Millainen on sukupuoliherppes?

Vierailija

Hei, mulle ilmaantui eilen alapäähän muutama rakkula? Ne kutisevat ja yksi niistä puhkesikin jotenkin eilen. Jos se on herpees niin voiko se oll " piilossa" oireettomana 10 vuotta? Kyseessä voi kyllä olla myös häylästä tullut nirhaumaa kun ajeelin karvoja sieltä viikko sitten. Tänään alapäässä oli noin neljä kohoumaa jotkaa kutisevat ja ne on suorassa viivassa..jotenkin voisin kuvitella että kyseessä olisi se höylän aiheuttaama nirhauma mutta kutiseeekohan ne sitten siinä tapauksessa niin sakelisti? Olen laittaanut bepanttenia..onko täällä ketään jolla on sukupuoliheppes?? Miten oireilee ja miten olet opinut elämään sen kanssa? Kuinka usein tulee taas päälle? Vai onko kaikki yksilöllistä?

Kiitos jo osaatte auttaa. Ensi viikolla varmaan menen gynelle jokatapauksessa mutta haluisin jotain apuaa jo nyt.

Kommentit (11)

Vierailija

Mulla oli herpes oireettomana n. 8v. Ellei ukko valehtele ja onnistu piilottelemaan omia rakkuloitaan.

Herpes aktivoituu auringosta, mekaanisesta ärsytyksestäja stressistä. Kutisevia rakkuloita. Tedoksi ap.lle vaiva on ikuinen ja mitään varsinaista lääkettä ei ole.

Huulen laitettava herpesvoidekuulema auttaa myös alapäähän.Itse laitan vain vaseliinia ja kärsin.

Vierailija

Yksi ystäväni kuitenkin sai sen ja hänen mukaansa se ei ollut voinut tarttua kuin vuosia sitten tapahtuneesta suhteesta. Hän seurusteli miehen kanssa jolla oli se. Nykyisellä kumppanillaan ko. tautia ei ollut.

Minullakin on herpes ja oireesi kuulostavat juuri siltä. Se on ollut minulla noin 8 vuotta ja ei häiritse juurikaan enää, nytkään ei vuoteen ole ollut rakkuloita. Ja silloin kun on niin yhdellä rakolla selviää. Harmillinen vaiva, mutta ei se häiritse elämää, paitsi synnytyksissä ollaan tarkkoja ettei äidillä silloin ole rakkuloita.

Vierailija

Minullakin on voinut tulla vain 10 vuotta sitten olleesta suhteesta jos on. Voidaanko gynellä tai jossain tehdä testejä että onko se vai ei? Näkyykö se missään testissä? Onko tämä yleinenkin ongelma? Mulla 10 vuotta sitten silloinen poikaystävä petti minua useasti ja kävin kaikki testit silloin läpi ja mitään muuta eei löytynyt kun joku suomesta poistunut sukupuolisairaus (johon oli lääkkeet) Hän oli saanut sen siis jostain välimereenmaasta vissiin..virheistä oppii..Onko jossain muussa sukupuolitaudissa tuollaisia rakkula oireita? Missä kohti teillä ollut niitä rakuloita? Miten paljon ja onko nihin lääkettä? Saako ilman reseptiä? Ja mitä kotikonsteja avuksi?

Kiitos

Vierailija

Aiempi jatkaa:

Mulla puhkeaa silloin helposti herpes kun olen ajnut alapään karvani, herpes helposti aktivoituu kun alapäätä " rassataan" (en keksinyt muuta sanaa:). Melkeinpä aina paikka on sama eli peräaukon ja emätin aukon väliin, sivuun. Apua, on vaikea selittää, mutta toiv. ymmärrät.

Gene ottaa tai ihan neuvolantätikin näyteen rakkulasta, eli sitä eritettä mitä ne rakot sisältävät ja tulosta odotellaan. Mun kohadlla gyne otti näytteeen, mutta määräsi ennen tulosta ihan sen voiteen(sen mitä aina herpekseen käyettään, sen vanha ja kallis rasva). Eli oli ihan varma ennen tuloksia, että herpes on kyseessä.

Kuiten kerroin minulla ja parilla ystävälläni on se, ja on totta että se on yksilöllistä miten usein se ilmaantuu. Yhdellä kaverilla on jatkuva estolääkitys, koska tauti on hyvin aktiivinen, mutta meillä muilla ihan rauhallinen ja harvoin esiintyvä, paitsi jos ajelee karvansa alapäästä. Ei mitään hätää, se on hyvin yleinen tauti. Minä sain sen petolliselta avomieheltä, enkä muistele häntä kovinkaan lämmöllä.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat