Kantoliinoista kyselisin..

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Meille on nyt kolmas lapsi tulossa, ja edellisiä olen kantanut rintarepussa. Nyt kuitenkin haluaisin ostaa kantoliinan. Minkä pituinen ja muutoinkin millainen kantoliina minun kannattaisi ostaa? Haluaisin päästä melko yksinkertaisilla sidonnoilla, mutta varmaankin tulen kantamaan lasta paljon liinassa sekä kenties imettämäänkin siinä. Itse olen pieni kokoinen (kokoa s).

Sitten toinen kysymys; onko kokemusta, helpottaako aivan oikea imetyspaita liinan sisällä imettämistä? Kas kun sen saa niin helposti rinnan kohdalta auki..

Kiitos jo etukäteen!

Kommentit (8)

Vierailija

Kun puhutte " pitkistä" ja " lyhyistä" liinoista, niin onko niitä montakin eri pituutta? Entäs merkit ja hinnat? Onko teillä tiedossa esim. nettisivua, josta saisin tietoa ja kenties vertailukohteita?

Toi trikoinen liina kyllä kuulostaisi hyvältä.. Ja kyllä mä aion niitä imetyspaitoja muutamat hankkia! :)

Vierailija

Lopputuloksena on esim. tapaus serkkuni, joka kantoi lastaan aivan liian matalalla, naama eteenpäin jalat suorana roikkuen. Koska ohjeissa oli ohje, eikä kukaan tiennyt paremmin. Kyllä visiitti asiantuntevan myyjän luokse valaisee kummasti, kun kerrotaan, miten se tulisi oikeasti tehdä :) Marketista voi liinan ostaa sitten, kun osaa sen jo käyttää ja sitoa oikein.

Vierailija

Meillä on kolmeliinailtua vauvaa, kolme liinaa... Kankainen pitkä liina oli tönkkö ja jäykkä, en onnistunut imettämään ikinä, kankainen lyhyt bliina on tosi paljon käytössä sit kun lapsi osaa istua eli yli 4kk, trikoinen pitkä on tosi ihana päällä ja helppo pukee, oikean kireällä, pehmeä, helppo tehdä hommia, joustaa myös imettäessä... Ostin kolmannelle imetystopin kun oli kuuma kesä ja liina... Kyllä kannatti, tavallisella paidalla imetysa liinan kanssa oli lähes mahdotonta...

Vierailija

mam-mam-tilda:

Lainaus:

Meille on nyt kolmas lapsi tulossa, ja edellisiä olen kantanut rintarepussa. Nyt kuitenkin haluaisin ostaa kantoliinan. Minkä pituinen ja muutoinkin millainen kantoliina minun kannattaisi ostaa? Haluaisin päästä melko yksinkertaisilla sidonnoilla, mutta varmaankin tulen kantamaan lasta paljon liinassa sekä kenties imettämäänkin siinä. Itse olen pieni kokoinen (kokoa s).

Sitten toinen kysymys; onko kokemusta, helpottaako aivan oikea imetyspaita liinan sisällä imettämistä? Kas kun sen saa niin helposti rinnan kohdalta auki..

Kiitos jo etukäteen!

Imetyspaita helpottaa tosi paljon liinassa imettämistä, raotat vaan luukkua ja avaat liivin ja siinä se on! :) Onnistuu vaikka kaupungilla kävellessä! (ja kun liina on takin alla, niin myös syyskylmillä sujuu mainiosti).

Kehtosidonta on tosi kätevä imettämiseen pienelle. Meillä oli ekaksi yliolanliina käytössä (poitsu makoili kuin riippukeinussa kehtoasennossa), sitten trikoinen pitkä, ja poitsun painon mennessä tuonne 7-8 kg:n tienoille siirryimme pitkään kudottuun. Imetin vain tuossa ekassa liinassa, en oikein tottunut löysäämään pitkän liinan sidontaa imettäessä. (Eli sitten vaan nostin poitsun pois liinasta imetyksen ajaksi).

Vierailija

Tuli taas viime kauppareissulla hämmästyttyä, kun Prisman vauvahyllyssä rintareppujen vieressä oli tricot-slen -liinoja 67¿ !!!

Vierailija

huhtihummeri:

Lainaus:

Lopputuloksena on esim. tapaus serkkuni, joka kantoi lastaan aivan liian matalalla, naama eteenpäin jalat suorana roikkuen. Koska ohjeissa oli ohje, eikä kukaan tiennyt paremmin. Kyllä visiitti asiantuntevan myyjän luokse valaisee kummasti, kun kerrotaan, miten se tulisi oikeasti tehdä :) Marketista voi liinan ostaa sitten, kun osaa sen jo käyttää ja sitoa oikein.

Esimerkiksi Malla Rautaparran kirjasta Kantamisen kausi saa hyvät perusteet. Myös esim. Didymoksen nettisivuilla oli muistaakseni ohjeita juuri tuosta ergonomiasta. Kirkilioniksen (toiv. nimi meni oikein!) kirja Lapsi kaipaa kantamista taas on oikeinkin perusteellinen (silmäilin kirjakaupassa).

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat