Voiko pölypunkit tms. purra??

Vierailija

Mulla on viime yönä ilmestynyt reiteen nuppineulanpään kokoisia punaisia kutisevia paukamia.

Kommentit (13)

Vierailija

En nyt halua pelotella, mutta lude on sellainen, että sen puremasta jää punainen kutiava näppylä. Luteen erottaa silmälläkin kun tarkkaan katsoo. Venäjällä vielä ihan yleisiä.. ette oo reissannut viime aikoina?

Vierailija

ja niitä punaisia paiseita oli ympäri kehoa n. 40 kpl. Iho vielä herkisty niin, että niitä paukamia syntyi vielä jälkeenpäinkin, kun altistusta ei enää ollut. Kutina kesti n. 5 pvää. En voinut hirveesti käyttää voiteita, kun olin raskaana. Piinaavaa!

Vierailija

yleensä kevään vaiva. onko teillä lemmikkiä, tai kuivaatko pyykkiä pihalla? useita punaisia jälkiä ryppäässä? ne menee yleensä ikkunaan, siitä helppo listiä, näkyy hyvin silmällä, hyppiviä banskukärpisen kokoisia.

Vierailija

Se ei pistä, ei pure eikä levitä tauteja. Sen ulosteessa ja omassa ihoeritteessä esiintyvä valkuaisaine aiheuttaa kuitenkin tuhansille allergiaherkille ihmisille allergisia reaktioita, ollen suurin yksittäinen pölyallergian aiheuttaja. Vuosien myötä se voi myös edesauttaa astman puhkeamista. Pölypunkin ihmiselle aiheuttamia oireita ovat nuha ja astmalle tyypilliset oireet.

Vierailija

kutiaa sairaana. tosi inhottavaa. yritä löytää ne ja tappaa. meillä lapsella oli 6puremaa melkein 2kk. itellä parani nopeammin kun pystyin olemaan raapimatta. ne tulee kuulema kun linnut siivoo pesiä niin heittelevät kirppuja pois. keväällä saattaa viimeiset hanget ihan täynnä pomppivia kirppui..

Vierailija

Toisaalta mulla on kyllä sellainen muistikuva, että jos on vaikka allerginen ja punkit puree, niin sitten tulee kutiavia näppylöitä. En oo kyl yhtään varma nyt asiasta kumminkaan.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat