Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tuleeko ihan nolot häät, jos säästellään missä voidaan?

Vierailija

Ei huvittaisi tuhlata, kun on niin paljon muutakin pidemmän tähtäimen rahanmenoa. Ruokalasku on jo riittävästi väkimäärästä johtuen, joten pikkuasioissa tekisi mieli säästää. Tuntuu vaan että kaiken pitää maksaa tosi paljon. Tekisi mieli säästää meikkaamalla itse, tekemällä itse joku peruskampaus (tukka kiinni nutturalle), huntu sen kuitenkin peittää ja ostamalla vain yksi iso kukka kimpuksi tai sitten tilata vaan pöytäkimppu morsiuskimpuksi.

Näkeekö kaikki heti että häät on yritetty pitää mahdollisemman halvalla? Missä voisi säästää, vinkkejä?

Sivut

Kommentit (20)

Vierailija

Vierailija:

[quote]

Meillä hylättiin pihistelyhäät heti alkuun.

Meillä meni n. 2000 euroa. Häät tosin olivat pienet, lapset mukaanlukien 100 henkeä. Kalleimmat kulut olivat morsiamen kampaus, kukat ja minun puku vuokraamosta. Hääpuku ommeltiin kotivoimin- siitä tuli erittäin tyylikäs. Tilat vuokrattiin seurakunnalta.

Vierailija

olisi viisainta jättää kotiin juhliin lähtiessä. Kummallista, miten joku kehtaa istua juhlissa ja arvostella sitä, miten paljon tänne on kutsuttu vieraita tai miten halvalla nämä juhlat on järjestetty! Ja sanoa sen vielä ääneen!

Äitini opetti aikoinaan hyvin monesta asiasta: Tyhmä ei huomaa ja viisas ei virka mitään.

Vierailija

Olen ollut lukuisissa häissä, joissa kaikki on tehty itse, ja morsiamella on ollut " kimppuna" yksi pitkävartinen kukka. Pöytäkoristeet on tehty itse, kampaus samoin jne. Ei ole tullut mieleeni, että olisi yritetty päästä mahdollisimman halvalla, vaan että on haluttu tehdä itse ja näin olla täysillä järjestämässä häitä.

Yksi ystäväni antoi häitten tarjoilusysteemit pitopalvelulle, joka koristeli myös juhlapaikan jne. Häitä edeltävällä viikolla hän kertoi tuntevansa olonsa tosi vieraaksi omissa häissään, kun ei ole niitten valmisteluun juurikaan osallistunut.. Että näinkin asian voi nähdä.

Jokainen taaplaa tyylillään, jos jonkun tyyli on järjestää isot ja näyttävät häät kaikkine orkestereineen sun muineen, mikäs siinä. JA jos joku toinen pitää vaatimattomasta ja yksinkertaisesta ja kokee sen itsensä näköiseksi, järjestää sitten sellaiset häät.

MUTTA mielestäni moukkamaista on vieraana - samoin kuin häitten järjestäjänä - pitää oleellisena sitä, että on mahdollisimman kallista! Se jos mikä on mielestäni sivistymätöntä ajattelua!

Vierailija

Vierailija:

Lainaus:

Kyllä juhlista nimittäin huomaa jos kaikessa on koitettu säästää ja silloin tulee juuri mieleen miksi ihmeessä on pitänyt kutsua niin paljon vieraita - varsinkin kun usein huomaa että monet on kutsuttu vain ja ainoastaan siksi että pitää olla paljon vieraita.

---

Juu, tunnelma on tärkeintä - ei se mitä on tarjolla pöydässä - mutta se tunnelma muodostuu niin monesta asiasta. Mm. siitä ettei tunnu että kaikesta on pihistelty...

Vieraita oli 100 mutta eihän juhlakalu edes tuntenut osaa kunnolla. Oli kutsuttu tosiaan kaikki pikkuserkutkin avecceineen. Ja kaikesta muusta olikin sitten tingitty todella pahasti. Ei ollut kiva. Ei oikeastaan kenelläkään. Ei edes juhlakalulla joka jälkikäteen sanoi että ei ehtinyt jutella ollenkaan niiden ihmisten kanssa jotka olivat hänelle tärkeimpiä kun oli niin paljon muitakin vieraita.

Vierailija

tekisin varmaan montakin asiaa toisin. Silloin kun mentiin naimisiin ei ollut varaa turhuuksiin. Silti saatiin kivat ja ikimuistoiset juhlat järkevin kustannuksin ilman lainoja!

Vierailija:

Lainaus:

Häät on järjestettävä minusta niin, että ei tarvitse jälkeenpäin sanoa, että olisin tehnyt toisin.... ......

Vierailija

Yhdellä keskustelupalstalla listattiin asioita joita muistat/et muista muiden häistä. Yksi suurin ryhmä, joka ei jäänyt vieraiden mieleen millään lailla, oli koristelut. Eli mä en aio kaiken maailman köynnöksiä turhaan siis pystyttellä. Toisaalta, kaikissa koristejutuissa voi säästää telemällä itse ja miettimällä tarvikeaineet tarkasti.

Jos löytää halvan paikan, niin pitopalvelu ja omat viinat tulee huomattavasti halvemmaksi kuin ravintola tyyppinen paikka A-oikeuksilla. Me ei valitettavasti sellaista paikkaa löydetty.

Vierailija

Ja jos on paljon läheisiä, niin eihän sitä vierasmäärää voi oikein tiputtaa.

Mutta riippuu tietty, missä säästää. En säästäisi tarjottavien määrässä

enkä laadussa, koska juhlien tunnelta tulee siitä, että väki viihtyy eikä väki viihdy, vaikka morsian olisi miten kaunis ja sulhanen hieno, jos juhlista lähtee nälkäisenä.

Jos pitää säästää ja haluaa hyvät juhlat, niin itse säästäisin koriteluista mukaan lukien omat vaatteeni ja meikkini.

Kaveripariskunta ei itse koskaan tanssi, joten he säästivät jättämällä bändin pois. Sopi heille. Itse en säästäisi luultavasti myöskään musiikkipuolesta. Mutta teemakoristelut ja kalliit kukkakimput voi kyllä rauhassa unohtaa. Ei niitä muista kukaan.

Vierailija

Asiat voi tehdä hyvällä maulla tai mauttomasti, eikä se ole siitä kiinni että maksoiko paljon vai vähän.

Itse olen pitänyt melko kalliit häät, mutta sanon silti näin.

Vierailija

Ja rahalla ei aina saa hyviäkään juhlia - tunnelma syntyy ihan muusta. Luovuudella ja suunnittelulla saa taas aikaan vaikka mitä! (Toiset luulevat ehkä kalliiksikin juhliksi...)

Vierailija

7:lle, että se olisi tyylitöntä jos järjestää kalliit häät. Mutta se on tyylitöntä, jos arvottaa asioita sen mukaan, onko kallista vai ei.

Vierailija

Meillä hylättiin pihistelyhäät heti alkuun.

Meillä meni n. 2000 euroa. Häät tosin olivat pienet, lapset mukaanlukien 100 henkeä. Kalleimmat kulut olivat morsiamen kampaus, kukat ja minun puku vuokraamosta. Hääpuku ommeltiin kotivoimin- siitä tuli erittäin tyylikäs. Tilat vuokrattiin seurakunnalta.

Kirkon jälkeen oli juhlalounas, sen jälkeen ohjelmaa ja lopuksi kahvit.

Kaikki tehtiin itse. Sekin oli ihanaa- ensin suunnitella ruoat (siis nippelitasolla, laboraatiota:), tehdä niitä valmiiksi pakkaseen, kakkupohjia jne. Viimeinen ilta ennen häitä oli myös ikimuistoinen- kaikki sukulaiset yhtäaikaa juhlapaikalla häitä valmistelemassa. Yhdet koristeli kakkuja, yksi etsi astioita, yksi teki salaatteja... seuraavana päivänä talkooväellä oli kaikki valmiina. Siitä kaikesta jäi ihanat muistot, kuin jouluaatto joulun edellä:)

Hääpäivänä sukulaislapset ja sukulaiset olivat järjestäneet ohjelmaa, kuka soitti, kuka lauloi jne.

Meillä ei pihistelty mistään, ja silti meillä oli upeat ja rikkaat häät!

Vierailija

melko ssäästeliäät häät. Tuli maksamaan silti n. 20000mk. Vieraita 80. Teetin puvun opiskelijalla, miehellä oli tavall.tumma puku, tehtiin itse kutsut, kiitoskortit, kukkakoristeet, kahvikakut, piirakat, puolituttu pitoemäntä hoiti tarjoilun edullisesti ja teki hyvät ruuat, hanuristi soitti häävalssin ja muuta musiikkia, cd:ltä soitettiin kans, paikka oli urheiluseuran " takkatupa" , kaaso meikkasi, kampaajalla kävin ja kimpun ostin kukkakaupasta, sormus oli alesta, korut oli vanhat/lainattu, kengät makso 20¿, kaveri otti valokuvia ulkona, myös mustavalkoisia.

Tunnelma oli kotoisa ja vieraat viihtyi aamuseitsemään asti! Olen ollut monissa kalliissa ja jäykissä häissä. Tehkää juhlasta omannäköinen! Rahalla ei kuitenkaan saa onnea, sekin on lähipiirissä todistettu :)

Vierailija

meikkasi ja laittoi tukan itse. Morsian sekä äitinsä ja äitinsä ystävä tekivät kaikki ruoat (isänsä metsästämää hirveä ja oman puutarhan satoa). Puvun oli ostanut alesta. Valokuvat otti kaveri. Karkit näperrettiin porukalla. Kukat oli ulkoa itse poimittu ja niistä itse tehty tosi kaunis kimppu. Paikkana oli joku urheiluseuran talo. Ja täytyy myöntää, että oli ehdottomasti kauneimmat ja tunnelmallisimmat häät missä olen koskaan ollut. Mukavaa oli aamuun saakka ja kivaa oli myös se kun ties, että kaverit eivät menneet naimisiin " yli varojensa" . Ei tosiaan mielestäni haittaa vaikka säästäisitte häämenoissa juuri noissa asioissa.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat