Hampaiden harjaus yhtä tuskaa.

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Miten teillä on onnistunut reilu 1 vuotiaan hampaiden pesu?

Meillä vaan huononee. Ennen se anto tunkee harjan sinne suuhun, mut sit se piti suuta kiini. No mä sain silti jotenki harjattua sen hampaat vaikka suu oliki kiini. Mut nyt se pitää sen suun kiini ennen ku saan harjan sinne ja vaikka saanki sen harjan sinne niin sit se tunkee kielen ulos. Eli nykyää ei pestä hampaita vaan huulia ja kieltä. Grr.

Kertokaa poppakonstit hampaiden harjaamisen onnistumiseksi? Ja vaik ei onnistu niin onko teillä samanlaista tappelua? Pojalla ikää 1v 3kk.

Kommentit (10)

Vierailija

Meillä on yksi vuotiaalla oma harja, millä hän sohii sillä aikaa, kun minä pesen hampaat. Tytöllä on tosin isoveli mallina, joten taisteluilta ollaan tähän asti vältytty. Veljen (2,5 v.) kanssa harjaus lähti sujumaan, kun annoin hänen harjata mun hampaita samalla, kun pesin itse pojan hampaita. Tämä kikka toimi meillä. Nyt metsästän pojan suusta hammaspeikkoja sen jälkeen, kun hän on harjannut itse hampaansa.

Vierailija

lisää komentteja kaivataa.

Rianna80, aikanaan pesin hänen hampaat aamusin hammastahnalla ja iltasin pelkällä vedellä. Kaverini on hammashoitaja ja hän sano että mun on pestävä pojan hampaat aamuin illoin hammastahnalla ja niin mä oon nyt tehnytki. Tietty sitä tahnaa pistän vaan kynnenpään verran ku mä kuulen ku se oikee nielee sen veden mis on sitä tahnaa.

Vierailija

hampaiden pesu sujuu nyt ihan hyvin, aluksi oli vähän ongelmia mutta hävisivät itsestään.

Elikä pestään hampaat siten,että tyttö on vessassa äidin tai isin sylissä peilin edessä, että voi itse katsoa samalla mitä tehdään. Käytetään hammastahnaa aamuin ja illoin, ihan vaan sipaisu koska ei osaa vielä purskuttaa ja sylkeä pois.

Tytöllä on kaksi hammasharjaa josta toista pitää kädessään ja " pesee" hampaitaan itse sillä ja me vanhemmat pestään sillä toisella jossa on hammastahnaa.

Neiti juoksee itse vessan ovelle kun edes sanotaan että mennään pesemään hampaat.

Hammasharjat meillä on värikkäitä ja joissa on varressa esim pupun kuva yms.

Vierailija

Luulenpa, että tuo on ohimenevää. Meillä oli sama juttu pojan kanssa, kun oli saman ikäinen. Joka päivä yritin edes vähän saada hampaita pestyä. Jossain vaiheessa vastaan pistäminen vaan loppui. En käyttänyt hammastahnaa niin pienellä, vasta sitten kun oppi sylkemään sen pois suusta.

Vierailija

Hammashoitajakin sanoi, että pestävä ne on vaikka itkun kanssa kun valitin että joka kerta tappelun kanssa pestään hampaat.

Eli väsyttämällä olen pessyt tytön hampaat. Joka ilta kun on se sama rutiini ja pahimmillaan pidin käsistä kiinni ja pesin, hän tajusi että toi äiti on tosissaan. Eli melkein vuoden kesti tätä ja nyt ei pestä itkun kanssa enää mutta ei kyllä nauraenkaan...

Tässä myös vinkkejä jotka ei tosin meillä toiminut:

-Kiva hammastahna esim. Muumi jota voi katsella samalla kun hampaat harjataan.

-Sähköhammasharja

-Peili, josta voi katsoa samalla kun hampaita harjataan

Tsemppiä, kyllä se siitä iän myötä helpottuu. Toivottavasti ei kestä melkein vuotta niinkuin täällä..

Vierailija

Minäkin tappelin pojan (1v3vko) hampaiden pesun kanssa kuukausia ja sitten kerran pyysin miestä apuun, kun ei enää kädet riittäneet käsien ja jalkojen kiinnipitämiseen ja hampaiden harjaamiseen samaan aikaan.

Ensimmäisellä kerralla kun mies pesi oli vähän rimpuilua. Toisella kerralla meni jo paljon paremmin ja kehuimme kovasti poikaa. Poikahan innoistui kehuista ja nykyään ryhtyy aina pesun välillä ja lopuksi taputtamaan kun kehumme taitavaksi =) Ja avaa suun ihan vapaaehtoisesti!

Ja nyt minä ihmettelen miksi jaksoin itsekseni taistella kuukausi tolkulla...

-anja-

Vierailija

varsinkin isomman pojan ollessa pieni, hammaspesu oli yhtä tuskaa. Äidiltä pääsi itku ja isältä ärinä.... Kun suu ei auennut, niin istuimme wc-pöntön kannelle, otimme pojan syliin ja kallistimme päätä alaspäin. Tässä " jumppa-asennossa" niitä hampaita sitten pestiin jonkin kerran.. Sitkeys ja asian toistuvuus auttaa. Meillä myös piirrettiin hammaspeikkoja paperille.

Vierailija

Jos lapsena saa liikaa fluoria niin aikuisiällä hampaat ovat heikommat. Kuulin juuri hammashoitajalta. Eri asia jos on neuvottu käyttämään tahnaa.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat