Vauva 2kk yöksi hoitoon???

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Olemme mieheni kanssa kahden vaiheilla eli neuvojanne kaipaamme!

Olemme tosi väsyneitä koska yöt meillä tosi rikkonaisia enkä itse saa usein unta vaikka vauva nukkuisi. Vauva on ollut isovanhemmilla jo muutaman kerran hoidossa 2-4h kerrallaan. Nyt ehdottivat yöhoitoa jotta saisimme yhden yön nukkua, meillä kun nukutaan max 3-5h yö. Poika viihtyy hyvin ja syö hienosti pullosta.

Mutta voiko tässä iässä viedä jo noin pitkäksi ajaksi hoitoon?

Tiedän että ikävä olisi! Mutta toisaalta, ois niin ihana nukkua yksi yö...taas jaksaisi.

Kommentit (8)

Vierailija

joten menimme kumpikin (äiti ja poika) oman äitini luo hoitoon. Isä sai kotona nukkua kunnolla ja minä sain apua ja seuraa yösyötöissä sekä päivällä torkuttua kun äitini hoiti poikaa. Auttoi tosi paljon!

Eli jos olisin ollut eri paikassa poikani kanssa, niin olisin koko ajan ollut huolissani, en todellakaan olisi pystynyt nukkumaan, joten tulos olisi ollut " plusmiinusnolla" . Ja lisäksi tietenkin olisi pitänyt herätä pumppaan kun tissit olisivat räjähtäneet ilman yösyöttöä.

Hienoa, että sinulla on apua tarjolla - kannattaa ottaa vastaan!

Vierailija

Univelkani on niin kova että kun meille tarjottiin yöhoitoa (isovanhemmat myös, tuttu paikka) niin suostuimme. Vaikka kyllämietimme asiaa kun toisaalta ei raaskisi. Meillä myös poika syö pullosta hyvin, itse asiassa joudumme antamaan nyt jo joka syötöllä lisämaitoa kun oma ei riitä joten meillä muutenkin siirrytään kokonaan pulloon että sikäli hoitoon vieminenkin on helppoa.

Ikävä tosiaan on varmasti hirvittävä tuota pikku-ukkoa! Mutta yksi yö...

Vierailija

jos itse ei saa levätä ei vauvakaan voi hyvin.suosittelen kyllä että jos sinulla on mahdollisuus niin vie vauva hoitoon ja nuku uni velka pois.Silloin perhe elämäkin voi taas hyvin!meillä on kolme kk.vanha poika joka on nukkunut hyvin jo syntymästään asti ja nukkuu täydet 8 tuntia yöllä,herää kuuden aikaan syömään ja jatkaa vielä pari tuntia unta,päivällä nukkuu myös hyvin 2-3tuntia.eli saan olla onnekas kun ei tarvitse valvoa.eli vie ihmeessä lapsi isovanhemmille,niin saatte molemmat nukkua ja levätä ja jaksatte taas paljon paremmin hoitaa pikkuistanne:)

Vierailija

Viekää ihmeessä. Jos isovanhemmat ovat hoitaneet aijemminkin vauvaa ja vauva syö hyvin pullostakin, niin en ainakaan itse näkisi esteitä, miksi ei voisi viedä hoitoon yhdeksi yöksi. Eikö se mene niin, että kun vanhemmat voivat hyvin, niin silloin lapsikin voi hyvin. Se auttaa varmasti jo paljon, että saa nukkua edes yhden yön heräämättä.

annikki ja tyttö11kk

Vierailija

Vastasit jo itse viestiisi. Lapsesi paras on se, että vanhemmat jaksavat toimia vanhempina ja väsyneenä se on joskus vaikeaa. Todennäköisesti lapsesi ei saa " traumoja" siitä, että viet hänet tuttujen ihmisten luokse hoitoon, jotta te saisitte edes hiukan univelkaa nukuttua....:). Tehkää lapsellenne palvelus ja nukkukaa, jos teillä on siihen mahdollisuus! Voimia ja jaksamista! Toivottavasti helpottaa ajan kanssa!

Vierailija

Kyllä tässä vaiheessa kannattaa omaa väsymystään hoitaa, ettei tilanne pahene. Vauva ei siitä kärsi kuitenkaan, ja isovanhemmat jos ketkä ovat parhaita vauvan hoitajia :) Itse omasta väsymyksestä sen verran oppineena voin sanoa, ettei edes välttämättä yksi hyvin nukuttu yö riitä, vaan niitä tarvitaan useampia. Joten jos vaikka toisella isovanhemmalla olisi jatkossa mahdollisuus tulla teille, niin vielä parempi juttu.

Minun oma äiti tuli nimittäin tässä kuukausi sitten antamaan meille ensiapua väsymykseen. Hoitelin vauvan yösyötöt, mutta äitini otti vauvan hoiteisiinsa heti aamusta, että sain itse nukkua niin pitkään kuin halusin. Nukuin todella hyvin, kun tiesin äitini hoitavan vauvaa hyvin, ja niinpä viikon verran sainkin nukkua joka aamu pitkät unet, ja väsymyskin helpotti!

Vierailija

Poika nyt 3 kk ja nukkuu yöllä 1-5 tunnin pätkissä (yleensä noita lyhyempiä) yhteensä 9-11 tuntia ja ei juuri päiväunia nuku. Yksi mutta asiassa on. Minulla ainakin maidontulo on edelleen niin runsasta etten kestäisi kokonaista yötä rintoja tyhjentämättä, eli vaikka vauva olisi poissa niin aamuyöllä olisi varmaan pakko herätä pumppaamaan. Eli minä ainakin saan vielä kokonaisista yöunista vain haaveilla.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat