Onko täällä kellään muulla sellaisia lapsia joilla ei olisi koskaan ollut korvatulehdusta? Yli 2 vuotiaita..

Vierailija

Mulla on kolme kappaletta, nuorinkin on jo yli 2,5 vuotta.

Tuosta asiasta vaan ei voi oikein jutella kenenkään kanssa kun se tuntuu olevan itsestään selvyys, et kaikilla lapsilla tulehduksia on!!

Miksi näin on?

Sivut

Kommentit (39)

Vierailija

Kuopuksella 6kk ikäisenä eka flunssa ja samantien korvatulehdus... Syyksi en osaa epäillä mitään muuta kuin perimää: lasten isällä ei ole koskaan ollut korvatulehdusta ja mulla niitä on ollut varmaan 30, viimeisin 1½ vuotta sitten:(

Vierailija

mutta jotenkin tuntuu että ainakin meidän tuttavapiirissä ollaan poikkeavia. ja kun mäkin olin " korvalapsi" niin outoa että ei oo lapsilla vielä ollu. mutta ehtiihän ne vielä moneen otteeseen.

Vierailija

Ollaan aika leväperäisiä hygienian suhteen. Mm. kyllä leipä syödään vaikka tippusi laittialle. Turhat murut vetäistään veitsellä voin päältä pois. Eiköhän ole tällä menetelmällä enemmänkin karaistuneet kuin ois vältelty pöpöjä.

Vierailija

Pojan korvat ovat kuulemma sen malliset, että niihin ei helposti tule tulehduksia. Muutenkin poika on ollut aina yllättävän terve, tietenkin joku tavallinen flunssa on joskus vaivannut, mutta ainoatakaan antibioottikuuria hän ei ole vielä syönyt.

Vierailija

Ollaan ihan " normaalihygieenisiä" eikä mun mielestä muutenkaan hirveesti poiketa tavoilta muista. Molempia imetetty yli vuoden, joten en tiedä onko vaikuttanut. Itse sen sijaan olin oikea korvakierrelapsi, eikä lasten isäkään tulehduksilta säästynyt joten perimääkään ei voi kiitellä.

Vierailija

ei ole ollut yhtään korvatulehdusta, eikä mitään muutakaan nuhaa kummoisempaa.

Asumme karjatilalla ja talossamme on myös koiria eli kaikkea muuta kuin hygieenista. Käsiäkään ei pestä aina ennen ruokailua.

Tutti oli puolivuotiaaksi asti.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat