kysymys suurperheiden äideille

Vierailija

millainen periaate sinulla on lasten kavereiden ruokailujen suhteen? annatko välipalaa? entäs ruoka-aikoina?

Meillä tämä on hiukan ikuisuusongelma, kun kotona pyörii joka ikinen päivä 2-6 vierasta lasta.

Kommentit (11)

Vierailija

Omasta lapsuudestani muistan, etten ikiä mennyt kavereiden kotiin koulupäivän jälkeen, suoraan kotiin ja sitten leikittiin pihalla.

Milloin sitten on aikaa perheelle, jos koko päivä menee vaan kavereiden kanssa?

Vierailija

koulusta tullaan suoraan kotiin. eikä kukaan tule heti koulun jälkeen meille.

viiden jälkeen illalla kun ruoka on syöty ja läksyt tehty voi lähteä kavereille tai meille tulla kavereita.

Vierailija

Vierailija:

Lainaus:

Omasta lapsuudestani muistan, etten ikiä mennyt kavereiden kotiin koulupäivän jälkeen, suoraan kotiin ja sitten leikittiin pihalla.

Milloin sitten on aikaa perheelle, jos koko päivä menee vaan kavereiden kanssa?

Vierailija

Onko joku sovittu juttu, vai ajautuvatko vaan kaikki teille? Hakevatko vanhemmat kotiin myöhemmin, vai menevätkö itse?

Itse haluaisin rauhoittaa koulupäivän jälkeisen ajan omalle perheelle ihan, jos kaveri tulee koulupäivän jälkeen, voi olla vaikka tunnin ja sitten omaan kotiin jo. Omien lasten ei tarvitse viikolla mennä kavereille, kotiin tekemään mahdolliset läksyt ja viettämään loppupäivä oman perheen kanssa.

Vierailija

mitään sovittua ei ole, ja menevät kotiin itse, ketään ei haeta. Väliin sanon joinakin päivinä, että meille ei nyt tulla, mutta ainahan ei voi kieltääkään, täytyyhän kavereita saada käydä. Ja jotkut ovat vaikka 10 tuntia, jos ei heitä aja pois. ap

Vierailija

Niin, ei tokikaan ole perheen kanssa, jos on pihalla.

yhdistin vain kaksi ajatusta selittämättä enempää.

Eli omassa lapsuudessa oli periaatteena, ettei toisten perheitä mennä häiritsemään koulu- ja työpäivien jälkeen, vaan omaan kotiin tai kaverien kanssa pihalle. Omaan kotiin syömään. Itse haluan samaa periaatetta noudattaa, kuitenkin oman perheen kanssa saa enemmän vietettyä aikaa, jos lapset on pihalla tunnin tai pari ja sittenkotiin, kuin että mukana risa 2-6 kaveria mukana...

" jos siellä pihalla on leikkimässä, niin eipä sitä sielläkään ole perheen kanssa"

Vierailija

joskus heillä on myös kaveri mukana. Mun mielestä ihan ok, koska muuten emme tutustuisi heidän kaveripiiriinsä (asuvat eri kaupungissa)

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat