Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jouluiset-paino+sf-mittagallup

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Mites teillä muilla joulutonttua odottavilla on painoa tullut?Entäpä sf-mitta?

Voitte kertoa vielä mikä oli lähtöpaino(jos haluatte)sekä painoindex. Ois kiva vertailla itseä muihin kun tuntuu että itellä on hurjasti tullut painoa sekä tuo sf-mittakin on jo aika iso.

Eli mulla näin:

Lähtöpaino 63kg - nyt 76kg

painoindex 22

sf-mitta 29cm

viikkoja 30+3

-jade-

Sivut

Kommentit (32)

Vierailija

oli mulla 44kg (olen muutenkin pienikokoinen) 27+4 viikolla oli viimeks neuvola ja sillon paino 50.5 ja sf-mitta oli 24cm. Eli nyt varmaan jo tullut hiukan tohon lisää kun viikot 0n 29+2. Maha kyl näyttää jo aikast isolta, kun tätä kokoa ei muuten nii kauheesti oo!! Pari päivää sitte ekat pikku raskausarvet löysin alavatsasta ja kyllä kiukutti, ku oon niin tunnollisesti joka päivä rasvannu!!! No onneks on muuten raskaus sujunu niin loistavasti, ettei tollaset pikkuasiat jaksa kauheesti vaivata!!

Vierailija

tuo pieni sf-mitta, kun huomaa et on meitä muitakin! =)

ja ei ilmeisesti edes kaikkia oo uhkailtu lisätarkkailulla..?

Mulla perjantaina taas neuvola, niin näkee onko se siitä alkanut kasvamaan! eiköhän tuo ole...

Niinhän se on et kaikilla menee erilailla nää jutut ja onneks meneekin!

eihän siitä mitään tulis jos jokaisen pitäis olla JUST eikä melkein normien mukainen...eix juu...?

Ja eikös se vauvan asento mittaushetkellä kans vaikuta siihen mittaan...?

äippyli ja mussukka 31tasan

Vierailija

Mulla kanssa alhainen sf ja menenkin äippäpolille ultraan sitä varten. Monesti vaan kehuskellaan suurilla sf-mitoilla ja monilla saattaa olla ylipainoa masun kohdalla muutenkin, ja se luonnollisesti tekee mitoista reilummat. Itse vauva voi kuitekin olla ihan saman painoinen. Jokainen meistä on vähän erilainen rakenteeltaan!!

Vierailija

Kävin viime perjantaina neuvolassa rv 32+0.

Painoa ennen raskautta 67kg (BMI 24), nyt 79kg eli 12kg tullut lisää!!

Sf-mitta oli 32cm.

Ultrankin mukaan vauvasta on tulossa iso... Painokontrolli ja synnytystapa-arvio tehdään rv 35+6.

violet ja masu-Aarre rv 32+5

Vierailija

Miulla lähtöpaino oli 56 ja edellisellä neuvolakäynnillä (29+3) oli painoa 66 ja sf-mitta (vain) 25,5! neuvolatäti sanoi et jos ei seuraavalla kerralla, eli ens perjantaina, oo noussut tarpeeks niin mennään äitipolille katselemaan miksei kasva...=(

Pelottaa, et onko jokin vialla!!!!???

Osaako kukaan kertoo onko oikeesti syytä huoleen...

Eli mitta oli just ja just keskikäyrän alapuolella...

Vierailija

sf-mitta oli rv29+1 oli 25, oli vähän keskikäyrän alapuolella. Ei mulle kyllä neuvolatäti mitään sanonut, huomenna kyllä olis uusi uusi nla. Mä luulen että ei sulla mitään hätää ole, mutta hyvähän se on jos huolehtivat. Välillä vaan tuntuu että liian helposti meitä pelotellaan;). Ymmärrän kyllä että alkaa jänskättämään että jos onkin jotain vialla...

Mulla siis huomennanlöa, ni tuun sit virallisesti ilmoittamaan mittani;)

H-H rv 32+0

Vierailija

Painoa en kylkään ala luettelemaan.. :) *punastuu* Paino kävi miinuksella reilu -4kg, nyt on tullut kaksi niistä takaisin eli enää -2kg suurinpiirtein lähtöpainosta. Ihan hyvä näin kun tuota vatsareppua oli jo ennestään kiitettävästi. SF-mitta oli 28 edelleen viimeksi (kahdella neuvola kerralla mitattu ja molemmilla kerroilla sama) tosin tuo on musta aika paljolti tuota mun vatsanahkaa muutenkin. Kaikki kun hokee että voi kun susta ei VIELÄKÄÄN huomaa mitään.. *murinaa* niin varmaan, sokeeet! :oP

Quarra ja tirriäinen rv31+5

Vierailija

Lähtötilanteessa painoindeksi 26 eli lievä ylipaino, nyt painoa tullut noin 9 kiloa, joista pelottavan suuri osa parin kuukauden aikana. Neuvolassa painonnousu/vko ollut viimeksi 850g/vko ja sitä ennen 650g/vko. :( Nyt tuntuu, että painoa vaan tulee, vaikka syön normaalisti, lievää turvotusta on kyllä havaittavissa. No, onhan vauvojenkin yhteispaino jo yli 3 kiloa..

Sf-mitta rv 29 oli 36cm, joten nyt on ylitetty yksösraskauden mitat.. :)

Mia79 ja masumöyrijät rv 30+1

Vierailija

Tämäkin maha liittyy keskusteluun...

Viimeksi kun mitattiin oli painoa tullut 9,6kg ja lähtöpainona oli 64kg. Painoindeksin mukaan 20 mennään. Sf-mitta oli 27. Pieni olen mielestäni.

Joulumöhis rv32

Vierailija

Minulla on painoa tullut raskauden aikana lisää 2 kiloa :D Mutta minulla olikin lähtöpaino senverran suuri, että ei tarvitsisi tulla yhtään lisää. Painoindeksi varmaan jotain 32 ennen raskautta. SF-mitta muistaakseni 32 cm ja olen vasta viikolla 28+4, joten aikas hurja on jo tuo etureppu :D Vauva kuitenkin ihan normaalikokoinen, itse olen vain aika pieni ja vauva ei tuonne lantioon taida paljonkaan mahtua, siksi maha on jo nyt niin suuri ja tuossa edessä kaikki.

Mukavaa sunnuntaipäivän jatkoa!!

T:Eevuska

Vierailija

Elikkäs jouluinen tonttu on tulossa=)

Lähtö paino oli 62kg ja nyt viimeisimmässä neuvolassa torstaina oli paino 72.8kg elikkäs ihan kivasti on painoa tullu lisää.

Sf-mitta 31cm ja raskausviikkoja mitattaessa 30+2. Neuvolatäti oli vähän ihmeissään tosta mun sf-mitasta mittaili sitä moneen kertaan voiko tosiaan olla näillä viikoilla noin iso! No yläkäyrillä mennään. Ensi viikolla onneksi ultra saa nähä millainen jötkylä siellä masussa köllii=)

T:Wilma kera Eemelin rv30+5

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat