Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ylipainoiset (lähi)hoitajat!!!

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Mahtaako löytyä ketään ylipainoista (ehkä jopa runsaasti ylipainoista) odottajaa joka työkseen tekisi hoitityötä? Ehkäpä tuo vanhustyö olisi mukavin sattuma?:) Taikka jo synnyttänyttä?

Mietiskelen kovasti, että mahdanko jossakin vaiheessa joutua sairaslomalle ihan enne aikojaan? Kuinka pitkään te olette jaksaneet olla töissä?

Itse teen keikkatyötä viidessä eri vanhainkodissa eli yhteensä yli kolmellakymmenmellä osastolla. Ei oikein ole varaa valita mihin suostut menemään ja mihin et, sillä johonkin mihin " haluat" pääsee todella harvoin. PAikat joissa teen eniten töistä ovat kaikkein raskaimpia, paljon vuodepotilaita jotka kaikki hoidetaan yksin sekä paljon mm. hemejä ja amputoituja, eli fyysistä voimaa tarvitsee ja nostoja on todella paljon. Kaikissa paikoissa edes apuvälineet eivät ole 2000 luvulta ei saataa olla tosi alkeellistakin...

Niinpä tässä sitten mietiskelin että kuinkahan pitkään tuota duunia jaksaa painaa? KAntaessani muutenkin jo runsaasti ylipainoa mukanani(eli työ on jo muutenkin hiukan hankalampaa), onnistuuko se ollenkaan ison vatsan kanssa? Just luin jostain että viikon 24 jälkeen ei suositella painavia nostoja...Huu...

Kommentit (2)

Vierailija

Odotan nyt kolmatta. Molemmissa aikaisemmissa olen tehnyt raskasta hoitotyötä aivan äitiyslomaan saakka.

Nyt tuntuu, että tässä raskaudessa en jaksa samalla lailla edes yrittää... Edellisissä se meni hieman huomaamatta vaikka reilu (bmi yli 40) ylipaino silloinkin.

Nyt 15 vko:a ja voisin vaikka heti jäädä, syynä motivaation puute, ei varsinaisesti etten pystyisi työhön

Kaikki on yksilöllistä, myös sairasloman tarve...

Vierailija

Olen töissä dementiayksikössä jossa ei ole edes raskaita nostoja mutta sairaslomalle piti jäädä väsymyksen takia ja nyt kotona ollessa on kyllä tulleet mukaan myös selkä kivut että en mene enää töihin ennen äitiyslomaa.Taisin aloittaa sairasloman jo rvko27 ja valitin lääkärille vain väsymystä.

Eli jos tuntuu että ei jaksa niin ei muuta kuin lääkäriin!Onneksi omalle kohdalle sattui ymmärtäväinen lääkäri.

Rvko29

Uusimmat

Suosituimmat