satsata pesukoneen linkonopeuteen, sillä mitä huonompi linkous sitä kauemmin kuivuri joutuu kuivaamaan. Energiankulutus kuivauksessa paljon suurempaa kuin linkouksessa.

Vierailija

LG :N 5kg koneen

Tyytyväinen olen ainoastaan ainut vika on meidän ovissa kun ei mahtunut se 7kg kone ovesta siään.

Piippailut oli aluksi outoa mutta tietääpä 5v mennä ottaa pyykit pois tai ainakin muistuttaa mua;)

Tietääkö tai onko kenellään kuivausrumpua tuohon n. 44 syvyyteen .

Eloctroluxilla on kuulemma ainakin sopiva mutta en siitä kysellyt enempää kun ei ollut vielä rahaa siihen.

Vierailija

ja todella tyytyväinen olen ollut. Äänimerkki ei ole haitannut, eivät ole lapset tuohon piippaukseen heränneet. Pyykkiä mahtuu paljon kerrallaan ja ohjelmat ovat monipuoliset.

Kuivuri myös ollut odotusten mukainen, en pois vaihtaisi ja muutkin kodinkoneet voisin huoletta ostaa samaa merkkiä.

Vierailija

Meillä on Whirlpool 6th sense pesukone ja kuivuri, ja ollaan oltu tosi tyytyväisiä... pesutulos on oikein hyvä ja kuivaa tulee!

Meillä ei ollut kuin yksi poisto systeemi pesukoneelle, joten senkin takia Whirlpool -kuivuri oli hyvä, kun siinä on erillinen tyhjennettävä vesi säiliö, joten poistoletkua viemäriin ei tarvitse!

Tosin muita kokemuksia pesukoneista ja kuivureista ei ole...

Vierailija

ja olen ollut tyytyväinen. Malleja en nyt muista, niissäkin on eroja.

Pesukone energialuokkaa A, on lapsilukko (on se varmaan sitten jokin

säädös joka määrää, koska tämänkin saa pois päältä kääntämällä ohjelmavalitsimesta pysäytysasentoon, mutta ohjelma jatkuu kun väännät johonkin siitä). Määräautomatiikka, käsinpesuohjelma ym.

Huomauttaa jos vesihana on kiinni kun laitat päälle. Koneen voi ajastaa. Max linkousnopeus 1600 r.

Kuivurissa on neuleille ja kengille teline, ja merkkiääänet saa pois (en muista onko niitä ollutkaan, meillä ei ainakaan käytössä).

Aikoinaan kun olin itse ostamassa pesutornia, löysin netistä jonkin vertailun, en muista mistä, mutta etsimällä voisi löytyä.

Vierailija

tosin sitähän ei voi tietää, onko kaikki osaset tehty Saksassa. Kun on kyseessä kuitenkin niinkin iso investointi kuin pesutorni, niin mitään halpismerkkiä emme olisi uskaltaneet ostaa.

Käytän useimmin pikaohjelmaa (n. 1h), mutta siinä extrahuuhtelua. Kestää vähän yli tunnin ja nopean linkouksen takia pyykit tulevat ulos lähes kuivina...En siksi jaksa aina kuivuria edes käyttää, kun pyykki kuivuu telineelläkin muutamassa tunnissa.

Vierailija

Herkkupupu:

Lainaus:

Toinen juttu on pesukoneen lapsilukko: Ohjeessa sanotaan, ettei kone reagoi napinpainalluksiin kun lapsilukko on aktivoitu. Silti virtanappi toimii kyllä, ja on esikoinen muutaman kerran koneen sammuttanutkin kesken ohjelman...

Ainoa mikä mättää, ovat pitkät pesuajat. Kannattaa ostaessa kiinnittää huomiota siihen, kuinka kauan tavallisimmat pesuohjelmat kestävät. Allergisen kannattaa myös selvittää, saako ohjelmiin helposti lisättyä huuhtelumääriä. Kun nykyiset pesukoneet käyttävät niin vähän vettä, niin epäilyttää, onko huuhtelutulos riittävän hyvä vakio-ohjelmalla.

Vierailija

LG omistakat sitä kehuu, samoin mielen. Se taitaa olla kuitenkin omassa hintakategoriassaan. Tällä hetkellä meillä on 11v. vanha upo -päältä täytettävä - täysin moitteettomasti toimiva. mUtta uuteen kotiin tarttis uudet. Ja nimenomaan tarttis kuivausrummun. Onko niistä jollain suosikkia?

Vierailija

Muutaman kuukauden kokemuksella olen erittäin tyytyväinen! Mahtuu lakanat ja sohvan irtopäälliset, peitot, tyynyt jne. Pienempiäkin koneellisia voi silti pestä, koska kone ottaa vettä pyykkimäärän mukaan.

Minäkin muuten olen ihmetellyt tuota äänimerkki-juttua... Vaikka rummusta valitse " ei äänimerkkiä" , silti se piippaa kun on valmis. Onneksi ei ole lapsia haitannut vaikka usein on kuivuri illalla päällä kun menevät nukkumaan. Toinen juttu on pesukoneen lapsilukko: Ohjeessa sanotaan, ettei kone reagoi napinpainalluksiin kun lapsilukko on aktivoitu. Silti virtanappi toimii kyllä, ja on esikoinen muutaman kerran koneen sammuttanutkin kesken ohjelman...

Vierailija

Meillä on vuoden vanha LG. Onhan se iso (7 kg), mutta loppuäänimerkkiä ei saa pois. Käyttöohjeen mukaan pitäisi saada, mutta maahantuojan mielestä tuo vika on ominaisuus. Kuivuria ei siis voi käyttää poikien nukkuessa. En oo jaksanu hiillostaa maahantuojaa taas vähään aikaan. Tarttis.

Vierailija

Jostakin keskusteluketjusta sain selville, että LG:n mukaan jonkun EU-määräyksen mukaan koneen on sammuttava hätätilanteessa yhdellä napinpainalluksella, siksi virtanappi toimii aina. En tiedä onko asia ihan oikeasti näin vai selittelevätkö vain virhettään. Onneksi esikoinen on napin räpläyksen jo lopettanut, katsotaan sitten taas kun kuopus siihen ylettyy :o)

Vierailija

Me on käytetty kuivausrumpua lähinnä pyyhkeiden ja lakanoiden kuivaukseen. Meillä on myös muutaman vuoden vanha tuo torni ja kuivausrummun energialuokka on C. En tiedä, onko nykyään saatavilla vähemmän energiaa kuluttavia kuivausrumpuja, tuolloin kun torni hankittiin ei ollut. Kuivausrumpu vie paljon energiaa, joten jos sitä aikoo käyttää kaiken pyykin kuivaukseen, niin kannattaa tosiaan kiinnittää energialuokkaan huomiota. Ja siihen pyykkikoneen linkoustulokseen, sillä mitä märempiä pyykit on kun laitat ne koneeseen, sitä kauemmin kuivaus kestää ja sähköä kuluu.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat