Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Huimauksesta 2v:lla tietoa?

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Moi!

Kävi niin, että lapsi oli lähdössä iskän kanssa ulos, jolloin tuumasi " huone pyörii" . Mies oli kaapannut tytön syliin, jolloin tyttö oli mennyt hieman jalattomaksi. Ei ollut meinannut pysyä pystyssä ilman tukea. Kokemusta tällaisesta? Meillä näin ei ole aiemmin käynyt.

Mietin tuossa, että olisko mahdollista, että tämä johtuisi korvatulehduksesta? Tyttö ei kyllä korviaan valita, mutta ei olisi ensimmäinen kerta, kun korvatulehdus olisi oireeton.

Nyt kyllä leikkii tyytyväisenä ulkona, eikä mitään enää ole ollut.

Huolettaa vaan mammaa....

Kommentit (4)

Vierailija

Jotain tämän suuntaista tuossa ajattelin. Itse olen kärsinyt myös ko. vaivasta, mutta en noin pienenä. Seuraamme tilannetta ja jos uusiutuu, pitänee käydä keskustelemassa lääkärin kanssa.

Kiitos!

-smila-

Vierailija

Hänkin ilmaisi asian noin: Huone pyörii/maailma pyörii.

Hän sai noita huimauskohtauksia pari-kolme. Äitini näki yhden niistä ja huolestui hirvittävästi. Minä varasin sitten heti lasten neurologille ajan ja kävimme tyttöä näyttämässä. Hän teki perusneurologiset testit ja totesi, ettei varmaankaan ole mitään vikana, mutta laittoi kuitenkin lähetteen magneettikuvaukseen. Kaikki hänen luona huimauksesta kärsivät pienet laitetaan kuulemma magneettikuvaan kaiken varalta.

Saimme ajan nopeasti ja käytimme tytön magneettikuvassa. Eikä mitään vikaa löytynyt. Kyse on kahden eri lääkärin mukaan asentohuimauksesta, jota esiintyy usein 2-4 -vuotiailla tytöillä kasvun takia. Jotain sen tyylistä selittivät, että hermonpäät tms. eivät pysy kasvun vauhdissa mukana, siksi huimaa.

Meillä noita huimauskohtauksia on vieläkin aina joskus. Vuosi on tuosta ensimmäisestä aikaa. Tyttö itse osaa pysähtyä odottamaan pään selkeämistä.

Uusimmat

Suosituimmat