clomit ja terot...kysymys näistä...

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Olen syönyt jo usemman kuukauden terolutteja. Nyt kävin lääkärillä ja sain häneltä clomit. Clomeja olen nyt muutaman päivän syönyt... ja tajusin juuri ettei lääkäri sanonut mitään teroluteissa. Eli pitääkö jatkaa niiden syöntiä vai lopetanko ne.

Pitää nyt maanantaina soittaa sinne lääkärille ja kysyä tarkemmin. Mutta mitenkähän tässä yleensä toimitaan...?

Kommentit (4)

Vierailija

Ja sanoi ettei niistä ainakaan haittaa ole ja käski jatkaa teroluttien syöntiä.

Enkä mä näitä nyt syö kuin 3kk, jos en raskaaksi tule niin sitten jatko tutkimuksiin.

Ja ei siis seurantaa määrätty. Katsellaan nyt miten käy... ovistestejä kyllä tilasin että näkee milloin ovulaatioa tapahtuu.

Vierailija

En tiedä ovuloinko edes kahdessa ekassa kierrossa (ei ultrattu) ja siis Teroluteilla alkoi vuoto. Kolmannessa ultrattiin ja lääkäri sanoi, että älä ota Terolutia tässä kierrossa, kokeillaan ilman. Ja hyvin meni : )

Vierailija

Itse olen syönyt nyt toista kiertoa Clomeja + Teroja. Mulla ekassa kierrossa ultrattiin ja hyvin näytti Clomit toimineen. Silloin lääkäri sanoi, että syö kahtena keirtona myös Teroja ja jätä ne sitten pois. Mutta kun soitin kokeiden tuloksista, niin silloin lääkäri sanoi, ettei missään nimessä kannata jättää Teroja pois, jotta kierto pysyy lyhyenä(aikaisemmin todella pitkät kierrot). Terot eivät kuulemma vaikuta mitenkään negatiisisti raskautumiseen, vaan voi nopeuttaa sitä lyhyillä kierroilla. Näin minulle sanottiin. Ehkä kannattaa ottaa lääkäriin yhteyttä ja kysyä miten sinulle neuvotaan.

Soitappa lääkärille ja kysy mitenkä menetellään. Tule vielä ilmoittamaan mitä sulle sanottiin!

Vierailija

Jotkut ovat sitä mieltä, että samassa kierrossa syödään molempia, jotkut taas sitä mieltä, että vain clomeja. Itselläni oli clomi-kierrossa tukena lugesteron (aito keltarauhashormoni, terolut on synteettinen), sillä oma lääkärini ei määrää kuulemma potilaille koskaan teroluteja.

Jos clomit saavat aikaan ovulaation, ei teroluteja tarvita, sillä vuoto tulee kyllä (jos raskaus ei ole alkanut), kun keltarauhanen on ovulaation seurauksena ok. Mutta.. jos ovulaatiota ei tapahdu (joskus clomit eivät auta tai esim. 1 per päivä annnostus ei riitä), tarvitaan terot, jotta vuoto saadaan joskus tulemaan.

Onko sulla ultra tässä clomi-kierrossa, jotta nähdään tapahtuuko munasarjoissa mitään?

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat