HYVÄÄ HUOMENTA MAALISMUSSUKAT!

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Olenko todellakin ensimmäinen?Kaikki ovat tietysti jo ulkoilemassa.

Selkävaivoista oli eilen puhetta mutta onko kenelläkään kipuja kylkiluissa?Esikoisen kanssa vihlovat kivut alkoivat 7.kuulla mutta nyt jo näin aikaisin.Pahin tilanne on silloin kun ruokailun jälkeen täytyy istua.Vaikkei maha ole iso niin jotenkin ruoka+vauva yhdessä pullottavat sen verran että kylkiluut on ahtaalla.Esikoisen kanssa jouduin sairaslomalle 5 viikkoa ennen la.

Muuten olo on hyvä vaikkakin välillä tosi väsynyt-en ole jaksanut edes kirjoitella.Hyvää päivänjatkoa kaikille!

Pikkarainen 19+3

Kommentit (11)

Vierailija

Tai no torstain jälkeen en ole kirjotellu. Uskomaton väsymys painaa edelleen ja viikonloppusin on paljon muuta touhuttavaa. mm viikolta kertyneet kotityöt. Pikkuhiljaa hiipii ajatus sairaslomasta kun tuo väsymys ihan tolkutonta. ei ole retaferit oikein tehonnu vaikka kuinka koitan ottaa ne " oikeaan aikaan" .

Kylkikipuja ei ole mutta selkä on välillä tosi kipeä ja nuo nivuskivut on näemmä tullu jäädäkseen maaliskuulle asti. Välillä ei jalkakaan nouse kun niin sattuu. Huomenna rakenne ultra ja jännittää niin vietävästi ; )

Paljonko muilla paino noussu? Mulla jo 4,5 kg ja siitä punnistuksesta tulee kuluneeksi 2 viikkoa joten ehkä jopa enemmän jo nyt. Minusta tosi paljon vaikka aiemmissa raskauksissani ei ole tullut kuin 12-14 kg. Toivottavasti tasaantuu jossain vaiheessa! Palaan taas huomis iltana kertomaan rakenneultra kuulumiset.

T.Lyytikki rv 17+1

Vierailija

Ihana päivä. Olimme jo puistossa esikoisen kanssa ja nyt hän vielä nukkuu. Laitoin päivällistä valmiiksi ja huomasin että salaatit himottavat, hyvä juttu. Eilen illallakin tein iltapalaksi terveellistä salaatti, tomaatti, suolakurkku-voileipää. Toisin kuin vielä joku aika sitten piti sulattaa oltermannia oikein olan takaa leivän päälle ja vielä suolaa siihen pinnalle. Kummallisia nuo mieliteot. Jotenkin sitä silti uskoo että kai se kroppa huutaa sitä mitä kaipaa, vai?

Kylkiluut eivät ole olleet kipeänä, en muista sellaista esikoisestakaan. Mutta alaselkä alkaa välillä olla väsynyt kun ei voi enää venytellä sitä vastasuuntaan eli siis ei voi kumartaa niin että seisois ja laittain sormet varpaisiin. Ai se tuntui varmaan ihnalta alaselässä. Tiedättekö tunteen kun on shoppaillut koko päivän ja selkä väsyy, niin sellaista on nyt vähän väliä. Mitä taas tulee siihen oloon kun on syönyt niin on niiiiiin täysinäinen olo että. Ja jos ei oikeasti ole nälkä niin ei kertakaikkiaan pysty syömään kun ei mahtuisi millään. Täytyy odottaa että alkaa kurnuttaa vatsaa niin sitten taas mahtuu. Outoja juttuja :)

Tilasin ekat tumppubodyt pienelle. Muita ostoksia en ole vielä tehnyt häntä varten. Aikas kalliita vaan nuo vendin tumppubodyt netissä, en ole niitä kaupoista löytänyt. Tilasin vain pari kpl.

Nyt ruokaa tarkistelemaan, naps!

rv 19 + 0

Vierailija

Nyt kun viikkoja jo 19 niin taitaa olla kilojakin jo jotain +7-8. Mulle tuli esikoisesta reippaasti yli 20 kg ja niin sukumme naisille muillekin. Vähän se stressaa mua. Ekassa raskaudessa en stressannut lainkaan, se oli ihanaa oloa. Mutta nyt oon huolissani. Pelkään että " vaikeutan synnytystä" itse, sillä esikoinen ei todellakaan tullut vaivattomasti. Toiseksi oli ikävää un laihduin imetyksellä hurjaa vauhtia ja vuoden päästä huomasin olevani kuin basset hound -koira. Nahka oli kuin kokoa 40 ja itse olin 36! En silti koe syöväni kovinkaan paljoa. Syön mielestäni aika normaalisti. Aina olen voinut syödä mitä tykkään ja nyt ekaa kertaa tarkkailen suupalojani ja se ahdistaa välillä. Kumpa voisin olla kuten ekassa raskaudessani. No kaikki olemme yksilöitä. Eräs ystäväni on todella hoikka aina ja toivoi että edes raskausaikana saisi hieman " muotoja" , mutta ei, pienen pieni kireä pallo vaan tuli ja sekin jäi synnärille kokonaan. Että kai sitä aina vähän miettii miten voisi olla, you know. Onneksi kuitenkin saamme iloita raskaudestamme :)

Vierailija

alkaa huomiseks kattomaan lapsille hoitoon varavaatteita ym taas viikoksi. itelle omien eväiden väsäilyä kun aamulla en koskaan jaksa tehdä. millähän sitä taas saa silmänsä auki 5,45?! huoh! onneks muina aamuina saa nukkua jopa 6,15 asti ja torstaina iltavuoroon joten nukutaan niin pitkään kuin lapsetki. töitä kohtaan kiinnostus on oikeesti täys nolla ja mietin tässä mistä sitä sais hieman vielä työmotivaatioo loppuvuodeks ennen talvi ja äippälomaa?! vaijojakin on niin että kauaa en näitten kans töissä kärvistele vaan jään saikulle. hoitotyötä kun teen niin selkä kipeytyy nyt herkemmin ja sitä se todella on. lepo on auttanu välillä. nooh katsellaan vielä. huomenna tosiaan se rakenneultra ja ihan oikeesti jännittää. ei oo ennen jännittänykkä näin kovasti ultrat ja neuvolat. mistäköhän johtuu? ; ) mutta nyt ei auta muu kun mennä jatkaan touhujaan. palaan huomenna sitte kertoon ne ultra kuulumiset muuten taitaaki loppuviikko olla aika hiljasta mun osalta ku noin aikasin joutuu heräileen. hyvää viikonalkua muillekin maaliskuisille.

Vierailija

[color=Cornflowerblue]ollut tänään puhetta. Mulla ei o paino noussu tässä raskaudessa kuin 700g, ehti tuossa välissä hieman laskeakin. Mutta eiköhän sitä tässä pikkuhiljaa rupee taas kertymäänkin. Esikoista odottaessa painoa tuli 13kg.

Sairas väsymys mulla koko ajan päällä. Millon tää helpottaa?

Ja sitten poronkäristystä valmistamaan...

Monkey *kurkkii täällä vähän väliä*

Vierailija

Nyt on vihdoinkin saatu molempien vanhemmille kerrottua maaliskuisesta ylläristä:) Kivasti ottivat kummankin vanhukset asian vastaan.

[b]Painosta[/b]: Mulle ei ole ihme kyllä tullut yhtään lisäkiloa vielä:O Aamulla olin vielä ihan samoissa mitoissa kuin ennen raskauttakin, mikä on outoa, koska syödä puputan kuitenkin ainakin kahden edestä eli paljon enemmän kuin ennen. Mahakin on jo aika iso, mut ei se vaan painossa näy:/ Toisaalta ihan hyvä, kai se tästä vielä ehtii nousta, mut toisaalta kyllä huolettaakin, neuvolan käyrien mukaan tähän mennessä olis pitänyt jo painon nousta.

Ehkä tuohon painoon vaikuttaa sekin, et vaikka syön paljon, niin raskauden myötä on alkanut hirveesti himottaa hedelmät ja kasvikset kun taas rasvaisia ruokia en voi edes haistaa;)

Väsymys ei vaan lakkaa, nytkin tekis mieli vetästä päikkärit vaan kun kello on jo noin paljon...zzZZZzzzZZ...

Katzu rv 19

Vierailija

Olen mummolassa ja nautin " vapaa-ajasta" ilman energisen esikon kanssa touhottamista. Pääsin siis nettiinkin kertoilemaan kuulumisia.

MInulla ei ole muita vaivoja vielä tullut kuin s-i-nivelten löystyminen. ELi ko nivelet on siinä häntäluun ja suoliluiden liittymäkohdassa pakaroiden kohdalla.Kävellessä ja nostellessa tai esim kovalta alustalta ylösnoustessa kuuluu vain iloinen rutina ja kipeää käy.. Esikosta tämä vaiva tuli vasta joskus rv 30, mutta nyt alkoi jo rv15.. :)

Vielä on käytössä " omat" housut, äitiyshousut ei pysy päällä, kun ei ole riittävän suurta kumpua pitämässä housuja ylhäällä. Toivottavasti maha pysyy suunnilleen samassa kokoluokassa kuin esikosta, missään vaiheessa ei ollut tukala olla. Ennenaikaisten supistusten vuoksi tuolloin vauva myös laskeutui hyvin varhain, rv30 tienoilla, eli maha ei missään vaiheessa kerennyt kovin ylös.

NO, jokainen kerta on erilainen. Innolla kasvattelen masua ja malttamattomana odotan maaliskuuta.

Jaksamista ja hyvää oloa kaikille maalismussukoille tasapuolisesti!!

t:nyytikäs rv19+3

Vierailija

Pitkästä aikaa pinoudun minäkin..

Onko muita tosi oireettomia tapauksia? Mulla kun ei tunnu niin mitään, ja se alkaakin taas jo vähän huolestuttamaan :P.

Liikkeitä ei tunnu täälläkään (jossain aiemmassa pinossa oli puhetta siitä kun kävin vilkuilemassa), toinen tulossa rv 16+4. En kyllä esikoisestakaan tuntenut kuin jossain tuossa puolivälissä. Nyt istukkakin taitaa olla etuseinämässä, joten sekin tietty vaimentaa ja omat " eristeet" varmaan myös ;).

Mutta siis ei juuri oireen oiretta havaittavissa, mitä nyt välillä väsyy helpommin ja kahvi etoo jos erehtyy yhtään liikaa nappaamaan ;).

Minä en esikoisestakaan muista mitään kylkiluiden kipeytymistä :P. Esikoinen oli jo masussa aika rauhallinen, joten kovaa potkua ei kauheasti luihin tullut.

Liitoskivut olivat karmeat ja niitä odotan taas kauhulla :/!

Mulla oli myös erittäin iso maha, jouduin ison sf-mitan takia kokoarvioonkin, joten viimeiset viikot olivat todella tukalia, yih.

Rakenneultraan on vielä melkein kuukausi :(.

Vierailija

[color=Cornflowerblue]Täällä meno taas vauhdissaan... neiti menee koko ajan ihan ylikierroksilla, kun mun kummityttö on ollu meillä koko viikonlopun kylässä. Kohta aattelin patistaa miehen ja lapset ulkoilemaan ja sillä aikaa vähän siivoilen paikkoja ja teen ruokaa. Sitten ovat lähdössä uimaan, mä en sinne lähde, kun ei tunnu tää yskä millään helpottavan. Viime yönäkin jouduin herää juomaan kuumaa mehua, kun yskitti niin kovasti. Ja huomenna töihin... *ei oikein huvittais*

[b]Pikkarainen[/b] kyseli kylkiluiden kipeytymisestä. Mulla ei oo sitä vaivaa ollu vielä, mutta neitiäkin odottaessa kipeytyivät vasta aika loppuvaiheessa, kun neiti taisi sinne kovasti potkiskella. Hartiat on kyllä sitäkin kipeemmät... pitäs varmaan mennä hierojalle, kun ei tuo mies kovinkaan kauaa jaksa hieroa.

Nyt pukeutumaan ja porukkaa ulos heittämään...

Monkey ja mosse rv. 16+4

Vierailija

Enpä ole tänne pitkään aikaan kuulumisia laittanut, mutta nyt on kerrankin aikaa. :)

Olen aika hyvin vielä toistaiseksi säästynyt kolotuksilta, mitä nyt selkä välillä kipeytyy, jos kauan on esim. kyykyssä. Viimeksikään ei mitään kovin suuria vaivoja ollut.

Nyt on kyllä niin hieno päivä tulossa, että ulos on pakko päästä. Ja tänään pääsee pumppiinkin taas pitkästä aikaa, nyt onkin kyllä virtaa mennä. :) Tällä kertaa ajattelin yrittää jatkaa normaalia liikuntaa hieman pidemmälle kuin viimeksi, silloin kuntosali jäi melkein heti kun iski laiskuus...Spinningin olen jo jättänyt, mutta muuta jumppaa aion(!!?) jatkaa mahdollisimman kauan.

Miten muilla on paino noussut? Jos saa udella...Mua hieman ahdistaa, kun viikkoja 16+6 ja n.5kg jo tullut! Nyt vielä pystyy vertailemaan edelliseen raskauteen...No, toivottavasti tämä tasoittuu hieman.

-pixi-

Vierailija

Tääläkin paistaa aurinko!!

Sääli vaan, että ne villakoirat juoksee vieläkin lattioilla, eli pitäis siivota =(

Miulla ei onneks oo tällä hetkellä mitään kolotuksia, mutta kyllä niitä on jo ollutkin, suurin osa vielä itseaiheutttuja, kun oon riekkunu tuon koiran kanssa.

Jaksamista vaan kaikille, kenellä on särkyjä. Mie oon jotenkin nyt sellaisessa välivaiheessa, etten jaksa taas vaunuja tai mitään muutakaan miettiä. Odottelen vaan reilun viikon päästä olevaa ultraa=)

Jepjep, ulkoilkaahan ja nauttikaa syksystä, niin jaksaa taas talvea paremmin (tosin syksy ja talvi on miun lempivuodenaikoja, joten mie oon vaan ihan innoissani).

jossara rv16+5

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat