**HUHTIKUISTEN villi viikonloppu**

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Mitä tapahtui eilisessä jaksossa? Kenellä sutisee, kenellä ei? Mitä on äijäily ja kuinka käy imetyksen hampaiden puhjetessa? Ja kuinka ihmeessä pähkinöillä voi pestä pyykkiä??

- Jos missasit eilisen jakson tästä huikeasta jännitystarinastamme, klikkaa tästä: http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=5282073&p=3&tmode=1&smode=1

Kommentit (3)

Vierailija

Tulikin vähän taukoa tähän hommaan, no aloitinpahan kumminkin.

Minäpä olen nukkunut tänään kymmeneen!! Tyttö heräsi tavalliseen tapaan seitsemältä, mutta ihanainen mieheni olikin noussut ylös, hoitanut aamutoimet ja antanut minun nukkua :) Nyt kyllä tuntuu siltä, että on nukkunut liikaa, mutta aion silti hehkuttaa tätä harvinaislaatuista tapahtumaa.

Meillä oli toissapäiväisen puremispäivän jälkeen eilinen taas ihan mainio päivä. Tyttö oli kuin itse aurinko, leikki tyytyväisenä, hihkui, päristeli, huuteli ja höpötteli innoissaan. Tais toissapäivänä olla taas hampaissa kipuja, ja sen takia mun tissit sai kyytiä ja syömiset oli muutenkin yhtä tuhraamista.

Ja se mikä on kaikkein parasta, vihdoinkin meidän likka on tyytyväinen taitoihinsa! Siis siihen, että on oppinut liikkumaan itse. Se mennä mönkii pitkin lattioita, pysähtyy välillä, katsoo minua silmiin ja leväyttää kunnon hymyn. Oikein naamasta paistaa kuinka tyytyväinen se on siihen, että pääsee itse menemään eteenpäin :) Epäilin jossain vaiheessa, että se ei olisi ikinä tyytyväinen etenemistahtiinsa, mutta onneksi olin väärässä. Tosi mukavaa tällanen, onhan tässä jo kolme kuukautta kuunneltukin ärinää, siis siitä lähtien kun se oppi mahalleen kääntymään.

Mutta nytpä onkin vastassa uusia ongelmia... Joka ikinen pikku roskan hippu, joka lattialle on eksynyt, löytää kyllä tiensä tytön käsiin -> suuhun. Siis ihan mahdotontahan tätä huushollia on pitää niin puhtaana, ettei mitään roskia ois missään! Mulla oli myös etukäteen ajatus, että meillä pyrittäis siihen, että lapsi oppisi mitkä asiat on kiellettyjä ja ettei asunnon sisustus menisi uusiksi täysin lapsen ehdoilla. Noooooo... Kai minä oletin että se vaihe tulis vähän myöhemmin, mutta yritä nyt tuolle sanoa että " ei saa vedellä kirjoja hyllystä" . Joopajoo, se vaan nauraa mulle kun sanon että ei :)

Ylipäätään tämä liikkuminen ja erityisesti tytön ulottuvuus tuli kuitenkin pienenä yllätyksenä. Olen myös miettinyt, että kukahan viisas on keksinyt millaiset lelut on leluja, kun paljon kiinnostavampia kapistuksia näyttää olevan kännykät, kaukosäätimet, kaikki johdot, pistorasiat, likaiset sukat, kengät, kukat jne...

errj & H 14.4.

Vierailija

No niin pääsin koneelle, vihdoin. Koko aamu on ollut yhtä hulinaa, käytiin ostamassa ruokapöytä, ihanaa siis saadaan syödä taas pöydän ääressä, ei lattialla. Tosin se pitää koota, me ei miehen kanssa olla kauhean hyviä siinä, joten saas nähdä mitä käy.

SannaS: kamalalta kuulostaa tuo sinun anoppisi, omani kanssa en suostuisi edes lähtemään risteilylle.

Eilen oli tosi kiva ilta, tehtiin tortilloita ja katseltiin leffaa miehen kanssa, minä tosin sammahdin kesken, mutta kivaa oli niin kauan kuin sitä kesti. Saatiin yöllä vieras, esikoinen tuli herättämään kun näki painajasta, kannoin hänen patjan meidän huoneeseen ja rauhoittelin pojan. Kun silmäni ummistin, alkoi Anton ähistä ja eikun poitsu kainaloon, tissi suuhun ja unta kaaliin, vihdoin.

Eipä meillä oikein mitään ihmeellistä, kunhan tulin vain höpöttämään, palailen kun tulee kerrotavaa

T:Mareila+Anton 5kk

Vierailija

Eli varmaan villiä sitten siellä tosielämässä! Laura on ainakin ollut aika villinä ja ruvennut parissa päivässä liikkumaan ja voimistelemaan oikein olan takaa. Toissailtana (ja siitä eteenpäin koko ajan lattialla ollessaan) hän teki ensimmäistä kertaa seuraavan hurjan tempun: vain kämmenet ja varpaanpäät lattiassa punnersi itsensä mahtavalle kaarelle, käsivarret ja jalat jäykkinä! Samalla pitää tietysti huudella ja päristä. Kokeilin itse samaa, mutta enpä onnistunut nostamaan itseäni silleen! En tosin ole koskaan ollutkaan kovin vahva ja notkea...

Lisäksi Laura pyörii aika vauhdikkaasti vatsallaan ympäriinsä ja on muutaman kerran noussut hetkeksi keinuttelemaan itseään konttausasentoon. Ryömi ei vielä, eikä onneksi saa mitään raivareita vaikkei eteenpäin pääsekään.

Villejä ovat olleet myös muutamana iltana noi nukkumaanmenot. Itkua ja parkua on tullut enemmän kuin pitkään aikaan, ja syliin sitten vähitellen rauhoittuu ja uuvahtaa. Pitänee huomenna kokeilla iltatoimien aloittamista reippaasti aikaisemmin kuin tähän saakka, jottei menisi yliväsymyksen puolelle.

Vaan nyt pitää siirtyä ripustamaan pyykkiä ja sitten nukkumaan. Hyvää yötä!

t. SannaS ja Laura tänään 6 kk!

ps. Mareila - kiitos myötätunnosta risteilykokemustani kohtaan. Mulla on anoppiongelma, josta voisin kirjoittaa joku toinen päivä enemmän. Ongelma ei ole ainoastaan anopissa, vaan myös minussa ja omistushaluisuudessani..

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat