Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Talkki tai perunajauho - onko suurta eroa?

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Laitan vauvan peppuun ja nivusiin useasti päivässä talkkia, mutta olen kuullut käytettävän myös perunajauhoa.

Onko talkki yhtään sen parempi?

Kommentit (11)

Vierailija

taidan kokeilla perunajauhoa seuraavaksi, kun apteekin talkki loppuu.

Tuosta Natusanin parfymoidusta talkista sen verran, että en voi sitä käyttää, tuoksuu niin kauhean voimakkaalle omaankin nenään, joten en viitsi laitella parfyymeja pienen pyllyosastollekaan.

(Natusanin melkein täysi purkki löytyy kaapista, mutta sinne se saa jäädäkin.)

Vierailija

Meidän poitsu on nyt 3,5 kk ja olen käyttänyt sen nivustaipeisiin perunajauhoja. Mielestäni perunajauhot saa helpommin pestyä pois vauvan iholta kuin esim. Natusanin " hajutalkin" .

Punoittavaan ihoon käytän tarvittaessa hyväksi havaittua Tenavan rasvatalkkia. Se tehosi hyvin mm. kaulan poimujen punoitukseen joku aika sitten.

Vierailija

Itse olen käyttänyt sekä talkkia että perunajauhoja. Mielestäni perunajauhot ovat tehokkaampia. Mutta itse tykkään käyttää vaippaihottumaan ja vauvan palaneeseen pyllyyn eniten sinkkivoidetta.

annikki83 ja tyttö11kk

Vierailija

on alusta saakka käytetty perunajauhoja ja iho on pysynyt tosi hyvänä. Vaipanvaihdon yhteydessä pestään pois ja uutta tilalle. Mielestäni ainakin Natusanin talkki haisee parfyymille kilometrin päähän, yäk.

Vierailija

Eli käytän Tenavan rasvatalkkia (jota saa apteekeista, käyttivät sitä sairaalassakin) pieniin punoituksiin ja jos menee joskus pahemmaksi, niin sitten Bepanthen-voide auttaa. En varmaan uskaltaisi käyttää perunajauhoa. Kuopus nyt 5kk.

Vierailija

Sinkkivoide, talkki vai esimerkiksi Bepanthen? Meidän 2 ja 1/2 viikkoisella tytöllä pylly aika ilkeän punainen. Ilmakylpyjä olen antanut ja vaippamerkkiäkin vaihtanut...

Vierailija

on ainakin meillä auttanut ärtyneseen peppuun. Ja nämä puhdistusliinat ei sovi neidille ollenkaan. Eli ihan vaan vedellä pesen ja jos punoittaa niin tosiaan bebanthen on ollut paras apu.

Vierailija

ja se lähtee vasta oikeilla lääkkeillä.

vaippaihottumaan sinkkivoide on iho on ihan rikki. jos ei ole iho rikki mutta punoittaa inhasti niin tiheät vaipanvaihdot ja tenavan rasvatalkkia.

Uusimmat

Suosituimmat