Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Liikkeet vähentyneet, supistaa?

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Aiemmin en olekkaan tänne kirjoitellut, mutta seurannut olen tiiviisti ja huomannut että täällähän palstailee mukavaa porukkaa :)

Nyt mua huolettaa yksi asia ja toivoisinkin että joku kokeneempi osaisi mua auttaa.

Mulla on raskausviikkoja nyt 35+5 ja liikkeet on jo muutaman viikon olleet vähenemään päin ja asiasta neuvolassakin viime viikolla kerroin ja sieltä sanottiin että kuuluu asiaan, vauvalla tilaa niin vähän. No nyt sitten on koko viikonlopun supistellut aika " mukavasti" ja välillä ihan napakasti. Liikkeitä en saanut eilenkään kuin sen tasan 10 liikettä/1,5h. Tänään olen ihan vain pari liikettä tuntenut ja muutaman supistuksen.

Pitäisikö tästä nyt rueta huolestumaan ihan tosissaan (tai siis olen kyllä jo aika huolestunut) ja uskaltautua ottamaan yhteyttä sairaalaan vai odotanko vielä huomiseen ja soitan omalle terveydenhoitajalle neuvolaan??? Mulla on jotenkin hirveen korkee kynnys (en todellakaan tiedä miksi, kai en halua että pidetään jotenkin ylihysteerisenä) ottaa yhteyttä tonne polille.

Kiitos paljon jos joku ottaisi kantaa tähän mun huoleen.

Kommentit (3)

Vierailija

menemään vasemmalle kyljelle ja siinä pitäisi tuntua kymmenen liikettä tuntiin. Mutta vasta illalla nukkumaan mentäessä. Päivällä ei välttämättä saa kaikkia tuntumaan. Sain tämän kakkosesta kun loppuraskaudesta epäilin kanssa liikkeiden vähyyttä. Ultrassa lapsiveden määrä oli vähäinen, joten kerkisin huolestumaan kanssa kunnolla. Tyttö syntyi sitten muutaman päivän päästä, eli se oli tyyntä myrskyn edellä ...

Vierailija

Ootko kokeillut makean syömistä ennen liikkeiden laskemista lepoasennossa? Se voisi lisätä pikkuisen liikkuvuutta. Tai pieniä tönäisyjä.. Jos se ei auta, niin minusta olis hyvä vaikka soittaa neuvolaan. Mä oon ollu aika laiska laskemaan liikkeitä, vaikka välillä on ollut aika hiljaistakin. Mutta yleensä liikkeitä on kyllä ollu tiettyihin aikoihin päivästä, vaikka ei enää kovin suureellisisa. Useinkaan, kun jotain touhuaa, niin mitään liikkeitä ei oo tai ainakaan niitä ei huomaa. Oon huomannu myös, että aina liikkeitä ei tunne, mutta silti näkyy! Siis mulla vatsa ihan edessä, ja joskus vauva keikuttaa hiukan pyllyään, ja sen näkee jos ei oo paitaa suojana, mutta ei tunne ollenkaan. Mullla nyt rv 37+5

Vierailija

eli usein näkyy liikkeet vaikka ei tunnu. Samaten jos syön (varsinkin makeaa) herää vauva hetken kuluttua, mutta silloinkin huomaan liikkeet paremmin jos vaan löhöilen.

Mitä enemmän tohotan ympäriinsä sen varmemmin vauva on hiljaa. Mulla vauvan peppu tuossa edessä aika ylhäällä, ja kantapää oikeassa sivussa, eli niitä painamalla saan myös ärsytetty vauvaa muuttamaan asentoa.

t,

Toivon odottaja

Uusimmat

Suosituimmat