Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

**LOKAMASUT SUNNUNTAINA ILONAN PÄIVÄNÄ 9.10.**

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Sivut

Kommentit (51)

Vierailija

eipä kummempia omaan oloon,huonosti nukuttuja öitä ja kovaa jännitystä lähestyvää synnytystä odotellen (ei kylläkään merkkiäkään siitä).nyt olis sit viikkoja kasassa 39!vauva tuntuisi nyt laskeutuneen kun oma olo on helpottunut ja vauvan peppu tuntuu paljon alempana,voikos se olla merkki siitä että on laskeutunut,mut jotenki liikkeet tuntuu nyt huonommin..kertokaas joku..

-ONNEA KAIKILLE JO NYYTTINSÄ SAANEILLE-,anteeksi etten nimeltä muista!

Vierailija

Nousin sitten ylös kipeään supistukseen. Aika samanlailla mennyt ilta ja yö kuin Sinisiivellä. Riideltiin miehen kanssa illalla ja sitten koko yön säännöllisen epäsäännöllisesti ilmeisesti supisteli; masu oli kipeä, selkä tulessa ja käveleminen vessaan kivuliasta. Ehkä se riita onkin sitten se laukaiseva asia.

Meillä syntyi toraa siitä, että mies on suunnitellut isyyslomalla aloittavansa mm. uudelleen harrastuksensa (3xvko), opiskelevansa rästitentteihin ja viimesimpänä lähtevänsä koko vuorokauden kestävään reissuun 200 km päähän, kun vauva olisi n. 1 viikon vanha (jos siis syntyy ajallaan). Pelkää että mökkihöperöityy siinä 2 viikossa, mitä " pitäisi" viettää kotona. Tuntuu vähän siltä, että jäisin yksin hoitamaan sitä lasta, kun se syntyy. Ei taida tuo mies oikein tajuta, millaista pienen kanssa on. Ei sen puoleen esikoinen kun on molemmille tulossa, niin eihän sitä voikaan tietää. Pistää vaan mielen matalaksi mulle, kun tuntuu että mies haluaa heti vauvan syntymän jälkeen olla menossa..

Mutta mutta.. ehkä tää stressi helpottaa kun se vauva sieltä jonain päivänä syntyy..

RV 39+5

Vierailija

KIITOS ninnuli rintakumineuvoista, ehkä en vaan pongannut kaupassa, en osannut etsiä isoa pakettia. Pitää ensi kerralla kauppareissulla katsastaa uudemman kerran

Onnea KUUKIRSIKALLE vauvelin johdota, ja EMPULLE synttärionnittelut vaikka kakut lienevät jo syöty tähän aikaan päivästä :)

Mulla taas aamulla neuvola. Sinänsä en ymmärrä mitä siellä teen kun pissat ja paineet olleet kaiken aikaa normaalit mutta mennäänpähän kun kerran näin kortissa lukee...

susku rv edelleen 40+4

Vierailija

Mies lähti ostamaan namuja, kun kummallekin iski mieliteko saada jotain hyvää. NAMI, NAMI

MS82: Kiva kuulla, että mies innoissaan ja siks ei tiiä, miten päin ois jne. Ja kiva että sait itsekin paremman mielen juteltuasi miehesi kanssa =)

Omaan napaan ei uutta, jomottelua silloin tällöin, ei säännollisesti. Mutta huomiseen mamit! Eiköhän taas pino kasva kun arki koittaa. AInakin minä roikun koneella, kun mies töissä.

T:Hemulii_i

Vierailija

Kummallisuudet senkus jatkuu...

Päivällä tuli pää kipeäksi ja tarmoa riittää. Nyt yllättäen meni maha ihan sekaisin =X. Koko raskauden ajan olen ollut ihan ummetuksella!

Ei ollut edes ennakoivia kipuja mahassa...Ihan kummallista?!

Olo on yhä vallan mainio ja supistelut sellaisia mahan kovettumisia ilman kipuja.

Waimo72 *ihimeissään*

Vierailija

Ja muitakin herkkuja :)

Tänään vain tällainen pikainen piipahdus. Mutta onnittelut tasislaisille, vauvantuoksua nyytinhakijoille, ja suppareita kaikille kaipaaville!!

[b]Vallu[/b]... Sama juttu täällä... Ei

Lainaus:

minkäänlaisia

tuntemuksia enää mistään.... edes se IHANIN ässä ei saanut aikaan yhtään supparia, ei yhtään jomotuksia eikä mitään muutakaan :´(

[color=darkviolet][b]Emppu 37+6

Vierailija

Piiiitkä ja rauhallinen yö takana, hyvin nukuttu sellainen. Se viimeinen silaus S:istä sitten jäi - nukahdin jo ennen BB:n loppua, eikä mies ollut viitsinyt herättää :).

Ei suppareita, ei menkkajomotuksia, kaikki tuntemukset siis samoja kuin ed. raskaudessa, vaikka saunoin hullunlailla. Taitaa jakautuminen mennä samoihin :´(...

Aamupalat saatiin just syötyä. Joku on käyny yöllä sekoittamassa mun kampauksen, joten pakko kai lähteä peilaamaan ;). Sen jälkeen matkaammekin sitten jo ulos leikkipuistoon.

[b]MUTU[/b]lle lämpimät onnittelut nyytistä!!!!!

Iloista jakautumisrikasta sunnuntaita lokamasut ja yksi syysmasu ;).

*Vallu ja ' paavo' 37+5*

Vierailija

Pikaisesti käväisin kuulumisia lukemassa ennen vieraiden saapumista (Koukussako? Minäkö? ;D)

Ja sitten lähtee niitä " suppari-tsupeja" ;D;D;D

[color=violet][b]~~~tsup~~~tsup~~~tsup~~~tsup~~~tsup~~~

Vierailija

Eli tänään on la, vauva on kuitenkin päättänyt vielä viihtyä masussa. Ei merkin merkkiä synnytyksestä. Nyt pidän kuitenkin peukut pystyssä, että pysyykin masussa koko ensi yön, kun meillä ei huomiseen puoleenpäivään asti ole esikoiselle lapsenvahdista tietoa. Jotenkin pelottaa, että juuri nyt sitten päättääkin tulla maailmaan. Mutta uskaltaudun kohta saunaankin tämän pelon uhallakin :-) Huomenna olisi kiva päivä synnyttää, 10.10. ja Aleksis Kiven päivä :-)

Mikäköhän riidankylväjä lokaukuisten parisuhteita eilen sekoitti, mekin miehen kanssa saimme sellaisen riidan aikaiseksi, että päätin nukkua ihan eri huoneessa viime yön. Tämä päiväkin meni vähän huningolle sen takia, mutta nyt jälleen olemme sovussa. Kai tämä turhauttava odottaminen raastaa hermoja.

Onnea kaikille nyyttinsä jo noutaneille!

seilori rv40

Vierailija

En itseäni samaksi tunnistais ,jos en tässä ruumiissa asustais ;)

Olo on ihan eri planeetalta =) Lähdin lasten kans kävelylle keskipäivällä ja haettiin meitin auto mummolasta. Sinne sattuivat tulemaan veluni perheineen ja myöhemmin toinen isosiskoistani miehensä kanssa. Laitettiin ruokaa ja kahviteltiin urakalla.

Kävely teki tosi hyvää, vaikkakin masu kovana sainkin osan matkaa taivaltaa ;) Nyt voisin vaikka vuoria siirrellä!!!

Ainut mikä vaivaa on sitkeä päänsärky :/ (huomasin jokin aikaa sitten)

Johtunee eilisestä jännityksestä ja sen laukeamisesta...

Nyt pitäisi pestä muutama koneellinen pyykkiä ja siivoilla muuten tätä kotia. Ainahan sitä tekee sen VIIMMEISEN siivouksen ennen laitokselle lähtöä ;)

Huomenna suuntaan kohti kaupunkia ja shoppailu voi alkaa ;)

Waimo72 *intoa puhkuen* ja masuli 38+6

Vierailija

KUUKIRSIKALLE: onnea nyytistä ! Synnytyskertomusta odotellaan mielenkiinnolla.

Missäs ANNU,MARI;HENNA_: Joko ovat päässeet tositoimiin ?

Suppareita meille kaikille !

EMPULLE synttärionnittelut !

HENNAJO:Miksi sulla on äippäpolikäynti ensi viikolla ?

Mukavaa aurinkoisen päivän jatkoa ! Huomenna taas uuden viikon alku.:)

Ponnyt rv 38+5 ja masunasukki

Vierailija

KUUKIRSIKALLE onnittelut pikkumiehen syntymän johdosta! Ihanaa vauva-arkea koko perheelle. Minkäskokoinen nyytti sieltä tuli? Synnytyskertomusta odotetaan mielenkiinnolla!

EMPULLE synttärionnittelut!

SINISIIPI, kun kerran kysyit, niin minä sinuna kutsuisin anopin paikalle, jos hän kerran olisi tulossa eikä ole mikään hermosahatyyppinen henkilö. Kuten sanoit, niin kyllä se synnytyksen todennäköisyys kasvaa hetki hetkeltä - ja vaikka vauva vielä hetken antaisi odottaa itseään, niin ei anopin visiitti varmaan turhaksi jää. Onhan hänestä kai joka tapauksessa apua huusholleeraamisessa ja lasten kanssa olemisessa, helpottaapa sun ja koko perheen oloa sikäli.

Mäkin olen nyt saanut vastailla noihin jokojoko-kyselyihin. Tosi pöljältä tuntuu, kun sukulaiset soittelee, että onko jo jotain merkkiä synnytyksen alkamisesta. Jos olis, niin enhän mä silloin olisi himassa vastailemassa puhelimiin! Ääh... Ja niin viisas en todellakaan ole, että osaisin vastata semmoisiin kysymyksiin kuin että syntyyköhän se vauva nyt viikon sisällä vai vasta laskettuna aikana vai meneekö peräti yli. Mrrr! Alkaa huumori ja kärsivällisyys loppua. Taidan jättää puhelimeen vastaamisen sikseen, ennen kuin pinna palaa totaalisesti ja räjähdän jollekin sukulaistädille.

Nyt taas selkää kolottaa kovin, eikun vaateriin sohvalle.

t. IdaA 38+1

Vierailija

Vasemman pakaran kipuilu äityi pahaksi, jalka meinaa pettää alta, ja sähköiskumainen kipu pakottaa koukistamaan lonkkaa. Kotona sisällä hiippaileminenkin alkaa olla tukalaa. Vaavi on ollut tosi puuhakas tänään ja potkii ja naksahtelee nytkin. Vauvan liikkeistä seuraa myöskin suppareita, osa ihan napakoita kipeitäkin. Mutta ei mitään säännöllistä suppailua kumminkaan, huoh. Joten tässä valaskuosissa pysyn varmaan vielä hyvän aikaa.

Kuten Waimo tuumasi, niin aika merkillistä, ettei meitä uudelleensynnyttäjiä tosiaan informoida kivuliaista harjoitussuppareista. Ainakin mulla sellaisia on ollut paljon enemmän kuin esikoisesta oli - silloin ensimmäiset kunnolla kipeät supparit tulikin vasta synnytyksen käynnistyttyä. Kiitokset OYSn vinkeistä, täytyypä pitää ne mielessä.

Huomiseen, lokamammat! Lupasin kuskata esikoisen mummolaan heti aamusta, sieltä palattuani pääsen huilimaan ja koneen ääreen.

t. IdaA 38+1

Vierailija

Pinoudumpa minäkin tässä formuloita seuraten kun pino on vielä näin pieni.

12.10 on laskettu aika ja kovasti olen odottanut jo jotain tapahtuvaksi. Supistuksia tulee päivän mittaan ja öisinkin, mutta ei mitään pahoja kuitenkaan ja aina ne menee ohi sitten kuitenkin.

Yöt on jo pitkään ollut tosi kamalia, unettomuutta, supistuksia, vauva myllää, paikat puutuu ja nivuset on jatkuvasti niin kipeät, ettei meinaa kylkeä saada käännettyä saatika käveltyä.

Olen yrittänyt saunoa kovasti, kävely kun sattuu nivusissa niin pirusti ja seksiäkin kai pitäisi yrittää, mutta kun se ison mahan takia tuntuu niin pirun vaikealta ja sattuu niin olen senkin jättänyt väliin.

Stressiä tuntuu tulevan tästä odottamisesta niin miehelle kuin minullekin ja nyt kun mies vielä perjantaina mursi töissä sääriluunsa olen ollut aika masentunut, että miten tästä nyt selvitään kun tarvitsen hänet tueksi koko loppumatkalle ja nyt tuntuu, että minun täytyy huolehtia hänestä ja esikoisesta kokonaan. Olen tässä useasti itkua vääntänyt murehtiessani.

Hyvää loppuodotusta kaikille ja suppareita niitä toivoville!

Marjo

Vierailija

Olisipa hienoa jos meidän Onni-poika syntyisi tänään Ilonan päivänä!!!

Ei kyllä mitään merkkejä siitä, että olisi tulossa.

Onnea Mutulle ja Emma-Leenalle ja tietenkin kaikille muillekin, jotka saavat nuuskutella jo pientä kääröään!

Enpä viitsi pinoa pidentää, kun ei oikeastaan mitään asiaa olekaan. Käyn kuitenkin vielä monesti tänään lukemassa teidän juttuja!

Mukavaa sunnuntaita!

onni:9ilona rv 37+1

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat