Kokemuksia Carena tai ABC-kuomurattaista?

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Onko kokemuksia Carena tai ABC-kuomurattaista. Olen iskenyt silmäni lähinnä tämän vuoden Carena-sprint malliin.

Hyviä / huonoja kokemuksia kaivataan?

Sivut

Kommentit (24)

Vierailija

Carena Air Luxit vm. 2003. Hemmetin hyvät jos suoraan sanon. Siis niin tilavatkin, että sinne olis mahtunut varmaan tuo meidän 6-vuotiaskin vielä istumaan ;-)

Kevyet työntää, tosi kätevää likaa ja kosteutta hylkivää kangasta, säädöt hyvät... Tosi mahtavat mun mielestä! Mitään vikoja tms. ei ilmennyt.

Myin keväällä ne pois, koska meillä tarvitaan nyt kaksosten rattaita eikä ole säilytystiloja. Ostan sitten uudet " yksöis" -rattaat taas kun niille on tarvetta.

Vierailija

Ois kiva, jos kertoistte lapsen pituuden, jotta vois vähän suhteuttaa makuutiloja omaan käyttöön. Kaikki 1-vuotiaat kun eivät ole 80 senttisiä.

Vierailija

Ne olivat vielä halvemmat jotain vähän yli 200 euroa se malli Timmyistä johon saa seisomalaudan mutta lapsi ei mahdu kunnolla seisomaan kun se kuomun yläosa tiellä. Eli tais olla vuoden -04 malli. Kun sit vuoden -05 mallissa kuomu erilailla eli mahtuu paremmin seisomaan. Mut jos ei seisomalautaa tartte niin sit ne -04 ihan hyvät kans.

Vierailija

Hei,

katselin Hobbarin sivuilla ko. kärryjä. Meillä on pitkä 1,5v. tyttö, ja pitäisi mahtua myös nukkumaan. Viitsisikö joku Sprinttien omistaja mitata makuutilan koon? tuhannesti kiitoksia.

Vierailija

itse en keksi niistä mitään vikaa ja kyllä niistä mielestäni pystyy nukkumaan mainiosti. Meillä ne ostiin kun tyttö oli 6kk ja hän on kyllä nukkunut niissä siitä asti joka päivä. Meitä ei haittaa vaikka pääpuoli onkin hieman pystyssä, nukkuma asento on kuitenkin ihan hyvä. Juuri möin yhdistelmät pois kun ei niitä ole käytetty sen jälkeen kun Scooterit ostettiin. Ovat hyvät ja kevyet työtää ja mielestäni myös tosi hyvän näköiset :=)

Vierailija

En siis suosittele ABC:tä ainakaan yli vuoden vanhalle. Meillä oli sellaiset ja jouduttiin vaihtamaan, koska jalkatila on niin onnettoman lyhyt! " Normaali" mittainen lapsi ei mahdu niissä nukkumaan.Jalat roikkui yli jalkalaudan. Tietysti jos lapsi on ikäänsä nähden lyhyt, niin silloin ne menee.

Itse oltiin kyllä todella pettyneet, koska rattaat oli todella kivannäköiset ja meni mukavasti n. puoli-vuoden vanhalle. Eli aika lyhytikäiset.

Vierailija

on meillä. Nepparit on hajonnu, joten jalkapeittoa ei saa kiinni. Kuomun tukiraudat katkesi viime talven pakkasiin, ne ei siis kestä kuomun liikuttelua pakkasessa tai kylmänä. Se kyllä saatiin takuuseen, mutta silti. Jos lapsi on valjaissa kiinni, niin ei saa kunnon istuma-asentoa. Onkohan runko vino, kun rattaat ei kulje suoraan? Työntöaisan lukitus ei toimi kunnolla, vaan irtoilee itsekseen vähintään 3 kertaa viikossa. Siis se lukitus josta valitaan työntösuunta.

Hyvää niissä on lämmin kantokassi, leveys (on tukevat) ja makuutilan koko, meidän 2 v sopii vielä niihin nukkumaan päiväunet, tosin jalkatuki alhaalla.

En silti voi kovin kehua niitä kun on niin paljon huonoakin ja meidän seuraavalle on ostettu jo toiset rattaat.

Vierailija

Unna75:

Lainaus:

Itsellä on ABC:n Pramyt. Nehän on VAUNUT! eikä mitkään kuomurattaat. Tai siis rattainakin käy, mutta itse en kyllä lue niitä kuomurattaiksi, siis jos olisin täysin rattaita ostamassa, EN ostaisi niitä.

Nykyään kai tosiaan kutsutaan kuomurattaita yhdistelmävaunuiksi, jos niissä on kantokassi, olipa se sitten kova taikka pehmeä... Kun kantokassin ottaa pois, yhdistelmävaunusta tulee taas kuomuratas.

Noiden Pramyjen tapauksessa minusta on kyllä aika harhaanjohtavaa puhua edes yhdistelmävaunuista, sen verran heppoinen se kantokassi on vaikka siinä jonkinlainen irrotettava kova pohja onkin, paremminkin ihan pikkuiselle vauvalle tarkoitettu lämpöpussi. Minusta varsinaisia vaunuja ovat oikeastaan vaan perinteiset makuuvaunut tai sitten erillisellä kovalla kopalla varustetut perinteiset yhdistelmät.

Mutta tosiaan, kuomurattaita joissa on kantokassi, kutsutaan niitäkin yhdistelmävaunuiksi, vaikka ovatkin ominaisuuksiltaan aika kaukana perinteisistä makuuvaunuista.

Vierailija

NO niin!

Nitisi ja natisi,renkaissa ei pysyny ilma,neppari hajosi,pienet sisätilat

En tosiaankaan pysty kehumaan möin pois ja ostin Crosswayt, alunpitäen olisi pitänyt ostaa kunnon pelit ....nyt ois viisaampi eli en suosittele...

Vierailija

Myin juuri pois yhdistelmät ja ajattelin ostaa jotkut ketterät kuomurattaat, jotka mahtuisi myös Fiat Punton takaluukkuun. Ehdottomasti isot pyörät ja ei sellaisia kauheita pyöriviä etupyöriä. Olin zoomannut nämä samat sprintit, näyttivät etsimiltäni, tosin en tiedä mahtuisivatko pikkuautoomme. Hintakin olisi ollut jees. Harmi jos tosiaan ovat niin huonot. Juniori on 1,5v eli vielä reilu vuos varmaan rattaat+seisomalauta isommalle olisivat tarpeen.

Onko vinkkejä tällaisista rattaista jotka mahtuis Puntoon? :)

Vierailija

Ostin kesällä Carena Sprintit ja olen ollut tosi tyytyväinen. Joka päivä lykätään ja poika 1v 9kk mahtuu mainiosti nukkumaan päikkärit vaunuissa. Ihan hyvät lykätä ja kevyet nostaa autoon. Jousitus nyt ei ole sitä luokkaa mitä ehkä kalliimmissa vaunuissa, mutta ei se minua ole haitannut. Minusta hintansa arvoiset jos ei enemmänkin. Harmi, että monella on noin huonoja kokemuksia.

Vierailija

Olemme itsekin hankkimassa " kakkosrattaita" ja semmoisia jotka menevät mahdollisimman pieniksi että eivät hirveesti vie tilaa autosta. Käytiin katsomassa Teutonian Timmyjä ja ne menevät tosi pieneen tilaan. Ja sit niissä kuiteskin korkea kuomu että mahtuu pitkäkin lapsi kyytiin. Ja oon tykännyt kovasti Teutonioista muutenkin ja näihin saa vielä seisomalaudankin kiinni. Ovat muuten tarjouksessa kun myyvät pois tän vuoden värejä. Kannattaa käydä katsomassa :)

Vierailija

Teutonian Timmyt olivat ainakin tarjouksessa A-T Lastenturvassa missä kävin ja sitten yksi kaveri sanoi että olivat kans tarjouksessa Vauvatalo Johannassa. Vielä en itse ostanut kun en osannut päättää väristä :O) Mut meinaan ne kyllä käydä ostamassa kun meillä jo Teutonian seisomalautakin.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat