Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

synnytyspelko..

Vierailija

jaiks!

laskettuaika 10pv päästä ja iski aivan armoton pelko.

mitä tehdä???

usean lapsen jo synnyttäneenä KIPU pyörii mielessäni ihan kokoajan,

viimeyönä en edes saanut nukuttua,kun ajatus laukkasi....

mikäköhän avuksi.

vain asiallisia kommentteja,kiitos

ja hyvää illanjatkoa

Sivut

Kommentit (19)

Vierailija

Jonkinlaisen kivunlievityssuunnitelman tekeminen helpottaa oloasi, vaikkei välttämättä poistakaan synnytyskipuja. Ainahan sitä epiduraalia ei syystä tai toisesta ehdi saada...

Vierailija

Kun se kaikki on ohi - fiilis on mahtava!

Se on uskomatonta, kun saa oman vauvan syliin!!!

Olen melkein kade sinulle..

t. Kaksi lasta synnyttänyt - kaksi kertaa siinä tilanteessa ollut.

Vierailija

epid. on paras, paraservikaalipuudutus, ilokaasu, hieronta, ammeessa lilluminen, suikutus hierovalla suihkulla, lämpökääreet jyväpussit sunmuut, jne.

koita kestää, pian se on jo ohi. toivotaan et menee nopeesti ja hyvin ja saat suloisen terveen vauvan!

Vierailija

pelkokeskutelua varten. vaadi heti epiduraali ja ota ilokaasua reilusti.

ajattele pientä vauvaasi kokoajan. voimia sinulle ja onnea synnytykseen.

Vierailija

Olen kyllä ollut peloissani synnytyksen vuoksi koko loppuraskauden! Minulla edessä kolmas synnytys ja voin vain sanoa, että tieto lisää tuskaa. Muistan elävästi edellisessä synnytyksessä kunkin vaiheen ja ahdistaa.

Sektioon minua ei saisi koska se on vielä kamalampi ajatuksena kuin alatiesynnytys.

Eipä tässä auta muu, kuin mennä kokemus läpi taas kerran: Lohdutukseksi, kipu ketsää elämän mittakaavassa niin lyhyen aikaa, että sen on vaikka päällään! Itse olen nyt ensimmäistä kertaa valmistautunut synnytykseen mm. harjoittelemalla helgitystä ja leuan rentoutusta, ja yritän sillä tavoin saada ajatukseni pois kivun pelosta! Muistuttelen myös itseäni siitä, että synnytyskipu EI ole vaarallista, vaikka se kovuudessaan siltä tuntuukin.

Tsemppiä sulle, et ole yksin!

Vierailija

Tosin jokainen synnytys on erilainen ja tämä sinun seuraava synnytyksesi voi olla se oikeasti helppo synnytys!

Minustakin kannattaisi käydä pelkopolilla juttelemassa, se auttaa!

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat