Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kun sukunimi vaihtuu, niin minne tarvii itse ilmoitella ja minne se tieto menee automaattisesti

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Meidät olis tarkoitus vihkiä torstaina maistraatissa ja tuli tässä näitä käytännön asioita mieleen. Kävin jo kyllä otattamassa valokuvat uutta ajokorttia varten ja kai se uusi pankkikorttikin täytynee käydä tilaamassa.

Kommentit (6)

Vierailija

Mutta esimerkiksi " etu" kortit (bonus ja plussa sun muut, pankkikortit, lehtitilaukset kaikki pitää muuttaa erikseen, muuten kortit/lehdet vanhalla nimellä, uudet ei tule automaattisesti). Jos asut vuokralla vuokranantajalle piti ilmoittaa (meillä piti vielä esittää asiasta todistus.)

Meillä vielä talonhuoltoyhtiölle soittamatta jotta saatais yks ainut nimi oveen.

Vierailija

samoihin paikkoihin, kun silloin kun osoite muuttuu. Virkatodistuksen kanssa sitte kävin pankissa tilaamassa uudet kortit (kesti n. 2 viikkoa) ja ajokortti pitää uusia 3kk.n kuluttua nimen vaihtumisesta. Tosin en kyllä tiedä, mitä tapahtuu jos sitä ei vaihda.. Ja se ajokortin tilaaminen maksaa 40 euroa, mikä on mun mielestä tyhmää rahastamista, ja passi on saman hintanen. Kaikki muut kortit olikin sitte ilmasia(ainakin ne mitä omistan) Niin ja isännöitsijälle kävin näyttämäs virkatodistuksen, niin saatiin yksi yhteinen nimi oveen :)

Oli se aika jännä tunne, kun KELA-kortti oli eka posti, mikä tuli uudella nimellä. Piti oikeen istua ihastelemaan sitä kuorta, ennenkun sen avas.. ;)

Mutta oikein paljon onnea teidän liitolle! Se on rakkautta ja sitä tahtomista rakastaa..

Vierailija

eivät siis lähetä automaattisesti kuvatonta kuten mä oletin...

Pankista tuli tiliotteet uudella nimellä, mutta kortit tilattava erikseen.

Vierailija

Minun sukunimi vaihtui viime vuonna ja tänä vuonna kesän aikana olen matkustellut ulkomailla vanhalla nimelläni eli siis passia en ole vielä vaihtanut.

Ei siinä ollut mitään ongelmaa kun liput vain tilasin vanhalla nimellä. Mutta uusi passi nyt tulossa joten enää en sitä tietty sit käytä.

Vierailija

Tieto sukunimen tms. muutoksesta menee suoraan esim. kela, verottaja, maistraatti(tietty), joihinkin pankkeihin ja vakuutusyhtiöihin ja ilmeisesti postiin. Mä ilmoitin itse vakuutusyhtiöön, pankkiin, lehtitilauksiin, öö en nyt muista muita, mut jos joku muukin ottaisi kantaa??!!

Ja kaikkiin paikkoihin mistä sulle yleensäkin tulee postia.

Onnea naimisiin menosta, se on aina järkevä ratkaisu.

annu lokakuisista rv 39+4

Uusimmat

Suosituimmat