MARRASMASSUT TÄNNE NÄIN SUNNUNTAIN KUNNIAKS!

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Kommentit (15)

Vierailija

Mulla esikko perätilassa ja yritettiin kääntää 38 viikolla (yleensä aikaisemmin eli 36-37viikoilla ainakin täällä), ei vain kääntynyt. Ei ottanut ainakaan mulla kipeää, eikä juurikaan supistellut sen jälkeen, ennakoivia oli kylläkin kuten jo aikaisemminkin. Minun ystävälläni myös vauva perätilassa, yritettiin kääntää, muttei onnistunut. Kaveri oli oksentanut, mutta muuten kunnossa. Vauva leikattiin molemmilla ja terveet lapset saatiin. Tiedän myös muita käännösyrityksiä, epäonnistuneita kylläkin, mutta terveen vauvan ovat saaneet leikkauksella. Ilmeisesti tuossa kääntämisessä on vaarana napanuoran kietoutuminen lapsen ympäri tai sen puristuksiin jääminen. (korjatkaa, jos olen väärässä) nämä minun kokemukseni ja tietoni ovat parin vuoden takaa....

Miisaliina.

Vierailija

Kylläpä voi ihmisen yö mennä persiilleen..Kävin siis eilen sairaalas näytillä, kun housut oli koko ajan kosteet. Lapsivettä se ei ILMEISESTI ollut, mutta mutta...Kätilö sanoi, että vauva on HUOMATTAVAN pieni kokoinen. SIIS KÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄK! Just viimeks neuvolas sanottiin et vauva on suurehko!?!

Painoarvioon meen vasta to aamuna, kun nyt ei ollut lääkäri paikalla. Olisin halunnut arvion jo eilen. Lisäksi se ihmetytti kätilöä, kun 5cm oli sf mitasta hävinnyt. Neuvolassa se oli viimeks 32 ja nyt kätilö sai vaan 27 vaik olis miten päin mitannut. Sanoi, että jotain on tapahtunut, mittavirhe tämä ei ole, koska neuvolan täti on erittäin kokenut ja hekin sairaalassa luottaa sen arvioihin. Vauva kuitenkin voi käyrällä hyvin.

Eniten pelkään sitä, että vesi on kumminkin mennyt, niin kävi tytöstä 1999, että ihan hiukan, max puol desii tuli lattial vettä ja sit mentiin sairaalaan, tuomio ei ollut vettä, heidän testit näytti negaa. No tyttö synty 6pvän päästä oltuaan ilman vettä KOKO ajan..Jaa, ei ollu vettä vai??

Anteeksi ruikutus, kaikille paljon parempaa sunnuntaita!

Hormoonihirviö ja salkkari rv 33+

Vierailija

hormoonihirviö:Toivottavasti kaikki on hyvin.Ultrasivatko he?Eikö ultrassa pitäisi nähdä tuo lapsiveden määrä?Mutta toivotaan että kaikki olisi hyvin:)*halaus*

Mun masussa taitaa vaavi vähän viettää hiljaiseloa.Liikkeet kyllä tuntuu joka päivä mutta jotenkin tuntuu et meno on rauhoittunut kun vertaa aikasempaa mut kaipa se kuuluu asiaa kun viikkojakin on jo sen verran paljon että tilaa ei ole paljoa vaavilla mut silti sitä aina huolestuttaa että onko kaikki hyvin.

Olo on onneksi parempi kuin eilen.Masu aivan sekaisin ja oli tosi huono olo.Ihankuin olisi iskenyt taas pahoinvointi..aivan kuin alkuraskaudessa..yööks..ei ole kivaa:(Tiistaina olisi sitten taas neuvola.Hurjaa miten nopeasti aika on mennyt.Ensi viikon keskiviikkona tulee 37 viikkoa täyteen.Iskee paniikki..:)Aika hassua että ennen viikkoa 32 sain lääkärin tuomion täyslepo ja annettiin kortisoni piikit ja sanoivat että syntyy aivan varmasti kohta mutta tässä sitä ollaan.Mutta hyvähän se on olla varmaan päälle että jos olisi syntynyt aikasemmin niin olisi vaavi saanut ne kortisoni piikit ym.Nyt vaavi tuntuu viihtyvän erittäin hyvin masussa..saas nähdä milloin se päättää syntyä:)Mut nyt pitää lopetella.Jaksamisia kaikille:)

neeta&papu rv 36+4

Vierailija

Esikkokin lopulta taipui päikyille, niin on hetki omaa aikaa. Mies raataa tontilla, mutta mekin mennään sinne pyörähtämään myöhemmin iltapäivällä. On niin ihana seurata, kuinka hommat edistyy ja talo alkaa näyttää siltä, kuin piirustuksissakin.

Iltaisin masussa on elämää ja maha todella heiluu. Nyt on yöllä alkanut hieman jalkoja särkeä, joten täytyisi kai alkaa pitää tyynyä jalkojen välissä. Enää runsas viikko töitä ja sit lomalle!

Eilen kävin shoppaamassa tulokkaalle vielä jokusen pienen vaatteen, kun esikolta on enemmän noita ohuita vaatteita ja tämä taasen on talvivauva. Ostin varman päälle värejä, valkoista ja yöpuvun, joka sopii molemmille. Nyt olen todella saanut jotain ihme siivouspuuskia. Siivosin vaatehuoneen, etsin turvakaukalon, pesin vaunujen päällisiä, lustasin pikkuvaatteita jo komeroon ja listaa on rintakumien hankinnasta lähtien. Kumeja aion ostaa varalle, koska esikolta imetys kumien kanssa kesti 2 kk, jonka jälkeen onnistuin vieroittamaan ja imetys jatkui ilman niitä. Nyt en ota mitään paineita siitä, että joutuisin kumeja käyttämään, sillä kipeät rinnat ilman niitä oli aivan kamala kokemus. Rintapumpunkin ajattelin tällä kertaa ottaa mukaan sairaalaan kaiken varalta, vaikka toivonkin kotiutuvani jo päivän jälkeen synnytyksestä.

Meillä on niin huonosti tuttuja tällä alueella, että olen jo asennoitunut silläkin tavalla, että saatan joutua yksin synnyttämään, jos esikolle ei esim. yöksi saada hoitajaa. Päivällä asia varmaan helpompi, kun perhepäivähoitaja on aina varapaikkana. Yhtä naapurin mummoa olen kyllä jo kysynyt yöhoitajaksi kaiken varalta ja suostuisi mielellään, mutta eihän sitä koskaan tiedä, ovatko esim. reissussa jossain, kun apua sit tarvittais. En todellakaan lähde esikkoa sängystä repimään, vaan hoitaja täytyy saada meille. En kyllä toisaalta halua lähteä laitokselle turhan aikaisin, vaan aion odotella suppareiden tuloa rauhassa.

Vierailija

Siis todella pitkään aikaan en ole kirjoittanut, kuumeilijana kylläkin enemmän. Ette varmaan edes enää muista minua. Oon välillä käynyt lueskelemassa pinoa, mutta kirjoittelu on jäänyt. Nyt kuitenkin täytyi tulla kyselemään/ihmettelemään tuota vauvan kokojuttua.

Mä käväisin äitipolilla verensokereiden takia tässä taannoin, mulla siis ollut vs-kotiseuranta kaikissa raskauksissa, rasitukset tehty ylipainon ja sukurasituksen vuoksi ja niisä eka arvo koholla.

Yllätys , yllätys, viikoilla 34+3 vaavin painoarvio 1,9! Eli pieni olisi tulossa. Edellinen lapsi oli n. 4kg syntyessään, ja tosiaan nuo verensokerit heitelleet, joten ihmettelivät kokoa.

Itse jo murehdin asiaa viime neuvolan jälkeen kun sf-mitta käyrän alapuolella, edellisissä ollut aina käyrän yläpuolella. Esikollakin, vaikka oli alle 3,5kg. Mutta...

tarkastivat irtaukset ja istukan ja vauvan rakenteet ja kaikki vaikuttais olevan kunnossa. Painoa mulle on tullut vain 3kg

(mistä olen tosi ylpeä, kun lähtöpaino iso). Parin viikon kuluttua on sit kasvukontrolli äitipolilla, toivottavasti vaavi on kasvanut normaalisti....

T. Miisaliina.

Vierailija

Heipparallaa.

Hormoonihirviö: ehkä vauva on vaihtanut asentoa pystymmästä viistompaan tai pää laskeutunut jo alemmas lantioon? Mullakin tää baby on pyöriväistä sorttia ja sf-mitta näyttää ihan mitä sattuu riippuen siitä, miten päin pikkuinen kullakin mittauskerralla tahtoo olla. Ultralla on sitten kurkittu vajaan kuukauden sisään x 2 ja painoarvio sillä on aivan keskikäyrillä.

Mulla myös liikkeet ovat muuttuneet vähän erilaisiksi kuin ennen: vauva punkeaa peppuaan kylkiluihini ja välillä pieni kantapää viistää nahan alla puolelta toiselle, mutta napakat kylkiluihin jysähtelevät potkut ovat jääneet pois. Siellä ei kai enää mahdu samalla tavalla riehumaan? Samoin pää tuntuu laskeutuneen nyt alemmas ja sitä myöten olo on onneksi oikeastaan vähän helpottanut siitä, mitä se pahimmillaan oli. Potkujen osuessa mahalaukkuun ja pienen painaessa palleaa niin, ettei voinut hengittää syvään oli olo tosi tukala!

Nyt on jo se aika, että alan myös jännittämään synnytystä. Itkeä vollottelin, kun 2+:n sivuilla joku kirjoitti vauvansa kuolleen MKS:ssa viivyttelyn vuoksi ja osastoakaan ei varsinaisesti kehuttu. :-( Noh, nyttemmin olen kuullut kyllä myös sitä positiivista palautetta ja kovasti tsempannut itseäni siihen, että hyvin se menee ja kyllä ne pari päivää osastolla sitä seisoo vaikka päällään... Toivottavasti!

Supisteluja on mullakin lisääntyvään tahtiin, käytiin perjantaina pikapikaa Helsingissä ja kaupungilla kävely kyllä tuntui! Eilen innostuin taas saunomaan ja uimaan (erään kaverin kotona on pieni uima-allas) ja sitten supistelikin koko illan. Supparit eivät olleet kipeitä, mutta sen verran inhottavilta ne kuitenkin tuntuivat, ettei niitä voinut olla huomaamattakaan. Parin viikon päästä yritän kyllä luomukäynnistystä samalla reseptillä, kun nytkin tuntui, ettei se kaukana ollut. ;-)

Sen verran saimme Hgi:ssä aikaiseksi, että nyt on amme olemassa. Äitiyspakkauskin on nyt nostettu hyllyn päältä alas ja purin tavarat jo kaappeihin - vaatteet pesen, mutta lämpöpussia, peittoa ja toppapukua en (ainakaan ihan vielä.) Eiväthän ne suoraan ihoa vasten tule... Sitä ihmettelen, että se äp:n peittohan on ihan hervottoman kokoinen. Täytyykö äitiyspakkauslaatikkoon hankkia erikseen joku minikokoinen peitto vai kuinka olette ongelman ratkaisseet?

No nyt täytyy mennä, jaksamista kaikille isomahaisille kanssasiskoille!

T. Moonika 34+5

Vierailija

Minä menisin sinuna huomenna käymään yksityisellä ultrassa. En muista missä päin asut, mutta yleensä ultraan voi päästä pikaisestikin, samana päivänä, kun vaan ottaa ja tekee soittokierroksen. Eikä se niin kamalan kallistakaan oo, alkuraskaudessa teki mulla jotain 70 euroa.

Onhan se ikävää odotella monta päivää epätietoisena... Vaikka sinänsä outoa, että sinua ei heti paikalla ultrattu. Jaksamista!

illuusio rv 32+5

Vierailija

Toivotaan et hormoonihirviön vaavilla on kaikki hyvin. Niinkuin joku (anteeksi harvapäisyyttäni, en muista kuka) kirjoitti, että jos vaavi on laskeutunut tai vaihtanut asentoaan niin siitä johtuu tuo mitan pieneneminen.

Mulla on alkanut öisin särkemään lonkkia kauheasti. Eli yöt ovat taas alkaneet menemään pyörimiseksi. Kolme viikkoa sainkin nukkua hyvin kun lantion puutuminen nukkuessa lakkasi mutta nyt on sitten alkanut tämä vaiva :( Tosin viimeyön nukuin hyvin siihen saakka kunnes mies tuli keikalta, sen jälkeen alkoikin taas pyöriminen kun lonkkia alkoi särkeä. Sitten kun mies lähti seitsämän paikkeilla hirvijahtiin niin nukuin taas kuin porsas klo 10 saakka! Saa nähdä miten ensi yö menee...

Tänään mies tuo hoitopöydän sekä pikku sängyn kotoaan tänne. Pääsen huomenna laittamaan vaatteita yms sitten laatikoihin, sekä laittamaan sängyn valmiiksi :) Vaatteita olen pessyt urakalla, vielä pitäisi yksi koneellinen pyöräyttää, vähän isompia vaatteita. Tai eihän niillä kiire olisi mutta ompahan sitten pestyinä kun niitä tarvitsee.

Onko muilla miten hankinnat tehty vauvaa varten? Meillä PITÄS olla kaikki muu paitsi turvakaukalo vielä pitää käydä ostamassa. Aina sitä miettii et onkohan kaikki tarvittava kun ekaa odottelee. Mutta eiköhän tässä alkuun päästä :)

Mutta jospa tässä alkaisi touhuamaan jotain että saisi päivän kulumaan. Jos alkaisi toisen makkarin ikkunoista, pesisi ja vaihtaisi verhot...

Aurinkoista sunnuntaita kaikille!

Vierailija

Täällä oli kanssa hieman samoja kokemuksia, kuin hormoonihirviöllä.

Tuolla viikolla 31+5 äitiyspolilla vauvaa tutkittii, että olisi liian iso, kun kasvaa kaikkien käyrien yläpuolella ja sf-mitta oli neuvolassa 29 viikolla 31,5.

No vauvan painoksi arvioitiin 31+5 viikolla ultrassa 2200g.

Nyt kävin uudestaan ultrassa rv 34+5 ja vauva painoikin vain 2500g ja siellä lääkäri soitteli osastonlääkärille, että onko normaalia,kun vauva onkin noin pieni.

Vastaukseksi sai, että viimeksi mitattu väärin??

No nyt kuitenkin sitten suht pienehkö-normaalin kokoinen vauva tulossa...

marrasvaavi rv 35+2

Vierailija

Sf-mitta on minulla vaihdellut jopa 2,5 cm ja kun ollut 2 eri mitaajaa.

Tuossa elokuussa sai neuvolan terv.hoitaja 29cm ja seuraavana päivänä terv.keskuslääkäri 31,5 cm.

Hormoonihirviö.

Kannataa koittaa kuulostella vauvan liikkumista ja voihan liikkeiden vähyyden perusteella mennä jo aiemmin äitiyspolille tarkistuttamaan tilanne, jos se huolestuttaa kovasti!!

Kyllä itseänikin kieltämättä hieman huolestuttaa, kun vauva 3 viikkoa sitten oli 2200g ja nyt olisi kasvanut 3 viikossa vain 300g :(

Mutta täytyy vain luottaa, että kaikki olisi hyvin.

Minulla oli siis sama, että aluksi vauvaa sanottu ihan liian suureksi ja menee yli käyrien ja nyt yhtäkkiä onkin pienikokoinen ja koko menee normaalin alapuolella.....

Ja tämä kolmas raskaus.

Marrasvaavi 35+2

Vierailija

vaikkakin vauva olis jos laskeutunut niin se ei aiheuta 5cm heittoa alaspäin.. On mulla edellisetkin laskeutuneet normaalisti ja silti sf on kasvanut koko rask ajan. Asento ei reppana ole päässy vaihtaa. Kaikki potkut yms tuntuu aivan samas paikas.

Tänään supisteli jo " lupaavasti" mutta sitten loppuivat.Liekö kätilön tutkimus aiheutti sen.

Ultran tekevät VASTA torstaina. Siksi en tiedä veden määrästä mitään. Heidän hienot testit näyttivät negaa ja niihin olis siis uskominen.

Mut ei auta ku ootella torstaita. Neuvola on alkuviikosta, aion siellä kysellä että miten tämä suurehko vauva yht äkkiä kutistui huomattavan pieneksi? Vai onko syynä kuumat suihkut??Olen pessyt pientä liian lämpimässä!!:O)

Pakko jotain huumoria heittää kehiin muuten hajoo pää.

Nyt nuorikon lapsenvahti metsästykseen, en halua häntä mukaan torstain reissulle kun kaivelevat taas kaikki vehkeet.

Hormoonihirviö ja salkkari rv 33+

Vierailija

HORMOONIHIRVIÖ: toivottavasti kaikki vauvalla hyvin! Aika jännää miten on tilanne muuttunu sitten neuvolan arvioon nähden..Pidetään peukkuja!!!!

täällä olo on aikas hutera! Ilmeisesti hemppari on vaan laskusuunnassa, imuroidessakin meinasi taju lähteä! Mies kielsi multa kaikki nyt, ja olen yrittäny noudattaa " lepokäskyä" .. Ollaan saatu hieman juteltuakin ja parempi olo sen suhteen nyt.

Liitoskivut on välillä mielettömät. Tuntuu ettei sängyssä voi asentoa vaihtaa ollenkaan! Ja alaselkä on kans kipee, vauva painaa tosi alhaalla. Kunpa ei menisi enää montaa viikkoa!! Tietysti aina parempi mitä enemmän viikkoja, mut johan mullakin täyttyy se " maaginen" rv 34 tiistaina:)

Eilen mun äiti kyseli, että mitä voisi ostaa vauvalle vielä, onko puuttuvaa.. En meinannu keksiä enää mitään, mut sit muistin että pikkuinen talvihattu puuttuu. Ja sit kun väristä tuli puheeksi, niin äiti tietty sanoi että kun ei tiedä tulokkaan sukupuolta ja tuntuu nuo värit olevan joko niin tyttö tai poikaa, että. No mies sitten paljasti mummollekin että poja´lta tulokas ainakin näyttää. Mummo kyllä koko ajan on poikaa veikannutkin:)

eipähän täällä sit ihmeempiä, poika mönkyää masussa minkä ehtii.

Varpaillaan kaivaa mun kylkeä nytkin, ihanat pikkuvarpaat:)

Mukavaa sunnuntain jatkoa kaikille, voikaapa hyvin!

äitykkä ja poikanen rv 33+5

Vierailija

Pitkästä aikaa taas palstalla. Viimeiset viikot töissä ovat olleet yhtä helvettiä ja pitkiä päiviä, kun on viimeisetkin mehut imetty ennen lomille jääntiä. Nyt olen ollut viikon lomilla ja edelleen olen kävelevä zombie. En tajunnutkaan, miten väsynyt olen ollut. Töissä ollessa tuntui, että olo on mitä mahtavin ja energiaa riittää vaikka mihin. Sitten kun viimeisen päivän sai plakkariin ja lähti vaan pois töistä kun oli pakko, niin tuli varmaan joku täydellinen romahdus. Jos ei aikaisemmin ole nukuttanut, niin nyt tuntuu nukuttavan niin yöllä, aamulla kuin päivälläkin. Miten voi olo mennä niin totaalisesti aivan eri suuntaan kuin töissä ollessa. Ja juuri kun ajatteli, että sit on energiaa tehdä kotona kaikki rästiin jääneet hommat ja käydä sienessä, ommella lastenhuoneeseen, tehdä pari opiskeluun liittyvää kurssia....Huoh. Nyt pelkkä ajatuskin väsyttää. Ja sekös harmittaa, että töissä on " kaikkensa antanut" ja siitähän ei mitään kiitosta saa mutta sitten kotona ei enää jaksakaan mitään. Jos olisin tämän tiennyt, niin olisin lyönyt itteni laakereille jo aikaisemmin. Sitä vaan kun on niin tunnollinen...mutta ei todellakaan korvaamaton. Te, jotka olette vielä töissä niin vetäkää jarru päälle.

En ole ehtinyt lukea kauheasti aikaisempia pinoja, joten en kauheasti ole kartalla mitä kenellekin kuuluu. Silmiin sattui kuitenkin, että ensimmäinen meistä marrasmasuista on saanut jo vauvan. Kääk! Ja minä en ole ehtinyt uhrata kaiken kiireen keskellä edes ajatusta oikein siihen suuntaan. Sen verran todellisuus on tajuntaan iskenyt, että meidän kaveri on itsepintaisesti vaan perätilassa eikä tee elettekään kääntyäkseen. Viime viikolla, kun kävimme ultrassa, niin painoarvio on tällä hetkellä 1 850 g eli meillä on otettu vähän käyrillä kiinni ja noustu alakäyrältä keskikäyrälle:). Tosin jos kaveri ei käänny, niin silloinhan leikkaus tapahtuu jo kuukauden päästä. Huih.

Onko kenellekään muulla vaavi perätilassa? Oletteko saaneet jotain ohjeita, joiden avulla voisi edesauttaa vauvan kääntymistä? Tai onko teille ehdotettu kääntämistä? Mä en tiedä yritetäänkö meillä päin kääntää, mutta ystävä kertoi ettei se olisi ihan turvallista. Ei sit sen enempää kertonut, että mikä siinä voi mennä vikaan kun oli 10 vuotta sitten jostain lukenut eikä ollut antanut omaansa kääntää. Oletteko kuulleet mitään asiasta? Vai onko tämä taas jotain pirujen maalaamista seinille?

Ajattelin tänään vähän paneutua tuohon lastenhuoneeseen. Jos sais vaikka pienen pienet vaatteet silitettyä kaappiin ja ommeltua vähän pinnasänkyyn reunuksia ja päiväpeitettä. Joko olette tehneet kaikki hankinnat? Mulla on edelleen sellainen olo, että onkohan mulla nyt kaikkee ja onko tarpeeksi. Ei missään sattuis olemaan mitään " listaa" kokeneemmilta, että mitä pitää olla ja miten monta kpl:tta? Tyyliin väännetty rautalangasta. Pitääkö niitä potkuhousuja olla 5 vai 10 ja kuinka paljon esim. kokoa 56 cm? Sorry, että kyselen tyhmiä. Esikoinen kun on tulossa ja ei mitään kokemusta vauvoista tätä ennen. Tokihan se riippuu, miten paljon vauva puklii yms. mutta ettei ole ihan pulassa alussa, jos kamaa ei olekaan tarpeeksi. Pääseehän sitä tietysti kauppaan masuasukin tulon jälkeenkin..kait:)

Leppoisaa sunnuntaina kaikille!

Xtreme 34+2

Vierailija

Hormoonihirviö:Toivotaan että asia selviää mahdollisimman nopeesti. Kurjaa varmaan olla. Voima halauksia sinulle!!!

(.) Erittäin huono olo. Viime yönä valvoin 3-4.30 ja siitä puoli tuntia sängyssä pyörimistä. Niin ja ennen kuin nousin ylös meni pyöriessä.

Ihan kuin olis syönny jotain huonoa. Mitenköhän ahtaalla kaikki on tuolla mahassa??Muutenkin on voimaton olo, ei jaksa tehä mitään. Ja voi vitsi miten hikoilen, tää on ihan älytöntä. Muilla ei ole kuuma mut mie olen oikea lämpöpatteri!!

Keskiviikkona oliski neuvola. Pientä hajotusta arkeen.

Nyt takasi sohvalle, mua heikottaa.

Eija ja eemeli rv 36+3

Vierailija

mutta eihän nyt ihan taida enää ollakaan aamu ;) Satuin vaan nukkumaan tooosi pitkään ja oon vasta hissukseen tässä pääsemässä päivään kiinni.

Hormoonihirviö: voi että kun nyt pitää mennä jännäksi! Toivotaan ja uskotaan kuitenkin, että kaikki on ihan hyvin! Kuten tuossa jo todettiinkin, niin jospa tosiaan kyse on siitä laskeutumisesta, senhän pitäisi notkauttaa sf-mittaa.

Harmi, kun eivät torstaita aikaisempaa aikaa sinulle antaneet!

Hankinnoistakin oli puhetta. Meillä on suurin osa hankinnoista tehtynä, mutta jotain vielä puuttuu. Loput ajattelin miettiä ja hankkia sitten, kunhan loma viimein koittaa. Tuo xtremen mainitsema töiden jälkeen iskevä mehuttomuus kyllä rupesi huolestuttamaan. Töitten jälkeen kun ei oikein jaksa mitään tehdä, niin olen lykännyt kaikki pyykinpesut yms siihen, kunnes jään kotiin. No, toivottavasti sit vaan jaksaa.

Itsekin olen aika hukassa esim noiden vaatekokojen ja määrien kanssa, kun esikoinen tulossa. Mutta toivottavasti tosiaan sitten pääsee tarvittaessa kauppaankin vauvan kanssa, kyllä nyt pitäisi muutamaksi viikoksi tarpeita olla. Vaippoja en ole ostanut, enkä ajatellut ostaakaan etukäteen yhtään. Noita näytteitä on tullut sen verran, että niillä varmaan pärjää pari päivää ja samalla näkee, mikä niistä sopii omalle vauvalle parhaiten. Niitä kun sitten saa kaupasta kuin kaupasta ja onhan sitä ruokakaupassa kuitenkin käytävä.

Aurinkoista sunnuntaita kaikille marrasmasuille, minä poistun tästä leipomaan, kun on tänään vieraita tulossa.

-Delian 32+4

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat