Mitä reilu 1 v. ikäiselle ulos päälle?

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Ongelma siis tämäkin. Tähän asti on pidetty Reiman pukua. Taitaa olla jokin välikausihaalari, aika ohkanen kuitenkin. Sen alla on pidetty villatakkia ja välillä myös villahousuja.

Tuo puku vaan ei tunnu pitävän yhtään mitään kosteaa vaan aina pitää olla kurahousut jalassa. Tänäänkin oli yöllä ehkä hieman satanut ja leikkarissa tuli heti puku märäksi.

Toppapukua kun ei oikein vielä viitsi laittaa. Vai pitääkö vaan laittaa ne kurikset aina päällä? Nyt ainakin tuntuu siltä, että ne saa pukea joka aamu päälle. Tyttö jo kävelee, mutta leikkarissa hiekkalaatikolla kun konttailee jne.

Eli mitä muilla 1v.+ on ulkona päällä näillä keleillä?

t. Sari

Kommentit (3)

Vierailija

Näin lämpimällä kelillä - 10 astetta ja vähän yli - meidän pojalla on ihan ohut haalari sisävaatteiden päällä. Nyt kun tänäänkin oli märkää / sataa tihuutti hieman - laitoin täyden kuravarustuksen. Housut, takki, hanskat, saappaat. Jos aamulla on märkää - itse kyllä puen usein kurahousut tai ainakin ne saappaat. Kun nurmikolla kävellään - kengät kastuu heti ja jos märkää on nurmikon ulkopuolellakin - leikkiessä kontataan kuitenkin.

Meillä on välikausihaalarissa hieman kosteussuojaa, mutta kyllä senkin päälle olen laittanut kurahousut. Haalaria tosin käytetty ehkä semmoisen viitisen kertaa, kun on ollut ihan älyttömän lämmin syksy. Välillä päivällä tarkenee ihan sisähousuilla (ei ihan ohuimmat versiot) ja takilla.

Ikää pojalla nyt 1 v 4 kk.

Vierailija

- ja sen alla sisävaatteet, on riittänyt vielä kun on ollut näin lämmintä (päässä on tietysti pipo), mutta kun tulee kylmempää niin haalarin alle tulee vielä villapuku.

Vierailija

kuriksien pukemiselta;)

Eli esim. Jonathania, Reimateciä tms. Käytettyinäkin löytyy ihan kohtuuhinnalla ja hyväkuntoisia.

Ja jos kumisaappaita ei halua koko vuotta käyttää, coretex-kengät auttavat siihen, että jalat pysyvät lämpiminä ja kuivina;)

Itse olen sitä mieltä, että ulkovaatteisiin ja -kenkiin kannattaa satsata. Me olemme tosin onnistuneet aika hyvin kaikki haalimaan aina kirppareilta.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat