Jouluihmiset, nautitteko oikeasti kaikesta siitä hösiksestä,

Vierailija

mikä toistuu saman kaAvan mukaan vuosi vuoden jälkeen?

Sivut

Kommentit (25)

Vierailija

Kuinka helvetin paljon te laitatte sitä syötävää?

Minulla ei vatsa vedä joulunakaan sen enempää, kuin normaaleina päivinä.

Yhden laatikon tekeminen kutakin lajia ei vie aikaa sen enempää aattona tai edellisenä iltana kuin kuukautta aikaisemminkaan. Sama pätee muihinkin ruokiin.

Vierailija:

Lainaus:

En ole kovin uskonnollinen ihminen, mutta ei minua haittaa se, että juhlan perimmäinen tarkoitus tulee voimakkaastikin esille.

Ja mitä tähän hössötykseen tulee.. Inhoan kiireellä kasattua juhlaa, mutta rakastan joulun valmistelua, tunnelmaa, tuoksuja ja makuja. Olen jouluihminen, mutta inhoan hössötystä, mitä esim oma äitini harrastaa tyyliin jouluruuat tehdään aattoyönä vasta ja lahjat ryysitään aattoaamuna " harkitusti" kaupoista viimeisten aukiolotuntien aikana. Eräänä jouluaattona äiti makasi migreenin kourissa koko illan kun oli hössöttänyt itsensä puhki, että kaikilla olisi ihana joulu. Olipa tosiaan...

Vierailija

etenkin nyt kun on lapsi. Pääsee ihan eri tavalla taas tunnelmaan.

Laitetaan ruuat itse, leivotaan, koristellaan, hankitaan kasapäin lahjoja, käydään hautausmaalla ja kirkossa. Itse en edes ole mikään kristitty, mutta mies on ja hänen takiaan nuo kirkkohommelit.

Vierailija

Vierailija:

Lainaus:

inhoan hössötystä, mitä esim oma äitini harrastaa tyyliin jouluruuat tehdään aattoyönä vasta ja lahjat ryysitään aattoaamuna " harkitusti" kaupoista viimeisten aukiolotuntien aikana. Eräänä jouluaattona äiti makasi migreenin kourissa koko illan kun oli hössöttänyt itsensä puhki, että kaikilla olisi ihana joulu. Olipa tosiaan...

Äitisi siis joka joulu tekee samat valmistelut, mutta vain yhtenä jouluna hänellä on ollut migreeni. Miten siis migreeni liittyy jouluvalmisteluihin? Eikö hänellä ole silloin joka joulu sama migreeni?

Vierailija

Juhlimme joulua Jeesuksen Kristuksen syntymäpäivänä (vaikka Hänen oikeaa syntymäpäiväänsä ei tiedetäkään). Olemme perheen kesken, rauhoitumme. Toki siivotaan, laitetaan ruokaa, koristellaan ja ostetaan lahjoja, mutta ilman pakkoa. Joulu on ihana juhla!

Vierailija

Me vietämme joulua keskitalven juhlana hyvän ruuan, muutaman lahjan ja yhdessä olemisen kera! Ihanaa aikaa :) Eikä tartte hössöttää ;)

Vierailija

Odotan vaan taas sitä aikaa että saa itsekin täysillä nauttia kiireettömästä jouluateriasta (pari lasta tullut tehtyä niin tiuhaan ettei jouluisin ole ollut kuin raskaana tai vauvan kanssa). Mutta joulussa on ihanaa lahjojen miettiminen, pakettien teko, korttien kirjoittaminen jne jne

Vierailija

Samaa mieltä kuin 2. En jaksa stressata. Jouluruuhkaan ei ole pakko lähteä, vaan ostoksilla voi käydä jo aikaisemminkin. Joulusiivouksista on turha stressata. Tekee niin kuin hyvältä tuntuu.

Vierailija

teen jouluruuat ajoissa puoli valmiiksi. Piparit, keksit ja laatikot sun muut koristeet. Lahjoja vaihdamme pari pakettia/henkilö/Joulu. Usein itsetehtyjä.

Joulu menee joulumusiikin ja kynttilöiden tunnelmasta nauttien.

Ruuat teemme kaikessa rauhassa yhdesssä perheemme kanssa. Yleensä käymme kylässä aattona, koska meitä aina pyydetään. Tänä jouluna ajateltiin olla vain perheen kanssa.

Haudoilla käymme illalla ihastelemassa kynttolöiden loistoa, jos ei kauheat paukku pakkaset.

Vierailija

Ruuhkaa inhoan ja vältän kauppoja joulukuussa. Siksipä ostan tai ainakin mietin valmiiksi mitä annan kenellekin lahjaksi tosi ajoissa. Nytkin tiedän ainakin puolet annettavista lahjoista ja osan olen jo ostanutkin.

Vierailija

Syödään vähän parempaa, jotain lahjoja, koristeita, joulukortein muistetaan rakkaita, joita ei välttämättä vuoden aikana ole ennätetty tavata. Eli hirveästä kiireestä en nauti, siksi aloitan valmistelut varhain. En askartele itse kortteja tai tee muutakaan sen tapaista " turhaa" . Nyt kun on omia lapsia, on ihana tarjota heille ihania muistoja lapsuuden jouluista. Valmistelut sille mallille, ettei muistona ole " väsymyksestä puhki oleva itkevä äiti keittiössä"

Vierailija

Mikä ihmeen jouluhössötys! Itse olen jouluihminen, mutta en koe hössöttäväni mitään. Minusta on ihanaa puuhata 3 lapsemme kanssa iltaisin ja viikonloppuisin jouluisia askarteluja ja leipomisia. Lasten joulujuhlat ja erilaiset jouluiset tapahtumat ja konsertit kuuluvat meidän adventin aikaan.

Nostatamme joulumieltä ja teemme sen verran kun hyvältä tuntuu. Joulu on ihana juhla ja jokaisella on oikeus tehdä siitä itsensä näköinen. Jos haluatte pilata joulukuunne aktiivisesti vihaamalla " jouluhössöttäjiä" niin tehkää se. Minä rakastan joulua ja teen siitä meidän perheen näköisen omilla konsteillani.

Vierailija

jouluvaloja, kynttilöitä, jouluostoksia, koristelua, lahjojen ostamista..

meillä ostetaan kyllä kasapäin lahjoja.. jopa miehen kanssa vaihdetaan yhteensä yli 20 lahjaa... :D

joulua vietämme peheen kesken. se on ihanaa aikaa, etenkin nyt lapsien kanssa!!!

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat