Auton automaattivaihteet? Puolesta vai vastaan, perustele!

Vierailija

Kommentit (14)

Vierailija

Kyllä nautin ajomukavuudesta niin paljon, että manuaali vaihteiseen autoon en enää koske. Varsinkin kaupungissa automaattivaihteisto on mukava, ei tartte polkea ja tapittaa vaihteita koko ajan.

Vierailija

Harmi että jouduttiin siitä luopumaan :-(

Jos saisin valita eikä rahasta olisi kiinni niin ottaisin ehdottomasti automaatin. Kaupunkiliikenteessä ehdoton

Kaverini ajattelemattomuuttaan aikoinaan nauroi, että " nyt teillä on hyvä hampurilaisen syönti auto" ... meillä ei todellakaan syödä hampparia ajaessa eikä koskaan edes autossa.....

Vierailija

ja kyllä täytyy sanoa että automaattiin kun tottuu, niin ei siitä ihan helpolla luopuisi =)

Meillä vähän tasapainottaa, kun tuo manuaalivaihteinen on pienempi (Nissanin farkku) niin sillä on mukavempi kruisailla kokonsa puolesta esim parkkipaikoilla. automaattivaihtet on tila-autossa, jolla on lähdettävä aina jos koko perhe on mukana, kun pienempään ei mahduta.

Mutta pelkkää vaihteistoä ajatellen automaatti vie voiton mennen tullen!

Vierailija

Vierailija:

Lainaus:

Varsinkin kaupunkiajossa ehtii kiinnittää paljon enemmän huomiota muuhun liikenteeseen kun ei tarvitse vaihtaa vaihteita (kuulostaa ehkä hullulta mutta on totta), ja tietysti on muutenkin helpompi ajaa. En vaihtaisi enää takaisin käsivaihteisiin.

Vierailija

Tai miten vaihteiden vaihtaminen voi viedä huomiota liikenteestä?

Työssä ajan automaatilla ja omat autot ovat manuaaleja. Molemmissa on hyvät puolensa.

T: ammattikuljettaja

Vierailija

mutta mun mielestä on jotenkin kivaa ajaa käsivaihteisella autolla, siinä on enemmän ajamisen meininkiä kuin siinä että itse vain kääntää rattia ja auto ajaa itse.

Meillä oli taannoin kaksi parikymppistä amerikkalaista jätkää pari yötä perhemajoituksessa, ja ne katsoivat mua kuulkaa aivan silmät ymmyrkäisinä, ihailevasti ylöspäin, kun kyyditsin niitä ja ne tajus sitten että mä ajan manuaalivaihteisella autolla!!! Hassua!

Vierailija

-mukavuuden haluiselle

-liikunta/toimintarajoitteiselle

-matkailuvaunun vetohommissa automaatti yleensä pätevä ja mukava

Automaattiloota kestää isältä pojalle hyvin hoidettuna: öljyt ja -suodatin vaihdettava säännöllisesti, huolehdittava oikeasta öljyn määrästä/tyypistä.

Vierailija

Itse en haluaisi mistään hinnasta enää manuaalivaihteista autoa. Ajomukavuus on AIVAN eri luokkaa ajaessa automaatilla. Itselläni on kokemusta nyt viidestä automaattivaihteisesta autosta, joista kaksi on ollut uusia ja kaikki ovat olleet tosi ihania ajaa, vaikka kolme muuta ovat olleet vm. 74 eteenpäin.

En kertakaikkiaan keksi yhtä ainoaasyytä, miksi valitsisin manuaalivaihteisen.

Vierailija

Varsinkin kaupunkiajossa ehtii kiinnittää paljon enemmän huomiota muuhun liikenteeseen kun ei tarvitse vaihtaa vaihteita (kuulostaa ehkä hullulta mutta on totta), ja tietysti on muutenkin helpompi ajaa. En vaihtaisi enää takaisin käsivaihteisiin.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat