Kysynpä odottajien palstalta, onko teistä kellään ollut alkuraskaudessa selkä/vatsakipuja ja silti raskaus on jatkunut?

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Itselläni on raskausviikko 10, mutta koko raskauden ajan on alaselkää särkenyt kovasti ja juuri samalla tavalla kuin ennen edellistä keskenmenoa rv 9+6. Mietin vain onko tästä mahdollista selvitä niin että raskaus jatkuisi vai onko nämä keskenmenon väistämättömiä oireita? Onko teillä kellään siis ollut alkuraskaudessa kovia selkä- tai vatsakipuja ja raskaus silti jatkunut hyvin? Selvisikö syy?

Kommentit (4)

Vierailija

Kiva kuulla että jollakin on mennyt hyvin selkäkivuista huolimatta. Minullakin on vähän tiputteluvuotoa (ollut koko raskauden ajan), mutta saa nähdä. Ei kovin hyvältä kuullosta nämä minun oireet, varsinkin kun selkäkipu on ollut niin kovaa, etten ole jaksanut paljon muuta tehdä kuin maata sohvalla. Lääkärikään ei osannut sanoa minulle mistä tämä mahtaisi johtua. Mutta lohdutti kuulla sinun tapauksesta!

Vierailija

Koko selkää kolotti ja välillä kivut tuntui myös koko vatsan alueella. Mitään kovaa vatsasärkyä ei varsinaisesti ollut, mutta toi selkäkipu on jäänyt mieleen. Mitään varsinaista syytä ei selvinnyt. Kävin kyllä varmuuden vuoksi lääkärissä, kun oli myös tiputteluvuotoa useampaan otteeseen. Kaikki oli kuitenkin hyvin. Toivottavasti kaikki sujuu hyvin sinullakin :)

Vierailija

Mulla kokemusta kahdesta keskenmenosta ja nyt tästä raskaudesta. Kaikissa kolmessa maha ja selkäkivut olleet kamalia, myös siis tässä joka on nyt viikolla 22+5. Taisi kestaa ihan viikoille 15 nuo kivut ja mikään ei auttanut, särkkis ehkä vähän. Kasvukipuja kuulemma, ei ne neuvolassa muuta osaa sanoa jos ei syytä löydy. Kyllä muakin pelotti mutta ihmeen kaupalla olen näinkin pitkällä nyt :)

Onnea odotukseen sinulle!

Vierailija

Saanko kysyä, millä raskausviikoilla sinulla oli ne keskenmenot? Onko nykyisessä raskaudessa ollut vuotoja? Eivätkö lääkärit tosiaan keksineet, mistä kivut johtuivat? Loppuivatkos kivut kokonaan nyt nykyisessä raskaudessa silloin viikon 15 tienoilla? Voin kuvitella miten autuasta se oli ;) Jo itsessään nämä kivut ovat rasittavia, kun ei jaksa tehdä oikein mitään kun selkää särkee niin kovasti, ja tietysti pahinta on pelko että raskaus päättyy minä hetkenä tahansa. Oletko käyttänyt mitään lääkkeitä (muuta kuin särkylääkettä ;))? Minä otan varalta aspiriinia 100mg jota lääkäri ei kieltänytkään mutta arveli ettei se auta tässä tapauksessa.

Minullekin lääkäri sanoi, että voivat olla kasvukipuja, mutta en oikein sitä usko, meillä on kaksi lasta, ja niissä raskauksissa selkää ei särkenyt yhtään. Mietin voisiko kyse olla keltarauhashormonin puutteesta kun luin että siinä on ainakin supisteluita alkuraskaudessa ja tietysti raskaus voi mennä keskenkin niinkuin minun viimeisin raskaus, ja nimenomaan viikoilla 8-9.

Kiitos vastauksestasi, oli helpottavaa kuulla että raskautesi on jatkunut selkäkivuista huolimatta! Aika hieno homma ja mukavaa odotusta!

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat