Tuleeko tytöt oikeesti kalliimmaksi kuin pojat? Naapurin naikkonen

Vierailija

väitti sellaista. Meille tulossa kolmas ja 2 poikaa on joten mihin pitää varautua jos tuleekin tyttö?

Sivut

Kommentit (20)

Vierailija

Esim teini-iässä poikien elektroniikkahankintoja pidetään hyvinä ja tarpeellisina, tyttöjen huomattavasti halvempia meikkiostoksia taas tarpeettomana hömppänä.

Vierailija

Ei sitä rahaa mene yhtään enempää kuin mitä vanhemmat itse päättää käyttää. Eikä yhtään enempää kuin sitä sattuu olemaan. Miettikää nyt aikuiset ihmiset vähän. Monenlaista voi harrastaa halvalla tai ilmaiseksi eikä yhdellä lapsella tarvitse olla joka päivälle harrastuksia. Lapsi käy koulua ja se vie paljon voimia. Sen lisäksi aikaa voi käyttää ihan vain vaikka leikkimiseen tai kotona yhdessä olemiseen.

Moni kirjoitti että sitten menee paljon jos lapsi harrastaa jääkiekkoa ja jalkapalloa ja tarvitsee tietokoneen jne. Eikö teidän perheissä yhdessä lainkaan mietitä mitä kaikkea ehtii ja mihin on mahdollisuuksia. Kyllä lapsikin sen ymmärtää ettei kaikkea voi saada. Ellette sitten itse opeta niille että asia on toisin.

Eikä esim. tietokoneeseen mene enää rahaa, teillähän on jo tietokone kun kerran netissäkin olette. Miksi lasten tarvitsisi saada kone omaan huoneeseen sen lisäksi? Miksi lapsi ei voisi itse osallistua mopojen sun muiden kalliiden juttujen hankintaan tai vaikka kokonaan itse säästää ne rahat.

Kuinka monelle teistä on pystytty lapsena hankkimaan niin kalliita juttuja ja niin paljon kuin nyt olette itse lapsillenne hankkimassa? En usko että kovin monelle. Lapset on lapsia tänäkin päivänä eikä ne tule yhtään sen onnellisemmiksi paljosta tavarasta. Isää ja äitiä ne tarvitsee. Käyttäkää ne rahat mieluummin siihen että olette vähän vähemmän töissä ja annatte lapsillenne aikaa!

Vierailija

Vierailija:

Lainaus:

Esim teini-iässä poikien elektroniikkahankintoja pidetään hyvinä ja tarpeellisina, tyttöjen huomattavasti halvempia meikkiostoksia taas tarpeettomana hömppänä.

Vierailija

Tietokoneet, telkkarit, mopot, autot, pyörät, stereot+ jatkuvasti lisää tietokonetarvikkeita ja pelejä ja pelikonsoleita. KAALLLISTAA...

Poikien luonnollisesti vielä pitää saada kaikki kun niille ei voi sanoa ei niin kuin tytöille...Ei ihmekään, että miehillä ei ole mitään käsitystä rahan järkevästä käytöstä.

Vierailija

koska heillä on kalliimpia harrastuksia ja vanhemmat myös ostavat herkemmin varsinkin teinipojille uutta elektroniikkaa, kuten tietokoneita ja pelejä. Ajattelevat, että tekniikka on tärkeää ja siitä pitää maksaa,

Tytöille taas ostetaan vaatteita ja pikkukivaa, johon siis menee vähemmän rahaa.

Vanhemmat itse eivät tätä tiedosta, mutta kun vertailtiin tuhansien perheiden ostoksia, pojat voittivat menoissa 1-0.

Vierailija

Poikien lahjat koostui mopoista, tietokoneista, telkkareista ja älyttömistä summista rahaa. Esim 20 000 markkaa oli poikien mielestä normaali summa ripille pääsemisestä + telkkaria ym päälle. En ollut kenenkään tytön saavan edes 10 000 markkaa.

Vierailija

Minkä ihmeen takia pojalle ei voi sanoa ei??? Sais nähdä miten meidän perheessä käy kun esikoinen tulee murkkuikään, mutta kyllä lasta on opetettu pienestä pitäen että kaikkea ei voi saada. Tai ainakin yrittetty opettaa.

Vierailija

Tytöille ehkä tarvii muotivaatetta ja meikkiä ja kampaajaa, pojille sit sikahintaista elektroniikkaa, lumilautoja, mopoja ja ne vähät vaateet mieluiten jotain kallista merkkiä...

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat