Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Typerä kysymys:Tuplaodottajan olotila verrattuna yksilöraskauteen?

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Mielenkiinnosta kysyn, että onko kenelläkään tietoa missä vaiheessa tuplaodotusta olo on kuin viimeisillään yksilöraskaudessa? Asia ei omalla kohdalla enää ajankohtainen, mutta tuplat syntyivät aikanaan keskosina ja tuttujen taholta on kuullut juttuja, etten tiedä loppuraskaudesta mitään... Meille hoitaja sairaalassa sanoi, että rv 30 tuplaodottaja useinmiten kuin yhden lapsen odottaja lopussa. Pitääkö paikkaansa?

Kommentit (6)

Vierailija

sanottiin rv 31+0 kohdalla, että jos nyt odottaa kaksosia, siin kohdun koko vastaa täysaikaista yksikköodottajaa (rv 40+0).

jättimahainen Simppu rv 31+5

Vierailija

Typerähän kysymys oli, mutta kiva kuulla mielipiteitänne. Ihmiset nyt vaan ihmettelevät niin ihmeellisiä asioita....kuten sitä, että lapseni syntyivät niin pieninä...yhteispaino oli 3kg ja moni kommentoinut, että heidän yksi lapsi painanut enemmän... Tottahan se on, mutta eipä monikko-odotus kovin helppoa ollut!

Vierailija

ihan yksikkömahaa rv 40, ja mahdollisesti jopa enemmminkin! Omat tuplani ovat jo 3-v. mutta muistan oman tuplaraskauteni tukalat loppuajat. Kaksoset syntyivät keskosina rv 32 ja olo oli paljon tukalampi, vatsa suurempi ja olotila väsyneempi kuin kahdessa aiemmanssa yksikköraskaudessa, joissa vauvat syntyivät rv 37 ja 40. Ihan varmasti sinäkin olet siis saanut tuntea mitä voisi yhden vauvan odottaminen loppuaikoinaan olla. Kummallista että tuommoista pitää edes jonkun ryhtyä vertaamaan...

Vierailija

olo on ollut ihan normaali viime viikkoon asti. Silloin alkoi vähän turvottaa ja paineet nousemaan. Edelleen oma vointi on ihan kohtalainen.

Sf- mitta oli viimeksi neuvolassa 33+4 viikoilla 40 cm. Masusta en kyllä koe olevan paljon muuta haitta kuin sen ettei kynsiä saa enää leikattua itse.

Eli mulla koko on vissiin nyt sellainen kuin yksösodottajilla viimeisillään. Voinnista ei voi kauheasti valittaa, tuttavat kun ovat kertoneet omista viimeisistä viikoistaan yhtä odottaessa niin on kuullostanut ihan kauhealta. Ei yöunta, hirveät liitoskivut ja närästys yms. Sellaisesta ei mulla ole tietoakaan.

Toivotaan että vointi pysyy tälläisenä ja nyytit vielä masussa jonkin aikaa.

Sankku ja asukitx2 34+1

Vierailija

Mä olen varmaan sitten luonnonoikku...Toisaalta en ole koskaan kokenut edes yksikköraskautta....

Mulla tän mahan kanssa ei ole ollut mitään ongelmia, ei ainakaan sellaisia mistä en selviäisi...Mulla tällä hetkellä elävää lihaa massussa yli 5 kiloa. Lääkärit sanoo, että mulle tää kaksosraskaus näyttää sopivan. Ei mitään häikkyä mulla koko raskauden aikana. Kengät vielä saan jalkaani ja käpälistä leikattua kynteni. Tosin pisaanäytteen antaminen on sellainen jännä testi, että pissinkö omille käpälilleni. ;-) Hyvin on tähän mennessä onnistunut. Ei verenpaineita, ei turvotuksia, pisu puhdasta. Hb:kin keikuu 130...Vielä kärsii ihan hyvin käydä suht pitkilläkin lenkeillä ja kävellä portaat. Kun ei supista kipeesti niin ei supista...

siperoinen+männiäiset rv.37+5

Vierailija

Ja sf-mitta on nyt (rv27+4) 37cm ja kun esikoisen odotusajan neuvolakorttia katson niin täysin sama mitta löytyy viikolta 37+2 ja se olikin viimeinen mittaus, esikoinen syntyi rv 38+.

Uusimmat

Suosituimmat