Onko paikalla kaupanmyyjiä? Tunnetteko itsenne luusereiksi?

Vierailija

Itse olen kaupassa töissä nyt neljättä vuotta, lukion jälkeen jämähdin sinne. Mulla on kyllä opiskelupaikka yo:ssa, ovareita on kasassa vajaa 100. Ala ei kuitenkaan kiinnosta, ja olen miettinyt jos jäisin kokonaan kauppaan töihin ja kouluttautuisin esim. myymäläpäälliköksi.

Pelkään kuitenkin, etten itse arvostaisi itseäni ja muut vielä vähemmän. Vai ajaisiko oma kunnianhimo kuitenkin eteenpäin jossain vaiheessa...?

Kommentit (15)

Vierailija

Vierailija:

Lainaus:

suosittelen sun opiskella se yo tutkinto... mulla kohta tutkinto valmis ja ihana ei enää kauppaan.

Ja kaupassa on mun mielestä ihan hauska olla. Nytkin oon tehnyt koko ajan 35 t/vkossa. Ja mulle on ehdoteltu, jos hakeutuisin koulutukseen. Aluepäällikkö soitti ja kysyi, lähdenkö kouluttautumaan myymäläpäälliköksi. Jotenkin houkuttelisi...

Mutta sitten mietin sitä, että pidetäänkö mua ja pidänkö itseäni luuserina.

ap

Vierailija

Lukion jälkeen pidin kaksi välivuotta ja istuskelin kassalla sen ajan. Yhtään kauempaa en olisi pystynyt TYHMIÄ ASIAKKAITA katselemaan :D Ne, jotka vuodesta toiseen jaksavat kassalla (palvelualttiina...kyllä, sellaisiakin on...) vuodesta toiseen reippain mielin, ovat todellisia sankareita.

Jokainen, joka ajattelee kassalla työskentelyn olevan tyhmien hommaa, menköön itse kokeilemaan. Muuten työ on aika lailla helppoa ja ehkä " aivotontakin" , mutta pitkä pinna ja hyvä psykologinen silmä täytyy olla. Ette nimittäin ikinä tiedä KUINKA paljon todella on olemassa vähä-älyisiä, omahyväisiä, tylyjä, hulluja, surullisia, mielenterveysongelmaisia, ääliöitä, sadisteja tai tyhmiä ihmisiä.

Ja....jokainen, joka tuomitsee toisen ihmisen tyhmäksi ammatin perusteella on itse tyhmempi kuin se arvostelemansa henkilö. Elekielestä kyllä huomaa, mitä mieltä kukanenkin on.

Vierailija

MUTTA: Älä heitä 100 ovariasi menemään! Voisin kuvitella että se jos mikä harmittaa myöhemmin. Jos suorittaisit edes alemman korkeakoulututkinnon, eihä sulta puutu kuin 20 ov siitä. Sitten voit hyvillä mielin jäädä sinne kauppaan :)

Vierailija

Tyytyväisyys elämäänsä heijastuu miellyttävänä käytöksenä muita kohtaan ja miellyttävä ihminen saa aina arvostusta ja ihailua ympäristöstään. Jos taas vaihdat alaa epämieluisampaan, ammatissa viihtymättömyys näkyy ulospäin ja tympääntynyttä ihmistä on vaikea arvostaa. Yleissivistys hankitaan aikaa ja ihmisiä seuraamalla, korkeakoulututkinto takaa sivistyksen vain yhdeltä alalta. Ammatille viis, ihmisyys kunniaan. T. maisteri

Vierailija

siis aikaisemmin olin sitä mieltä, että kassalla ja ärrällä duunissa olevat oikeasti on pahimman luokan luusereita. Sarjaa siivoajat ja tiskaajat. Piti lukea akateeminen tutkinto, mutta kuinkas kävi itselle, siihen se jäi. Musta tuli sh ja vielä vanhuspuolelle, eli ihan samaa hommaa duunaan ku lähihoitajat.

Nyt elämäss on ehtinyt näkemään jos jonkinmoista kassaneitiä makaamassa sängynpohjalla ja toisaalta sellaisia elämänkohtaloita että oikein itkettää. Enää en mieti miten tyhmä joku kassalla olija on, vaan sitä, että minkä tarinan päätteeksi on sinne jouutnut tai jäänyt.

Vierailija

Tosiaankin inhoan kyseistä termiä, koska en käsitä miksi ihmeessä kaikkien ihmisten pitäisi havitella rahaa ja menestystä. Moni voi olla - ja onkin - aivan tyytyväinen, kun saa sitä pientä palkkaa, jolla elättää itsensä. Minusta se on rikkautta, että osaa olla tyytyväinen ja nauttia elämästään, vaikka ei teekään suuria tekoja ja tienaa hirveitä rahoja. Ja toden totta, nämä vähemmän koulutustakin vaativat työt ovat tärkeitä.

Mitä ap:een tulee, hänen pitää nyt vain miettiä ankarasti, mitä elämältään haluaa. Onko mahdoton ajatus, että se ap:n kutsumustyö löytyisikin joltain kolmannelta alalta? Ei kai ole vielä liian myöhäistä kouluttautua johonkin ihan muuhun ammattiin?

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat