Voiko hedelmöittynyttä munasolua auttaa mitenkään kiinittymään?

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Ovuloin, mutta kiinnittymisen kanssa taitaa olla hienoisia ongelmia... tutkimuksi ollaan aloittamassa.

Mutta olisiko mitään kotikonsteja jolla tuota kiinnittymistä voisi helpottaa?

Onko jotain ruokia tai juomia mitkä vahvistaisivat kohdun limakalvoa ja tekisivät siitä vastaanottavaisemman hedelmöittyneelle munasolulle?

Onko jotain lääkettä mikä auttaisi siihen?

Kommentit (10)

Vierailija

joka on hyväksi mm. kohdun limakalvolle.

teollisia vitamiinejakin voi ottaa mutta parempi jos ottaa helokkiöljyä tai kylmäpuristettua rypsiöljyä(raakana, lusikalla 2-3 rkl/pvä).

Soija voisi myös olla hyvä, siis syödä kaikenlaista missä on soijaa tai käyttää soijarouhetta ruuanlaitossa yms.

Vierailija

Mun lääkäri on määrännyt mulle inssin tueksi joka päivä otettavaksi 1/4 tablettia normaalivahvuista (300mg) disperiiniä/aspiriiniä. Kuulemma asetyylisalisyylihappo tekee limakalvosta vastaanottavaisemman. Mene ja tiedä, mutta olen siis ottanut 1/4 tabletin heti kolmannesta kiertopäivästä asti ja jatkan kunnes testaan onko inssi onnistunut.

Vierailija

Punaviini vois tehdä vaikeeta mennä alas joten sitä pitää vielä harkita.

Uskaltaako tuota aspiriiniä alkaa ominpäin syömään vai pitäisikö siihen olla lääkärin lupa?

Vierailija

Punkussa on flavonoideja jotka kanssa kait saattaa auttaa. Greippimehukin teki jotain, tais vahvistaa limistä? korjatkaa viisaammat. MultiTabs special 2+ on myös suositeltavaa.

Vierailija

Keltarauhashormoni Lugesteron auttaa vahvistamaan kohdun limakalvoa alkion kiinnittymistä varten. Lääke on lapsettomuuden hoitoon käytettävä reseptilääke.

Vierailija

... näistä " kotikonsteista" kiinnittymiseen en kyllä osaa sanoa tuon taivaallista... sitähän ei kai voi sanoa, että onko ongelma edes kiinnittymisessä tai mahdollisesti munasolun laadussa, hedelmöitymisessä (simpoissa), jakaantumisessa tai sitten jos noi kaikki on OK, niin sitten vasta käsittääkseni voidaan puhua " kiinnittymisongelmasta" ...

Jos yritystä on ollut 6-12 kk, niin katsii tosiaan alkaa ne tutkimukset, joissa käydään läpi mm. kierron kartoitus hormoniarvoineen ja simppatesti, sen jälkeen on helpompi tietää, mitä osa-aluetta lähdetään " tukemaan" ...

Onko sulla jokin tietty syy epäillä, että kohdun limakalvo ei olisi OK???

Eemeli

(mun yleinen mainospätkä: 4*ICSI takana, otetaan lahjoituksena vastaan ylijäämälääkkeitä loppuvuodesta olevaan hoitoon: Menopur / Menogon, Pregnyl, Orgalutran... mailaile:

eemelikaksi@hotmail.com)

Vierailija

... hyvä, että perustutkimukset on tehty... jos kemiallisia raskauksia on noin monta, niin syynä voi olla tosiaan kiinnittyminen tai munasolun jakaantumisongelma - jakaantumisongelmasta saisi ainakin vihiä IVF-hoidossa, missä nähdään, kuinka jakaantuminen tapahtuu ja sitten voitaisiin jo karsia sellaiset alkiot pois, joilla ei olisi mahkuja kehittyä edelleen... ja voihan noista muistakin jutuista olla hyötyä... näin maallikkona mä varmaan söisin foolihappoa tai varmistaisin, että sitä on monivitamiinitableteissä se 400 mg (?) verran...

Tsempit edelleen!

Eemeli

Vierailija

rohu käykö mikä tahansa keltarauhashormooni tuohon? Vai pitääkö sen nimenomaan olla lugestronia? Miten se vaikuttaa kohdun limakalvoon?

Patience74 Kiitos tuosta tutkimuksesta. Enpä taida uskaltaa aspiriiniä alkaa syömään päivittäin ilman lääkärin käskyä. Mutta jos päätä särkee tai muuten tarvitsee kipulääkettä niin pitää sitten ottaa

aspiriiniä panadolin sijaan ;)

Eemeli3

Me ollaan raskautta toivottu nyt vuosi...(pari viikkoa sitten tuli täyteen) Miehen simppojen pitäisi olla kunnossa ja ovistestien mukaan ovuloin. Siksi epäilen että kiinnittymisen kanssa on ongelmia koska mulla on tämän vuoden aikana ollut 5-6 kemiallista raskautta. Kaksi niistä lääkärin varmentamia ja nuista lopuista on vahva epäilys itselläni.

Eli uskon kyllä että ovuloin ja munasolu pystyy hedelmöittymään mutta ei sitten kiinnity kohtuun.

tottakai vika voi ollakkin muualla, ja se varmasti selviää kun tässä tutkimukset päästään aloittamaan. Lähetteen siis sain omalta lääkäriltäni keskussairaalaan... ja sitä odottaessani ajattelin jos jotain kotikonsteja olisi käytettävissä...

Vierailija

Mun vyöhyketerapeutti suositteli meille kummallekin miehen kanssa sinkkilisää. Naisella se kuulemma vahvistaa kohdun limakalvoa ja miehellä parantaa sperman laatua. :) Me ollaan syöty sinkkiä vasta kuukauden verran, joten ei vielä tiedetä miten vaikuttaa. Perjantaina sen näkee onko plussaa.

Tsempit sulle!!

Vierailija

Surffailin netissä ja löysin lääketieteellisen lähteen tuohon aspiriinin käyttöön: Argentiinalaisessa tutkimuksessa normaalissa IVF-hoidossa olevista naisista toinen ryhmä otti 100mg aspiriiniä joka päivä, kun taas toinen ei ottanut aspiriiniä. Aspiriiniä ottaneista jopa 45% raskautuivat, kun taas aspiriiniä ottamattomista vain 28% raskautuivat. Lääkäreiden keskuudessa tosin ei näytä olevan yhteisymmärrystä aspiriinin vaikutuksista - toiset tutkimukset kun taas eivät osoita mitään eroa. Joka tapauksessa, aspiirini näyttäisi lisäävän verenkiertoa ja siten myös verenkiertoa kohtuun ja munasarjoihin. Kannattaa keskustella asiasta lääkärin kanssa, koska aspiriini on kuitenkin lääke jota ei kannata ruveta käyttämään itsekseen, etenkään jos sitä käyttää pitempiä aikoja. Tsekkaa seuraava lähde jos aihe kiinnostaa:

http://www.conceivingconcepts.com/learning/articles/aspirin.html

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat