Muita uimareita?

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Minulle helpoin ja mukavin tapa liikkua on jo vuosia ollut uinti. Sillä olen hallinnut painoani, kunnes se jäi lastensaannin ynnämuiden syiden varjolla kokonaan pariksi vuodeksi. Nyt olen saanut harrastukseni taas elvytettyä ja matkankin pidennettyä 1500m/kerta.

Miten te muut uimarit voitatte matkalla joskus ilmenevän " kaakeliväsymyksen" , eli poistatte tylsyyden tunteen pitkällä uintimatkalla? Minkälaisia matkoja uitte kerrallaan ja kuinka usein?

Minä kehitän ajatusleikkejä siitä, kuinka jonakin päivänä olen taas hoikka ja mahdun kivoihin vaatteisiin... lasken matkaa ja vaihdan uintityyliä (vuoroin 200m rintaa, 50m selkää). Aloitin syksyllä uimalla 1000m kerrallaan, mutta toissa viikolla nostin matkan 1500m ja heti alkoi tuntua enemmän siltä, että NYT teen jotain. Tosin se kyllästyminen tulee helpommin, kun matkaakin on. Tarkoitus olisi saada matka nostettua 2000m, mikä oli ennen tavallinen matkani ja siihen meni 45-50min.

TT

Kommentit (3)

Vierailija

Kiva kuulla, että muitakin vesiliikkujia löytyy! Tuo vesijuoksu kun juuri kuuleman mukaan ON tehokasta, mutta silti ainakin meidän hallissa kaikki harrastajat on mummoikäisiä... vai johtuneeko ajankohdasta, kun käyn hallissa usein juuri lasten päikkäriaikaan, jolloin työikäiset on töissä ;)

Millä saat mielenkiinnon pysymään vireillä tunnin juoksuun?

- katselemalla muita uimareita/juoksijoita...

- ajattelemalla omia juttuja...

- keskittymällä tekniikkaan...

- vauhdin muutoksilla, tyylin muutoksilla...

- vai onko sinulla kenties juoksukaveri?

Minulla on se tilanne, että yksin tulen vesijuoksemaankin, joten se mahdollisen tylsyyden voittaminen on kaiken a ja o. Tietty alussa kun koko laji on uusi, siihen innostuukin ja varmaan sitä kautta jaksaa paremmin :)

TT

Vierailija

Täällä ois yksi vesijuoksia :) Olen nyt pian vuoden verran harrastanut lajia ja jäänyt täysin koukkuun!!! ihanaa, rentouttavaa ja kiinteyttävää / laihduttavaa!!! Uimahalleista saa vöitä lainaksi että voi kokeilla jos laji tuntuu kivalta ja sitten voi vaikka ostaa oman vyön itselleen, hinta n.20¿. Kerralla juoksen tunnin verran ja sen jälkeen on niin rentoutunut olo :D

Kokeile ja ihastu :)

Vierailija

Eikö vesijuoksijoitakaan ole? Se laji kiinnostaisi, jos joku vaan pystyisi omakohtaisesti vakuuttamaan, että se on tehokasta kuntoilua :)

TT, joka pääsi etappitavoitteeseensa eilen uimalla 2000m kerralla!

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat