Paineita?

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Onko muut tunteneet paineita omien valintojensa suhteen? Minä esimerkiksi täysimetän 4kk tyttöäni (niinkun kai suosituksetkin nykyään on aina 6kk asti), maitoa tulee hyvin ja tyttö kasvaa, eikä ole muutenkaan ongelmia. esim. arkuutta rinnoissa. Kuitenkin tuntuu, että tosi monet samanikäiset ja nuoremmatkin syövät jo pottua, velliä ym. ja minultakin jatkuvasti kysellään joko olen aloittanut kiinteät. Toinen " selittelyn" paikka on ollut perhepedissä nukkuminen. Tyttö on nukkunut vieressä jo sairaalassa. Tottakai se vähän unta haittaa, jos toinen on oikein levoton, mutta ei kai sitä pikkulapsen äitinä voi olettaakaan saavansa joka yö kunnon unet. Jälkimmäiseen " ongelmaan" tosin löytyi tietoa (lapsiperhe.net sivuilta kohdasta unihiekka) joka helpotti mieltä. Ehkä tämä on sitä epävarmuutta kun on eka lapsi kyseessä.=) Onko muilla kokemuksia vastaavanlaisista tilanteista?

Ja ei, en ole taipunut vaan meillä tissitellään ja nukutaan yhdessä koko konkkaronkka!=)

Kommentit (1)

Vierailija

Kyllä kai sitä ekan lapsen ollessa kyseessä usein miettii miten muut tekee ja mitä muut ajattelee. Itse sain esikoisen 17-vuotiaana, oman järjen varassa olin, kaverit kun asuivat kaikki kotona vanhempien helmoissa vielä vuosia, eikä silloin ollut tällaisia loistavia nettijuttuja=)

Joten ei paljon tukea tai apua ollut saatavilla, tosin halusinkin näyttää kaikille epäilijöille, että minä kyllä osaan.Itse imetin ekaa lasta puolitoista vuotta, vauva nukkui perhepedissä ja meillä vauva söi yölläkin yli puolivuotiaana, neuvolan kielloista huolimatta.

Kauan sitten lakkasin murehtimasta miten muut toimivat itseeni verrattuna. Mielestäni meillä on oikein tasapainoisia ja ihania lapsia, ja uskon kyllä, että hyvin pitkälti siksi, että ovat saaneet olla lähellä koko ajan=) Juu, ja kolmatta lasta imetin 1v 7kk. Arvaapa, sainko siitä imettämisestä kuulla eräätkin kerrat?! Tällä kokemuksella täytyy todeta, että arvostelevat kommentit voi todellakin laittaa toisesta korvasta ulos! Olen huomannut, että niin tai näin, aina jonkun mielestä väärinpäin. Luota itseesi! Hyväntuulinen ja hyvinvoiva lapsi ja äiti kai on pääasia!

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat