Liinailijat!

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Miten pukeudutte ulos? Laitatteko vauvalle täyden ulkovarustuksen ja vasta sitten liinaan? Entäs itsellenne, liina takin alle vai päälle?

Meillä vasta liinailua aloitellaan vajaa 3kk tyttelin kanssa

Kommentit (2)

Vierailija

Näin syksyllä tytön 9kk päällä on liinassa lämpötilasta riippuen paita, takki, paksummat housut (tai housut ja sukkahousut), pitkät sukat ja villasukat sekä pipo. Itselläni pitkähihainen paita. Neiti on patteri eli ei kovin paljoa tarvitse vaatetta, liinahan toimii myös lämmittäjänä, kudottua käytettäessä päällä on kaksi kerrosta, trikooliinalla kolme kerrosta kangasta.

Itse käytän liinaa takin päällä, myös talvella. Jos laittaa vauvan takin alle, ei häntä tarvitse pukea niin paljon, sillä kantaja ja kannettava luovat oman ns. mikroilmaston takin alla.

Käytti sitten takkia tai ei, niin erityisesti pitää suojata liinasta pilkistävät raajat, yleensä jalat ja pää. Liukkailla liinaillessa olisi hyvä olla liukuesteet kengissä.

Kuopus kulkee pelkästään liinassa :)

Porenn *kantoliinatukihlö*

Vierailija

Meillä on liina ollut vasta reilun viikon verran, kovin montaa kertaa en ole sitä käyttänyt. Mutta ulkoillessa muutaman kerran sen kanssa, olen huomannut, että siinä touhussa tulee KUUMA!

Vauvalle olen laittanut esim bodyn ja sukkikset, sekä fleecehaalarin, tossut, sekä hatun. Itselleni olen yläosaksi laittanut vain pitkähihaisen, tai sitten topin ja neuletakin. Talvivaatetus liinailessa on mullekin mysteeri, pitää sitten katsoa tilannetta uudelleen.

Meillä tosin liikutaan pääsääntöisesti rattailla, mutta joskus on kiva viedä roskat, tai käydä vaikka kellarissa ja rattaiden kanssa se voi olla vähän hankalaa.

Lintu75 ja tyttö 6 vkoa.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat