Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten ootte selvinny raskausaikana (väsymys, pahoinvonti ym. oireet) kokopäivätyöstä?

Vierailija

Tekikö tiukkaa, olitteko " puolikuolleita" työpäivien jälkeen?

Sivut

Kommentit (26)

Vierailija

Raskaus ei ole sairaus, mutta ei myöskään " normaali tila" ... eli tuo jotain mukanaan vaikka nyt väsymyksen. Omasta mielestä se pitää hyväksyä, mutta ei heittäytyä sen turvin " sairaaksi" .

Itse esikoista odottaessa olin todella väsynyt ( ei pahoinvointia), tein viellä todella epäsäännöllistä työtä joka venyi monesti pitkälle yöhön, päälle viellä pitkä kotimatka. Sinnittelin ja jaksoin työn, mutta kotona aika menikin sitten nukkumiseen.... se oli sitä.... ennen kuin verenpaineet loppuvaihees kohos niin että oli pakko jäädä lääkärin määräyksestä kotia

Vierailija

Hyvin selvisin, toisen raskauden lopussa jäin sairaslomalle viikko ennen varsinaisen äitiysloman alkua, koska olin niin väsynyt (en pystynyt nukkumaan öisin).Kai minulla oli kohtuullisen helpot raskaudet, mutta en muutenkaan jää kovin helposti sairauslomille enkä valita pienistä.

Vierailija

Ensimmäinen raskaus meni täysin ilman poissaoloja. Toinen raskaus on vasta aluillaan, mutta huonovointisuudesta ja väsymyksestä huolimatta jaksan käydä töissä.

Jaamme kotona työt miehen kanssa tasapuolisesti. Ensimmäinen lapsemme on ihana ja valoisa, joten hoitaminen ei ole raskasta. Töissä on energiataso korkealla, tuleva äitiysloma on mukava ajatus ja jaksan todellakin paiskia töitä täysillä jo senkin vuoksi, että on niin paljon mielenkiintoisia haasteita meneillään.

Ikää 41 vuotta, joten olen iloinen että kaikki menee näin hyvin. Mutta on tunnustettava, että kotona suon itselleni puolen tunnin loikoilun sohvalla, ennenkuin alan puuhastella lapseni kanssa. Mieheni hakee hänet hoidosta ja syöttää sillävälin.

Vierailija

käytin liukumia eli tarvittaessa lyhensin hieman työpäivää, joskus olin hieman pidempään. Mutta tiukkaa olisi tehnyt, jos ei olisi mahdollisuutta joustaa työajoissa. Olisi pitänyt olla varmaankin jokunen päivä sairaslomalla välillä, olin niin huonovointinen, väsytti, huimasi ja heikotti.

Vierailija

ja kyökkimään. Olen onnellinen että oli silloin työttömänä ekat kuukaudet kun olin raskaana. Jos oisin ollut töissä niin sairaslomaa oisin hakenut. Turha vähätellä kenenkään vaivoja, niistä mitään tietämättä.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat