Epäilykset kasvaa: vihdoinkin plussa?

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Tuossa jokin aika sitten kirjoittelinkin negatiivisen raskaustestin muuttumista positiiviseksi.. Silloin pähkäilin mahdollisuutta plussata kuitenkin negatiivisen testin jälkeen. Yhä mietin tuota samaa mahdollisuutta! Nyt kolme testiä on näyttänyt negaa, mutta jokaisen testin jälkeen tunne siitä, että olisin raskaana on vain säilynyt! Oireita on kyllä ja nyt on tullut niitä lisääkin! Kaksi viikkoa alamahaani särki, kuin kuukautiset olisivat alkamassa, mutta mitään ei kuulunut. Myös päätä on särkenyt ja ilmavaivoja ollut kauheasti! Nyt on sitten noiden lisäksi alkanut pissattaa. Parina yönä olen joutunut heräämään vessaan ja myös päivällä on pissattanut enemmän kuin ennen. Ja sitten vielä, eniten epäilyjä herättävää on tämä: minulla on 8kk ikäinen tyttö, jota imetän edelleen. Mutta nyt pari päivää on ollut tosi hankalaa! Tissi ei meinaa millään maistua! Ei vaan suostu imemään. Vähän aina ottaa, mutta aika äkkiä lopettaa. Kaikki muu ruoka ja korvikemaito maistuvat kyllä! Olenkin täällä ollut sitten rinnat täynnä, kun neiti ei suostu imemään! Kokeilin laittaa pumpattua rintamaitoa pulloon, että jos tuo lakko johtuisikin tissistä. Mutta ei se kyllä siitä selvästi johdu! Nimittäin neiti alkoi kyllä halulla imeä tuttipulloa, mutta kun tajusi mitä sieltä tulee, lopetti heti! Eikös rintamaidon maku muutu, kun tulee raskaaksi? Mielestäni täällä on jotain sen tyyppistä joskus lukenut.. Mutta voiko tuo maku muuttua ihan yhtäkkiä? Nimittäin luulen, että olisin jo sitten ainakin 8 viikolla raskaana.. Olemme vain kaksi kertaa olleet yhdynnässä ilman ehkäisyä ja siitä on jo aikaa! Yli kuukausi taitaa jo olla.. Joten voiko noita oireita tosiaan tulla vasta nyt? Olen testannut viimeksi viikko sitten, eli reilu 3-4 viikkoa ehkäisyttömästä yhdynnästä, eikö sen olisi silloin jo pitänyt näyttää jos raskaana olen? Jotenkin minulla vain on jännä fiilis siitä, että tärpännyt olisi.. Mitä lienee toiveajattelua ;)

Mutta siis jos joku viitsisi vastata ja kertoa kokemuksistaan. Kun vähän ihmetyttää, että vasta nyt on alkanut pissattaa ja neiti ei enää rintamaitoa huoli.. Mahassa myös nippailee välillä ja jomottelee jännästi.. Ihan samalla tavalla kuin esikoistakin odottaessa.. Voiko oireet tulla siis vasta viiveellä?? Kiitos teille, jotka viitsitte vastata :) Oikein hyvää syksyn jatkoa ja plussaonnea kaikille!!

Kommentit (7)

Vierailija

Minulla oli hyvin samanlainen tilanne. Tosin vauva oli n. 6kk. Tein ainakin kaksi testiä, koska olin niin varma että olen raskaana. Kaikenlaisia oireita oli ja vauva ei huolinut rintaa. Ja menkathan sieltä vaan tuli sitten viimein. Sama toistui aina ennen kuukautisia, eli vauva hylki rintaa. Olen kuullut, että maidon maku muuttuu kuukautisten aikana.

En halua masentaa sinua, koska kaikesta päätellen toivot plussaa, mutta näin kävi minulle...

Vierailija

Mä en ollut koskaan ajatellutkaan, että raskaaksi tulo olisi ollut mahdollinen syy esikoisen tissilakkoon. Mutta näin jälkikäteen ajatellen ajankohta kyllä täsmää ihan täysin, neiti oli silloin 7kk ja yht' äkkiä loppui tissin syönti. Samoihin aikoihin tajusin odottavani kakkosta.

Mulla kuitenkin oli menkat alkanet jo 3kk synnytyksen jälkeen.

Mutta oon kuullu kyllä monta tarinaa jossa on tultu raskaaksi vaikkei menkat ole vielä ehtineet alkaa! Kovasti plussaonnea sulle, miten maltat olla testaamatta! =)

Vierailija

Siksi maltan olla jatkamatta testailuja, koska pelottaa jälleen yksi uusi nega.. :( Ei oo kivaa pettyä aina uudestaan.. Joten joko odotan, että kuukautiset alkaa tai sitten ajattelin toisena vaihtoehtona mennä gynelle. Tuo jälkimmäinen ehkä voisi olla hyvä vaihtoehto. Hän saa sitten kertoa mitä oikein on tekeillä. Olenko raskaana, vai johtuvatko oireiluni ensimmäisten kuukautisten alkamisesta.. Tai siis niiden alkamassa olemisesta! :)

Niin ja uutta tietoa sen verran, että tänään iltapäivästä lähtien neiti on jälleen huolinut rintaa! Että en sitten tiedä mistä tuo parin päivän lakkoilu johtui.. Ja voihan olla että lakkoilu alkaa vielä uudestaankin.. No, katsellaan miten tytön käy! :)

Vierailija

Muusta en nyt kommentoi, mutta mulla oli sama tilanne ton imettämisen suhteen. Poika oli 7,5kk kun alkoi kieltäytyä tisusta, mä innolla ajattelin että nyt on tärpänny (yritimme jo ahkerasti), mutta sieltäpä ne menkat sitte vaan alkoivat. Aika yleistä on että siinä 8kk:den hujakoilla tulee tissilakko. Mutta olihan sulla noita muitakin oireita....itse en muista millaisia oireita mulla oli ennen kuin ensimmäiset menkat alkoivat, joten en voi sanoa mitään puoleen tai toiseen.

Vierailija

tuo tuli ekana mieleen noiden oireiden perusteella, jos testit kerran näyttää negaa. Mulla alkoi menkat synnytyksen jälkeen n. 5 kk:n kuluttua (vaikka imetin täysillä) ja tein pari negatestiä. Oireiden perusteella olin niin varma raskaudesta, että meinasin jättää testit tekemättä! No, mulla noita oireita kesti kuukauden päivät ja sit tuli ekat menkat.

Vierailija

Olen kyllä välillä miettinyt ihan samaa minäkin, että jos on vain tuota ensimmäisten kuukautisten alkamista kaikki oireilu... Nimittäin ei tosiaan ole vielä noi kuukautiset synnytyksen jälkeen alkaneet.. Voihan hitsi, täähän voi kaikki sitten olla vaan sitä.. :(

Mutta ihmetyttää vaan toi tytön yhtäkkinen tissin syömisen lopetus! Ei meinaa millään maistua.. Hmm...

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat